Synology 207 netwerkschijf

Started by gogo, September 23, 2009, 10:43:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

gogo


Ik heb deze netwerkschijf laatst aangeschaft via marktplaats, maar het voldoet niet helemaal, ik vraag me af of ik iets verkeerd doe.
Dit zijn de gegevens van de synology
Specificaties

    * CPU : Motorola PPC, 266 MHz
    * RAM :  128MB
    * LAN : 1x Gigabit
    * USB : 3x 2.0
    * HDD : Plaats voor 2 SATA-II HDD's (Max. 2x 1TB)
    * Verbruik : 54W(Spin); 36W(Access); 34W(Idle); 15W(Hibernation

Zelf heb ik thuis een sitecom game gigabitrouter met wireless N

Als ik dl op mijn laptop op de interne harde schijf dan haal ik een film binnen met ongeveer 5mb/s
Als ik de film binnen haal op mijn synology dan geeft newsleecher aan dat hij af en toe stopt omdat hij het niet snel genoeg kan weg schijven op de schijf, de netwerk schijf lijkt dus te traag te zijn.

Dus ik haal nu de film binnen op mijn laptop in ongeveer 15min ;D unrar hem en verplaats hem dan naar de synolgy, maar dan is de overdracht snelheid rond de 4mb/s soms gaat het iets sneller 6mb/s.

En dit snap ik dus niet, (deze snelheid haal ik trouwens wirelles of bedraad dat maakt niet uit) mijn router is gigabit en de synology ook waarom is de overdracht dan zo laag.

Ik hoop dat ik geen miskoop heb gedaan :hmmm:

gr
Pioneer PDP LX-6090H  Epson 3200 Kingpin scherm  dvd recorder Humax 5200D Subwoofer jbl pb10 Harmon Kardon avr 5000 Harmon Kardon dvd 25 Front speakers jbl xti 60 Center speakers jbl xti 10

Jackol

Ik heb eigenlijk hetzelfde probeem, eerst met een synology 209+ en nu met een synology 409+ ook.

Het ligt niet aan de synology, want vanaf mijn HTPC gaat het wel snel, maar vanaf mijn laptop gaat het ook zo traag met ongeveer 5MB/sec. (bedraad en draadloos maakt niets uit.)
Heb een D-link 855 met wireless-N en ook op mijn laptop heb ik wireless-N, dus volgens mij moet het sneller kunnen.
Heb al naar de instellingen van de router en van de laptop gekeken, maar niets kunnen ontdekken.

Dus waarschijnlijk hebben we hetzelfde probleem en ik hoop dan ook dat iemand er een oplossing voor heeft.

gogo

Ik heb wel eens iets gelezen over een instelling genaamt JUMBO, die stond op de synology op 1500, die heb ik op 9000 gezet het hoogst mogelijke, maar in mijn router staat dat op 1500 en als ik die hoger wil zetten dan kan dat niet.

En de router die ik heb de Sitecom Wireless N Router 300N XR Gaming WL-308 is niet de minste.

gr
Pioneer PDP LX-6090H  Epson 3200 Kingpin scherm  dvd recorder Humax 5200D Subwoofer jbl pb10 Harmon Kardon avr 5000 Harmon Kardon dvd 25 Front speakers jbl xti 60 Center speakers jbl xti 10

EdoE

Jumbo Frame werkt alleen met een gelijke instelling op alle apparaten langs de route.

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

daxie

idd, bij mij werkt hij perfect...

blue-eyes

Welk netwerk gebruiken jullie?

Vergeet niet dat een 100Mbit netwerk theoretisch 8Mb verstuurd. In de praktijk ligt dat onder de 6Mb . . . . (60 - 80% benutting).

Een 1000Mbit netwerk theoretisch max 80Mb.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

gogo

Ik heb een 1000mbit netwerk, op het synology forum krijg ik toch de indruk dat je niet al teveel snelheid moet verwachten van een netwerkschijf.

Hoe kan ik controleren of mijn router wel daadwerkelijk 1000mbit doet en niet 100mbit?


gr
Pioneer PDP LX-6090H  Epson 3200 Kingpin scherm  dvd recorder Humax 5200D Subwoofer jbl pb10 Harmon Kardon avr 5000 Harmon Kardon dvd 25 Front speakers jbl xti 60 Center speakers jbl xti 10

Tinus_

Kopieer eens een groot bestand naar je NAS en dan zie je gelijk met welke snelheid dat gaat.
Rebuilding my HT

daxie

Ik gebruik een Gbit netwerk, en haal met de synology rond de 12-13MB/s met samba...

Er zijn bijna geen routers die gbit doen...Zou me sterk verbazen dat dit bij jou dus zo is.

Tinus_

Ik heb gewoon een aparte switch van Netgear tussen mijn NAS en htpc zitten. Maar af en toe schokt mijn beeld nog bij zware belasting via SMB
Rebuilding my HT

Audiofiel

#11
De 207 is wel één van de langzaamste telgen uit het assortiment van Synology. Kijk voor vergelijkende performance maar eens op de staatjes van Smallnetbuilder, eventueel eerst even de selectie op Synology zetten. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

daxie

Quote from: Audiofiel on September 24, 2009, 10:21:37
De 207 is wel één van de langzaamste telgen uit het assortiment van Synology. Kijk voor vergelijkende performance maar eens op de staatjes van Smallnetbuilder, eventueel eerst even de selectie op Synology zetten. ;)

Oeps, ik heb een 207+, niet op gelet....

gogo

Ik kom toch echt niet verder dan 4,6 mb/s als jullie zeggen dit is normaal voor de configuratie die ik heb dan stop ik met internet afzoeken voor oplossingen, dan is het niet anders.

thx
Pioneer PDP LX-6090H  Epson 3200 Kingpin scherm  dvd recorder Humax 5200D Subwoofer jbl pb10 Harmon Kardon avr 5000 Harmon Kardon dvd 25 Front speakers jbl xti 60 Center speakers jbl xti 10