Uitrichten T55 lukt me niet

Started by SpeedyAndré, September 23, 2009, 16:43:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

SpeedyAndré

Ik heb de volgende setup:

T55 op tegelvoet
Humax 2000 HD
Satfinder analoog met wijzertje
Kompas
Tv-tje

Het lukt me niet om ook maar één satelliet te vinden met de satfinder
Een aantal dingen zijn volgens mij goed, zoals de loodrechte positie van de tegelvoet en T55, elevatie hoek van T55 is 29 graden (lokatie Almere).
Ik voed de satfinder met de Humax (schaalverlichting werkt en pieper/wijzer functioneert als ik de knop geheel rechtsom draai).
Blijft over de positionering van de schotel/LNB (test LNB zit op 0 graden) en het is de vraag of de LNB wel werkt.
Als ik de kabels omwissel dan werkt de satfinder dus kabels kan ik naar mijn idee uitsluiten.
Ik wil beginnen met de Hotbird, het zuiden heb ik met 2 kompassen (analoog en digitaal) bepaald.
Toch ontvang ik helemaal niets  
Wat gaat er fout?

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

SpeedyAndré

Inmiddels ben ik een stap verder, ik ontvang Hotbird nu en heel stabiel.
Probleem was dat het uitrichten erg nauwkeurig luistert, na heel lang millimeteren had ik signaal op de receiver en de hoek komt redelijk overeen met wat ik zag op het kompas.
De sterkte is 81% en de kwaliteit 90%.
Met de Hotbird als basis ga ik de andere LNB's richten, maar eerst de 'skew' instellen zodat de rail links en rechts de juiste hoogte heeft.
De satfinder werkt blijkbaar niet goed zoals ik hem gebruikte, de receiver voedt hem wel maar misschien krijgt de LNB geen voeding via de satfinder ....

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

SpeedyAndré

En ik heb weer een ban te pakken op xs4none  >:D :P
Weer account verwijderd en geen uitleg via email.
Ook is m'n ip thuis blijkbaar geblokkeerd omdat geen browser het forum normaal meer opent  :laugh:
Via m'n gsm heb ik om opheldering gevraagd, vragen waren on topic enz.
Wat een #$%^forum is dat ook, vol met mods met zeer kleine pikkies  :ph34r:
Er kwam nog wel een antwoord op mijn vraag (van de mod die me heeft geband denk ik).
Ik had eerst de buitenste LNB's uit moeten richten ipv de middelste, maar omdat ik totaal geen signaal leek te krijgen begon ik met de middelste ;)
Een vrij zwakke Astra 1 heb ik op een 2e positie gevonden, hier zal nog wel iets met de skew e.d. gedaan moeten worden.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Ghosty J

bannen ze je daarom al? daar is vast geen kip meer op het forum...
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

SpeedyAndré

Nou ja, ik heb eerst even netjes gemeld dat ik 'na 2 eerdere bans' weer eens een poging ging wagen met m'n T55  :devil:
Ze durven blijkbaar niet eens voor hun zelf uitgedeelde bans uit te komen, stelletje pisvingers  :-X

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Icarus314

Als je de hotbird in het midden goed hebt is de elevation dus goed. Als je dan de astra1 op de rail zet volgens het excel sheetje dan moet je met skew kloten totdat je die ook goed hebt. Het kan natuurlijk dat de lnb ook een beetje gericht moet worden in zijn houder. Ik heb ze gewoon recht vooruit kijken, niet naar het midden van de schotel dus maar naar het midden van de cirkel van de rail.

De moderators op xs4all zijn inderdaad zielig. Een vriend was bij zo'n werkloze moderator op bezoek ooit en het was een zeer moeilijke persoon met heel weinig echte kennis.

