LCD bevestigen aan meubel

Started by -Timo-, September 27, 2009, 16:17:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

-Timo-

Hallo,

Ik ben al lange tijd op zoek naar een leuk meubel voor mijn audio-video materiaal. Ik heb bepaalde afmetingen nodig en ik vind erg weinig. Als ik dan iets geschikt vind dan kost dit meubel rond de 1000 euro wat veel te veel is.
Ik ben op zoek naar een meubel waarbij de LCDtv (Panasonic 32 inch) aan het meubel wordt opgehangen (niet aan de muur!).
Zoiets zoek ik dus:


Nu zijn alle meubelen van dit genre die ik dus tegenkom ofwel te duur, ofwel foute afmetingen.

Ik kwam dus op het idee om het meubel en dan de zogezegde ophangelement van de tv apart te kopen. Alleen, is dat laatste wel te koop?
Ik kwam al iets van Vogels tegen : http://www.vogels.com/web/Thuis/Producten/Product/CFA140-MANUAL-ACCESSORYC.htm, al lijkt dit niet echt wat ik zoek. Ik zoek eerder een element dat ik tegen da achterkant van het meubel kan bevestigen.

Weet iemand of dit bestaat?

Bedankt


jasjenl

Bij Ikea zie ik wel zoiets, maar dat zal wel niet helemaal zijn wat je bedoelt.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

-Timo-

Nee dat meubel had ik ook gezien. Alleen jammergenoeg 15 cm te smal waardoor men apparatuur er niet op past :(

jasjenl

Tja, ik heb zelf mijn tv aan een lift gemonteerd (deze), die kun je in principe ook achter een kastje monteren. Maar als je de lift functionaliteit eigenlijk niet nodig hebt, is dat wellicht een relatief dure oplossing.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

jasjenl

#5
Spectral is toch over het algemeen knap prijzig?
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Valkyrie

Quote from: jasjenl on September 27, 2009, 17:27:34
Spectral is toch over het algemeen knap prijzig?

Dat wel inderdaad :ph34r:
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

_ MarcelloW _

je kunt het ook zelf doen.

Forumlid R heeft het ooit gedaan, en ik heb het ooit van hem afgekeken.

Wat heb ik gedaan?
Bij de bouwmarkt een tweetal (holle) metalen balkjes gekocht (100*6*4) en deze achter op het bestaande meubel gemonteerd. Hierin gaten geboord, en aan deze gaten de TV geschroefd.

Uiteraard e.e.a. van te voren goed uitgemeten zodat het allemaal zou passen.

Toevallig gisteren deze constructie van het meubel verwijdert, vanwegen een nieuwe TV. Van de voorzijde zie je er niets van!
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

-Timo-

Mjah een lift heb ik totaal niet nodig.

Spectral is te duur :).

Zelf maken dacht ik ook al aan, al is dit de laatste optie :).

JeKa

Ik heb ook uiteindelijk maar zelf een meubel gebouwd omdat een betaalbaar EN passend meubel een onmogelijke opgave bleek....

-Timo-

Quote from: JeKa on September 27, 2009, 20:50:58
Ik heb ook uiteindelijk maar zelf een meubel gebouwd omdat een betaalbaar EN passend meubel een onmogelijke opgave bleek....

Ik zie het in jouw topic ivm je set. Hoe heb je het zwart zo mooi hoogglans geschilderd gekregen? Mij lukt dit enkel met spuitbussen en dan wordt het al snel een kostelijke en ondoendbare opdracht :).

Bedankt

JeKa

Quote from: -Timo- on September 27, 2009, 20:58:08
Ik zie het in jouw topic ivm je set. Hoe heb je het zwart zo mooi hoogglans geschilderd gekregen? Mij lukt dit enkel met spuitbussen en dan wordt het al snel een kostelijke en ondoendbare opdracht :).

Bedankt

Om eerlijk te zijn ziet het er op de foto's mooier uit dan het is.... ::) Juist het schilderwerk heb ik te snel gedaan, maar ik denk wel dat je met goed mateiaal en een stofarme ruimte een erg goed reslutaat neer kan zetten.

-Timo-

Ik wil zo een glazuurlaag (of hoe heet het?) op het hout. Dus doe het zelf lijkt mij moeilijk. Ik heb een perfect meubel gezien maar was in het wit.

_ MarcelloW _

Dat is gewoon lak. 2 keer goed gronden (en schuren) en dan minimaal 3 lagen hoogglanslak erop, met een roller. Tussendoor iedere keer met fijn schuurpapier schuren. Neem de tijd.
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

jasjenl

#14
Had je trouwens ook al eens gekeken bij Aldenkamp? Die hebben ook wel redelijk wat modellen. Maar wellicht niet in de maat die jij zoekt.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

-Timo-

Veel te duur :). Nog steeds niets gevonden...