Kent iTunes wel een verversings mogelijkheid?

Started by Erik, September 26, 2009, 23:44:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik

Ik loop er al een tijdje tegenaan maar krijg het maar niet voor elkaar.
Onder music staan alle nummers die ik wil zien. Nu had ik daar van elk nummer verschillende versies (mp3 onder map mp3, aac onder aac etc).
Omdta dan elk nummer er uiteindelijk 3 instond niet handig dus die heb ik verplaats uit de map.
Ik blijf echter nog steeds elk nummer 3 x zien staan onder music, 2 geven een foutmelding omdat ze het bron bestand niet kunnen vinden.
Dus ik moet steeds zoeken welke nummer muziek bevat. Bestaat er niet zoiets als een verversingscommando die alle lege links verwijderd zodat alleen overblijft wat aanwezig en dus afspeelbaar is?
Want dit schiet niet echt op.  :-X
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Audiofiel

Wat je verkeerd hebt gedaan is het handmatig zelf verwijderen van bestanden. iTunes regelt dat zelf, dus als je 'achter zijn rug om' bestanden verwijderd, wordt hij niet blij. Je blijft dan weduwes houden in je bibliotheek.

Hoe je dat weer oplost weet ik niet. Anders dan stuk voor stuk verwijderen uit je bieb of deze helemaal opnieuw op te bouwen met de juiste muziek via importeren. :-)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

mikekiwi

Ik heb een AppleScript in iTunes die scant voor missing files en daarna de optie geeft om de "Wezen"/"weduwes"  (geef het beessie maar een naam) weg te gooirn uit de iTunes-bieb.

Volgens mij is het deze....: applescript. Gebruik op eigen risico uiteraard, backup van bestanden en iTunes library is misschien wel handig (dat is het sowiezo, maar nu even speciaal  :alien: ).

Voorwaarde is wel overigens dat je op OSX draait, geen idee of er ook zoiets voor Windows bestaat.

Erik

Ok dat wordt dus even opnieuw de library inlezen. Script zal niet gaan omdat ik nog onder windows draai. Bedankt voor het aanbod en hulp in ieder geval.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill