Magico Mini, de allerbeste monitor speaker ( en de duurste).

Started by citac, September 28, 2009, 02:17:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

citac

Logitech Squeezebox Touch / Audio Zone AMP-1 / Chario Academy Millennium 1

Koen K

Tja... Wat is het... Een gesloten monitor met een erg goed gebouwde kast en kwalitatief zeer goede drivers. Mooi natuurlijk, maar of dat nou écht zo duur moet zijn... ::)

Overigens is er ook een vloerstaande versie, die goedkoper is ondanks dat er meer drivers in zitten.

citac

Meer drivers betekent niet altijd duurder, de Mini heeft een beter kastcontructie en filters , en de drivers zullen ook van een hoger kwaliteit zijn.
Zeer opvallend is nog tevens het gewicht van 90 kg per speaker (incl. stand) ! Een monitorspeaker !
Een Avalon Eidolon Vision kost ook 37000 euro, weegt echter maar 68kg, dus eigenlijk is de Mini een koopje :sarcasm:.

Nog een feitje, is USA kost de Mini 30000usd (=20000euro).............. :-X.
Logitech Squeezebox Touch / Audio Zone AMP-1 / Chario Academy Millennium 1

S@m

.

ivo1986


Koen K

@ Sam: Je hoeft me geen college te geven over ontwerpen, dat krijg ik al vaak genoeg. Bovendien geldt het (overigens uiterst schematische en generaliserende) diagram dat je laat zien min of meer voor alle producten, niet alleen voor deze speakers.

@ Citac: Dat is inderdaad het eigenaardige: Magico geeft aan dat het puur door de kast komt dat de Mini goedkoper is dan het vloerstaande broertje. De drivers zijn voor zover ik weet van hetzelfde niveau.

S@m

Quote from: Koen K on September 28, 2009, 12:51:30
@ Sam: Je hoeft me geen college te geven over ontwerpen, dat krijg ik al vaak genoeg. Bovendien geldt het (overigens uiterst schematische en generaliserende) diagram dat je laat zien min of meer voor alle producten, niet alleen voor deze speakers.


Poe poe, gaan we uit de hoogte doen.

Dit is een algemeen forum dus wie zegt dat dit diagram voor jou is bedoelt?  :laugh:

Koen K

"We" gaan niet uit de hoogte doen. Dat wil zeggen, ik niet, en de rest van "we" moet maar voor zichzelf spreken... ::)

Heb je overigens ook nog iets inhoudelijks te melden?

S@m


Koen K


S@m


Koen K

OK dan ;)

Maar goed. Zouden ze op de VAD te beluisteren zijn?

ivo1986

Voor zover ik weet is Symphony audio (de importeur) er niet.

Koen K

Jammer, ik ben wel benieuwd. Ik vind ze er ook goed uitzien (met een paar andere stands eronder kan het nog een stuk mooier :laugh: )

Starred


R


S@m


citac

QuoteDe mijne zijn gelukkig mooier...

Denk dat je je mening zal wijzigen als je de Magico`s in het echt zou zien.
Kwa afwerking staat deze speaker 3 klasse hoger dan de Cremona Auditors.

Logitech Squeezebox Touch / Audio Zone AMP-1 / Chario Academy Millennium 1

Guester

Hoezo staat de afwerking 3 klasse hoger? Waar zie je dat aan, want ik zie het niet.
Sonos - Spotify

ivo1986

Quote from: citac on September 30, 2009, 00:10:15
Denk dat je je mening zal wijzigen als je de Magico`s in het echt zou zien.
Kwa afwerking staat deze speaker 3 klasse hoger dan de Cremona Auditors.



Ik geloof niet dat R zijn mening wijzigt want veel mensen (ik ook) vinden de Cremona veel mooier.
Maar de Magico's hebben inderdaad een veel hoger afwerkingsniveau.

ivo1986

Quote from: B110 on September 30, 2009, 09:32:34
Hoezo staat de afwerking 3 klasse hoger? Waar zie je dat aan, want ik zie het niet.

Nog niet in het echt gezien?

Guester

Sonos - Spotify

Interficior

Op het plaatje heb ik in ieder geval wel het idee dat ze voor de prijs ervoor mochten zorgen dat er geen knoesten in de kopse kant te zien zijn van het berkenmultiplex.

Take it or lease it

Koen K

Dat heeft m.i. charme. Het maakt dat het ding er veel natuurlijker uitziet.

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!