Snelheid van de scrollbalk in Firefox wijzigen?

Started by Douma, September 29, 2009, 16:47:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Douma

Ik heb al een tijdje een Logitech muis met zo'n "flywheel". Dit scrollwiel kun je een slinger geven en dan blijft deze een tijd scrollen. Waar ik me nu een beetje aan stoor is dat als ik op website het scrollwiel een slinger geef, de scrollbalk in Firefox dit tempo lang niet kan bijhouden. Is er een mogelijkheid dit aan te passen?

ps. ik bedoel hier niet het aanpassen van het aantal regels dat er wordt gescrold.
"Nothing lasts, but nothing is lost."

Erik

nooit mee gewerkt maar ik keek net even voor je. Als ik dubbelklik op de middelste muis gaat hij in scrollstand en de snelheid wordt bepaald door hoe ver ik de muispointer wegbeweeg van de scroll ikoon in het midden van het scherm.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

pong38

Tik in de URL balk het volgende commando....

about:config

Geef als zoekargument "scroll" op (zonder de ""). Als resultaat krijg je een aantal instellingen te zien die je kunt aanpassen.
Je zou eens kunnen experimenteren met de waardes van de verschillende mousewheel.horizscroll parameters.

Douma

Quotenooit mee gewerkt maar ik keek net even voor je. Als ik dubbelklik op de middelste muis gaat hij in scrollstand en de snelheid wordt bepaald door hoe ver ik de muispointer wegbeweeg van de scroll ikoon in het midden van het scherm.

Dat is niet wat ik bedoel. Mijn muis heeft een verzwaard scrollwiel dat op een lagertje loopt, zonder een 'rateltje' erin. Hierdoor kun je heel snel en soepel scrollen.

QuoteTik in de URL balk het volgende commando....

about:config

Geef als zoekargument "scroll" op (zonder de ""). Als resultaat krijg je een aantal instellingen te zien die je kunt aanpassen.
Je zou eens kunnen experimenteren met de waardes van de verschillende mousewheel.horizscroll parameters.

Ik ben alle opties langsgegaan, maar geen enkele heeft het gewenste effect. Ben bang dat ik iets wil wat niet mogelijk is. Websites worden vermoedelijk minder snel 'gerenderd' dan ik kan scrollen met mijn muis. :hmmm:

Foobar bijvoorbeeld kan mijn scrollsnelheid bijna bijhouden. In ieder geval veel beter dan firefox. Maar goed, daar komt dan ook alleen tekst bij kijken waar langs gescrolled moet worden.
"Nothing lasts, but nothing is lost."

Jeroen de Waal

about:config

mousewheel.withnokey.sysnumlines --> false
mousewheel.withnokey.numlines --> aantal lijnen instellen (beetje mee experimenteren)


Jeroen.

Douma

Quoteabout:config

mousewheel.withnokey.sysnumlines --> false
mousewheel.withnokey.numlines --> aantal lijnen instellen (beetje mee experimenteren)

Hiermee stel je het aantal regels in die er per keer gescrold worden. Hier had ik ook al even mee geexperimenteerd, maar dit heeft vor mij niet het gewenste resultaat. Ik wil ook precies blijven scrollen zonder daarvoor de ALT toets ingedrukt te moeten houden. Maar zelfs als ik deze op 20 zet kan firefox het snelle scrollen niet bijhouden.

Misschien moet ik eens proberen er een filmpje van te maken. Dat zegt beter wat ik bedoel.
"Nothing lasts, but nothing is lost."

Jeroen de Waal


Douma

Jaaaaa! Dat is m! Niet de smoothness die ik zou willen zien, maar wat een verbetering. De komende dagen maar wat meer met de settings spelen.

Bedankt Jeroen!
"Nothing lasts, but nothing is lost."

Jeroen de Waal