SpeedyAndré

LNB's iets verder indraaien naar mate je meer van het midden zit heb ik gelezen.
Komend weekend ga ik weer uitgebreid in het zonnetje klooien, met de skew zet je de rail ongeveer parallel met de Clark belt ;)
Als het met 4 LNB's lukt dan wil ik uitbreiden naar 7 of 8, dit is wel wat lastiger met de diseqc switches.
Overigens kon ik vandaag ook eerder geprogrammeerde Hotbird kanalen ontvangen met de diseqc switch er tussen.
De vorige eigenaar had 4 LNB's in de Humax geprogrammeerd.
Wel zie ik dat redelijk wat kanalen geen beeld/signaal geven, dus er zal best wat vervuiling in de lijst met meer dan 3000 kanalen zitten  ::)

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

celerontje

Quote from: Icarus314 on September 24, 2009, 23:15:27
De moderators op xs4all zijn inderdaad zielig. Een vriend was bij zo'n werkloze moderator op bezoek ooit en het was een zeer moeilijke persoon met heel weinig echte kennis.
Sat4all ;)
Hacken, dat forum! :D :D :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

jantje112

Ik heb een wat serieuzere satfinder waar je 2 lnbs tegelijk kunt monitoren zonder receiver (accu)

Even een lnb in het midden zetten, signaal zoeken, 1 op het uiterste van de rails, skew afstellen zodat ze beiden op de max zitten en dan met het excel sheet alles richten.

Als je de middenpositie en 1 vd uitersten hebt ben je klaar.

Voor de switch kun je een EMP overwegen, 8 in 1 en met 30 euro betaald.

Davey

Wel jammer dat je niet meer op het sat4all forum mag zijn. Ik heb daar een heel verslag gemaakt van het uitrichten van m'n T90. De eerste LNB (de 0-LNB) is het meest lastig. Als je die eenmaal hebt pak je de meest westelijke of oostelijke en draai je de schotel naar waarschijnlijk 94-95 graden in ieder geval tot je daar de beste ontvangst op krijgt. Als het goed is ligt je rail dan precies zoals de clarkbelt loopt.

Het zogenaamde sheet van Holles is trouwens wel makkelijk om te gebruiken. Als je er op googled vindt je 'm direct.

SpeedyAndré

Ik heb vandaag een Astra in het midden gezet (en de schotel gedraaid) maar dat was geen goed idee  :dozingoff:
Met de Hotbird op 0 kon ik makkelijker de andere satellieten vinden.
Als ik naar 8 LNB's ga en een andere switch dan zal ik iets anders dan de Hotbird moeten kiezen.
De meesten zitten op oost, Thor zal de uiterste zijn op 0,8 west denk ik.
Het card sharing verhaal is met de Humax niet echt makkelijk, een wireless Diablo met base zou kunnen.
Misschien neem ik wel een Q-box hd of IP-box  :notify:

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

jantje112

Als ik het zo lees heb je de t55 niet goed opgesteld. Is de buis wel recht opgesteld?

SpeedyAndré

De buis staat recht, dat heb ik met een waterpas gecheckt voor links/rechts en voor/achter ;)
Hotbird staat weer op 0 en heeft prima ontvangst.
De Astra's staan op de goede plek op de rail maar nog geen goede ontvangst.
Ik kan de skew variëren van 90 tot 100 zonder de Hotbird te verliezen.
Bij een ander ziet het er zo uit (erg veel skew?):



André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Icarus314

Sorrie dat ik dit nu pas zeg maar een vriend van me had ook altijd problemen met de T50 en heeft toen de T90 aangeschaft en weg problemen.

jantje112

Zet gewoon een kop op de 0 lijn en richt die maximaal uit. Als je er daarna 1 op de uitersten zet (en dan geen 5 west maar een gangbare sterk signaal) dan kun je de t55 daarmee gewoon goed uitrichten. Als je dat gedaan hebt is het een kwestie van opnieuw horizontaal schuiven met de koppen zodat alles in de gewenste stand staat. Heb er nu 2 uitgericht en ben ook de 2e keer niet tegen problemen aangelopen. De singaalsterkte is minder als een t90, dus als het net niet goed is kan dat wel een verschil maken

Flexaa

Waar woon je dan?
Is het inmiddels al gelukt ?

donaldk

#16
 :angel:

donaldk

'Locatie: 3 tubes street', das op nieuw land toch;-).

SpeedyAndré

Ik ben al wat verder, heb 19,2E op de 0 positie en nu komen Hotbird en Astra 2 goed binnen, Thor wil nog niet echt en Astra 3 niet.
De Humax heeft ook z'n nukken, het lijkt wel of hij niet altijd de goede LNB kiest als je er een wil uitrichten.
Hij geeft dan de sterkte van de laatst aktieve LNB weer en niet degene waar je iets mee wil doen  ::)
Met zenders kiezen heb ik dit probleem niet, alleen als ik de sterkte en kwaliteit van het signaal wil zien.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp