DVDO VP50pro aansluiten

Started by balodis, September 27, 2009, 15:49:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

balodis

Ik ben sinds kort in bezit van een DVDO VP50pro. Ik kon hem voor een leuke prijs kopen en wilde eens gaan experimenteren met een externe scaler.

Ik maak gebruik van de volgende bronnen:

TViX 6500 - SD en HD materiaal
Marantz DV9600 - DVD, CD & SACD
Humax iHDR-5050c
Oppo BDP-83 (onderweg)

Weergave op een Pioneer KRP500A, geluid via Marantz SR-8002


Ik ben benieuwd hoe jullie deze apparatuur zouden aansluiten. Om jullie niet op verkeerde ideeën te brengen houd ik mijn huidige aansluitingen nog even voor me  :-X




Primare SP32HD - Primare 31.2 - Primare 30.3 - Marantz ND8006 - Audio Physic Virgo 25 - Audio Physic Orea - Audio Physic Sitara 25 - Shunyata Hydra V-Ray - Shunyata Taipan - MIT Shotgun - AudioQuest Chocolate

jantje112

Alles via HDMI naar de vp50, instellingen zoveel mogelijk op native naar de scaler en de vp50 laten scalen naar de pioneer.

PeterPan

De Marantz zou ik interlaced 480i/576i laten uitsturen als deze dat kan, of anders progressive en dan PReP op de scaler aanzetten.
De Humax output op auto zetten, dan krijg je 1080i, 720p en 576p uit afhankelijk van de zender (die laatste ook weer met PReP opnieuw laten de-interlacen).
Ik weet niet hoever de firmware van de TViX tegenwoordig is maar toen ik er nog een had kende deze nog geen source direct achtige functie dus hier zul je of met de hand de uitgangs resolutie moeten instellen per bron materiaal, of een concessie moeten doen en instellen op de meest gebruikte resolutie.
De Oppo kun je kiezen voor source direct of een fixed resolutie maar aangezien deze over dezelfde scaler/de-interlacer chip beschikt als de VP50pro zou ik hier de Oppo het werk laten doen.

Het mooie van de VP50pro is dat deze meerdere instelling kan onthouden per ingang, zo kun je dus bijvoorbeeld voor de Humax nog verschillende instellingen maken per resolutie (b.v. wel een klein beetje overscan bij SD maar niet bij HD) of zelfs voor verschillende zenders.

De interne testpatronen kun je gebruiken om de scaler eerst aan je scerm te kalibreren en daarna je bronnen weer aan de VP50pro.
Denon DVD-3930, OPPO BDP-83, PS3, Xbox 360 HD DVD, Popcorn Hour C-200, Pro-Ject Debut III, Humax iHDR-5050c.
DVDO iScan Duo, Panasonic 42PZ80, Epson EH-TW2900, Arcam AVR350, Kef XQ30 :wub:

balodis

Dank!

@Jantje112
Had ik ook in gedachten maar dan verlies ik wel de SACD mogelijkheden van mijn DVD-speler (HDMI 1.1). Nou is SACD verre van mijn prioriteit maar als het even mogelijk is zou ik dit toch graag behouden. Ideeën?

@PeterPan
Dank voor de info! Ik was van plan om de Oppo direct op mijn receiver aan te sluiten, de DVDO sla ik dus over. Hoe heb jij dat gedaan?
Primare SP32HD - Primare 31.2 - Primare 30.3 - Marantz ND8006 - Audio Physic Virgo 25 - Audio Physic Orea - Audio Physic Sitara 25 - Shunyata Hydra V-Ray - Shunyata Taipan - MIT Shotgun - AudioQuest Chocolate

bart_nl

ik zou alles dmv hdmi via de VP50pro laten lopen en deze ook alle scaling laten doen. Wanneer je een signaal ook naar je receiver wilt hebben kun je een hdmi splitter gebruiken. Ik gebruik zelf zo'n splitter om beeld uit mijn vp50 zowel op beamer als TV te krijgen en dat werkt probleemloos.

PeterPan

Bij mij gaat alles via HDMI door de scaler (EDGE in mijn geval) maar audio gaat allemaal via optisch of coax rechtstreeks naar mijn versterker (die doet geen audio via HDMI).
De Oppo heb ik vast op 1080p staan en laat ik wel schakelen tussen 24/50/60. Deze gaat ook door de EDGE heen maar zonder verdere processing.
Denon DVD-3930, OPPO BDP-83, PS3, Xbox 360 HD DVD, Popcorn Hour C-200, Pro-Ject Debut III, Humax iHDR-5050c.
DVDO iScan Duo, Panasonic 42PZ80, Epson EH-TW2900, Arcam AVR350, Kef XQ30 :wub:

riwi

Quote from: PeterPan on September 27, 2009, 20:40:38
Ik weet niet hoever de firmware van de TViX tegenwoordig is maar toen ik er nog een had kende deze nog geen source direct achtige functie dus hier zul je of met de hand de uitgangs resolutie moeten instellen per bron materiaal, of een concessie moeten doen en instellen op de meest gebruikte resolutie.

De tvix heeft tegenwoordig een perfecte native resolution instelling, waarbij je per bron resolutie/format kan instellen of je native wilt of scalen naar de vaste output resolutie. Je moet de tvix zo min mogelijk laten scalen omdat de overige apparatuur die OP heeft dat veel beter kan.

PeterPan

Quote from: riwi on October  4, 2009, 01:14:41
De tvix heeft tegenwoordig een perfecte native resolution instelling, waarbij je per bron resolutie/format kan instellen of je native wilt of scalen naar de vaste output resolutie. Je moet de tvix zo min mogelijk laten scalen omdat de overige apparatuur die OP heeft dat veel beter kan.

Mooi dat te horen. Jammer dat de Popcorn Hour zo'n functie nog steeds niet heeft.
Denon DVD-3930, OPPO BDP-83, PS3, Xbox 360 HD DVD, Popcorn Hour C-200, Pro-Ject Debut III, Humax iHDR-5050c.
DVDO iScan Duo, Panasonic 42PZ80, Epson EH-TW2900, Arcam AVR350, Kef XQ30 :wub:

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Onze vlag is blauw, wit en:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview