mts bestanden - Nieuw probleem - converteren opgelost

Started by Stefke_toyo, October 2, 2009, 11:38:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Stefke_toyo

Heb overlangs een JVC-HD300 aangeschaft. Leuk toestel maar met nodige problemen voor DVD te schrijven.

Via software van JVC zelf kan ik geen DVD of AVCHD formaat schrijven.  krijg het niet afgespeeld met geen enkele speler (zowel DVD,  PC als PS3). Ik slaag alle data op een externe harde schijf (250GB)

Mijn vragen:

- Hoe schrijf ik deze bestanden (mts) naar een gewone dvd, geen Bluray ? Ik heb nu schrik om bestanden te wissen op mijn camcorder
- Hoe zet ik deze bestanden om ? heb al vele dingen geprobeerd, niets gelukt tot nu toe ! Kan zelfs met Windows MP deze afspelen, niet schrijven !
- als ik een nieuwe pc koop, hoe gebruik ik dan de "kalenderfunctie" van JVC software? Is daar een soort back up voor ?

Dit is, denk ik, een gekend probleem met deze formaten/camera

Wie kan mij hierbij helpen of bij wie is dit al gelukt ?

Dank

Stef

Erik

Met ConvertXToDVD krijg ik tot nu elk formaat probleemloos (en zeer snel) naar dvd en ik heb zeker 20 programma's hiervoor geprobeerd.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Stefke_toyo

Quote from: Erik on October  2, 2009, 17:47:24
Met ConvertXToDVD krijg ik tot nu elk formaat probleemloos (en zeer snel) naar dvd en ik heb zeker 20 programma's hiervoor geprobeerd.

Werkt inderdaad ! Had al vele dingen geprobeerd, maar dit is inderdaad de snelste en geeft geen fouten zelfs ! Was al aan het denken om een nieuwe PC te kopen

Heb nu wel het volgende probleem:

Met de camcorder heb ik een 40 tal verchillende filmpjes die ik natuurlijk op DVD wil zetten. ze noemen 00000 - 00001 - 00002 en ga zo maar door. In convertxtoDVD kan ik meerdere filmpjes samenvoegen en deze schrijft hij dan netjes weg in de Video en Audio TS folders met nummering _01, _02, 03 enz. Maw als ik alles in 1 keer doe geen probleem.

Wanneer ik echter een ander filmpje apart converteer, benoemt hij deze natuurlijk in de videoTS folder _01, wil ik nu deze 2 folders bijeenvoegen (nog plaats over) dan heb ik natuurlijk 2 keer dezelfde naam !! Dit is dus het enige nadeel.

Stel dat ik alle filmpjes apart wil overzetten naar DVD formaat, heb ik 40 keer nummering _01 ! Heb geen zin om deze allemaal apart te gaan hernoemen. Iemand enig idee hoe ik dus meerdere vob files met dezelfe extensies samenvoeg ?

Dank

Stef

PS hoop dat ik duidelijk ben op een maandagmorgen  ;D


Diana004