MJpg editten (teveel aan film wegknippen) bestaat er simpele software (free)

Started by Erik, September 29, 2009, 21:58:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik

Ik zal eerst even het verhaal uitleggen. Met mijn camera kan ik in mjpg (= Motion Jpg) opnemen in HD kwaliteit (720P/30fps in MOV container).
Nadeel is dat het behoorlijk ruimte vreet 2.2gb per 10 minuten ongeveer. Nu ben ik er achter gekomen dat ik bij twee filmpjes dacht dat ik op stop had gedrukt maar dat niet hard genoeg had gedrukt ;D

Gevolg veel te lange filmpjes waar 2/3 vanaf moet/kan, zonde van de ruimte dus en het staat wat dom als je het anderen laat zien. ;D

Ik heb geen Adobe en als ik het al had zou ik vast niets van snappen. Maar is er niet eea simpel programma waarmee ik even de film kan inladen. Even selecteren wat eraf kan en opslaan? aangezien ik het hopelijk maar 1 x zal gebruiken het liefst iets gratis of demo.

O ja graag iets zonder hercompressie  :)
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

Ik zal mijn eigen vraag maar beantwoorden. ;D

Eerst magix geprobeerd, ik snapte er werkelijk geen hol van. Meteen eraf gegooid.

Toen kwam ik allerlei truuks tegen die erop neerkwamen converteer eerst met x naar y format en ga dan verder, maar daar voelde ik niet veel voor.

Er stond me bij dat die player van Apple iets toonde (greyed out) zoals cut/paste/trim en andere extra dingen die in de Pro versie zouden zitten. Op hun site kwam ik amper info tegen, maar er kwam wel een key voorbij dus even geprobeerd.

En het is echt reuzesimpel als je de Pro versie hebt, een kind kan de was doen.
Dat moet ik Apple wel nageven ze maken het wel erg toegankelijk.

Simpel en snel delen wegknippen en toevoegen zonder hercompressie. Wel eerst even geoefenend op een testfilmpje natuurlijk :)
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

Ik moet mijzelf vandaag toch corrigeren. Ik kwam er namelijk achter dat de grootte gelijk is na cut of delete en daarna opslaan gelijk is aan het origineel. ???

Maw het geknipte deel is weg. Hij geeft ook 1 min lengte aan ipv 4 min. Het is dus alleen optisch weggewerkt maar nog steeds aanwezig verder zoeken dus  :(
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Mark S

Don't look any further!
Kan nog steeds in Qt Pro!
In en Out point selecteren,
selectie kopieren,
nieuwe player openen,
selectie plakken,
nieuwbestand bewaren als selfcontained movie.
Oude bestand weggooien.
Zo eenvoudig is het.

En misschien kan het nog eenvoudiger als je gewoon je huidige filmpje (die met de onzichtbare stukken) bewaart als selfcontained movie.

Erik

Quote from: Mark S on October  2, 2009, 21:44:08
Don't look any further!
Kan nog steeds in Qt Pro!
In en Out point selecteren,
selectie kopieren,
nieuwe player openen,
selectie plakken,
nieuwbestand bewaren als selfcontained movie.
Oude bestand weggooien.
Zo eenvoudig is het.

En misschien kan het nog eenvoudiger als je gewoon je huidige filmpje (die met de onzichtbare stukken) bewaart als selfcontained movie.

Bedankt Mark, de eerste methode werkte als een spreekwoordelijke tierelier ;D
Fimpjes zijn ingekort en nog lekker makkelijk ook :)
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill