Nieuwe Batch Superbits

Started by J.A.F._Doorhof, December 15, 2001, 18:02:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Wolf
Das Boot
Lawrence of Arabia
Cable Guy
Fright Night
Charlie's Angels
8MM
Clifhanger

Gevonden op HomeTheater forum.

Welke film zouden JULLIE op Superbit willen zien ?

Zelf lijkt mij een SB versie van Three to Tango me wel intressant, dit is een film met hele subtiele details, prachtige kleuren en een goed verhaal.

Of POLTERGEIST & Casper, dat lijkt me helemaal waanzinnig, de LD van Casper is gewoon adembenemend, en verslaat ELKE DVD soundtrack (Zelfs die van JP III). Poltergeist is gewoon een steengoede film die ik nog niet op DVD heb gekocht omdat ik wacht op een speciale versie.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

RuudG

#1
Hoi Frank,

Ik denk dat je je vergist. De poster op het HT forum schreef het volgende:

If any CTHV people are looking at this thread, here are my suggestions Make them 2 disc! extra features on disc #2!!!

WOLF!!!!!
Das Boot
Lawrence of Arabia
Cable Guy
Fright Night
Charlie's Angels
8MM
Clifhanger

Ofwel dit is een verlanglijstje. Ik neem aan dat de leesmoeheid bij je toegeslagen had :D

Groeten,

Ruud


J.A.F._Doorhof

#2
ooops,

Sorry dan maar weer.
Laten we het dan zien als, wat is jouw verlanglijstje ?
 ;D

Nogmaals mijn exusses, was inderdaad behoorlijk laat.

MvrGr,
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jeroen

#3
deze cthv's zou ik graag als superbit willen zien maar superbit betekent voor mij ook 0,0 ee anders mogen ze ze houden wat een grap:

black and white
bottle rocket
candyman
desert blue
dick
dreamlife of angels, the
fly away home
hideous kinky
leon
little women
matilda
my girl
sense and sensibility
splendor
taxi driver
threesome
u-turn
wall, the

CineBarkoos

#4
De volgende films lijken mij wel wat:

Das Boot - De duikboot-film van de vorige eeuw
De Quentin Tarantino reeks - Pulp Fiction, Reservoir Dogs en Jacky Brown

Grtz,

Koos
CineBarkoos went digital FullHD! New -> Epson TW2000

Bezoek CineBarkoos!
Mijn Triumph Spitfire!

jeroen

#5
Die qt films zijn helemaal niet van sony/columbia toch?  Disney volgens mij...

CineBarkoos

#6
I know...

Maar die films verdienen zondermeer een betere DVD-transfer... :-/  

Maar Miramax kennende zal dat er wel niet in zitten :-[

Koos
CineBarkoos went digital FullHD! New -> Epson TW2000

Bezoek CineBarkoos!
Mijn Triumph Spitfire!

RuudG

#7
Hoi Frank,

Het was inderdaad nogal laat en dan voel je je zo :P

Overigens is Poltegeist een WB uitgave en zal dus niet als superbit uitkomen. Wel is er door WB voor 2002 een Poltergeist SE 20th Anniversary release aangekondigd. De huidige uitgave die ik heb, is niet veel soeps jammer genoeg. Hopelijk wordt de nieuwe uitgave van dezelfde hoge kwaliteit die WB tegenwoordig regelmatig weet te halen. Ennuh, geen EE aub.

Graag zou ik zelf Lawrence of Arabia, Close Encounters of the Third Kind en Spartacus als superbit willen zien. Jammer genoeg is Spartacus is een Universal film door Columbia uitgegeven. Dus ik neem aan dat die wel niet in aanmerking zal komen. De huidige uitgave is in ieder geval ronduit matig. Deze is gebaseerd op een composite master uit 1990.

Groeten,

Ruud


jeroen

#8
Een van de eerste dvd's die ik kocht is de japanse release van POLTERGEIST, er was toen nog geen r1 namelijk.  Is 5.1 en 16:9, geen top-beeld maar goed genoeg.

garmtz

#9
Ruud, de Criterion versie van Spartacus is WEL erg goed. Maar je moet snel zijn, ze zijn altijd snel uitverkocht...

RuudG

#10
Hoi Garmt,

Uit diverse reviews heb ik begrepen dat de Criterion uitgave inderdaad een forse verbetering tov de Universal/Columbia uitgave is. Echter fl. 100+ vind ik te prijzig voor een DVD. Ik ben alleen geinteresseerd in de film en niet in een extra disc met allerlei features, waarvoor ik moet betalen, terwijl ik deze waarschijnlijk nooit bekijk. Ik begrijp ook dat aangezien Universal in '90 een 6 getallen bedrag heeft betaald om de gebruikte master te maken, bij de DVD release in '98 de investering in een nieuwe master uitgesteld is. De markt voor DVD's was toen natuurlijk nogal onzeker voor de studio's. Maar nu drie jaar later, met een bloeiende DVD markt, vind ik dat dit soort klassiekers gewoon geremasterd moeten worden en voor een acceptabele prijs op de markt moeten komen. Er is geen restauratie werk aan de film nodig, want dat hebben Harris en Katz in de jaren 80 al gedaan. Het is zo jammer dat een aantal gerestaureerde films, zo slecht op DVD terecht zijn gekomen. Lawrence of Arabia (Columbia) schijnt een zeer goed gerestaureerde film te zijn (ook door Harris en Katz), maar de DVD uitgave is daar maar een flauwe afspiegeling van. Harris zei in een interview in 2000 dat Sony al twee jaar daarvoor een hi-def master had gemaakt, maar dat hij die niet mocht zien. Op zijn vraag waarom, kreeg hij te horen, dat hij als moeilijk bekend stond, ofwel dat hij eventuele fouten in master hersteld zou willen zien voor de DVD release en daar hadden ze geen trek in. Daar zakt je broek toch vanaf. Harris was trouwens vernietigend over Columbia. Twee uitspraken:
"Studio politics are so out of control there, that it makes many things difficult..... Its rather like dealing with six year olds who are insistent upon taking their toys and going home."
Lijkt net of hij het over mijn eigen werkgever heeft :'(
Wel nogal wat off topic gezwam geworden, maar ik had toch niks beters te doen.

Groeten,

Ruud

garmtz

#11
Ik heb genoten van je post... :)