Nieuwe modificatie Eichmann interlinks....(DIY)

Started by J.A.F._Doorhof, August 6, 2003, 08:38:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Wilt u meer halen uit uw Eichmann Six en Four volg dan de volgende mod:

Verbind aan de ONTVANGENDE kant de EMF buffers met elkaar, deze vormen dan een soort starground.
Verbind de kabel de pre-amp en versterker met elkaar doe de mod dan aan de versterker kant.

Laat aub uw resultaat weten.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jaco

Hoe moet je dit doen bij een eichmann 1 ?

Volgens mij gaat het alleen met een 4 en 6 of zie ik het verkeerd ?

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Sullivan

Het verbaasd me dat de EICHMANN kabels nog geen richting hebben. Ook vindt ik de pluggen er erg goedkoop uit zien, zijn die allemaal van plastic?

mvg,
Frank

garmtz

Eichmann kabels hebben wel degelijk een richting en de kunststof pluggen zijn ongeveer de mooiste die er op dit moment op de markt zijn. Looks zeggen niks.

jaco

Zelfs WBT gaat dezelfde richting op. Ik zag  in de stereoplay een plug staan die wel verdacht veel lijkt op de bullit aan de binnekant.
Buitenom zit dan nog wel de schroefconstructie om hem vast te klemmen, maar de stroomvoerende buitenkant is nog maar een klein stukje, de rest leek isolerend kunstof.

Of de marketing dwingt ze die kant op, of het is inderdaad echt beter, en heeft eichman het mooi bedacht.
Als het laatste waar is hoop ik dat ze goede patenten hebben (mits zoiets gepatenteerd kan worden)

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Sullivan

Quote from: garmtz on August  6, 2003, 11:37:25
Eichmann kabels hebben wel degelijk een richting en de kunststof pluggen zijn ongeveer de mooiste die er op dit moment op de markt zijn. Looks zeggen niks.

Wat wordt er dan met de mod gedaan en bedoeld?

Wat bedoel je met de mooiste, als looks niets zegt ;)? Je zal wel de beste bedoelen, maar wat maakt ze dan zo goed? Door het plastic, heb je slechte afscherming in je plug en ook het contactoppervlak van de buitenkant van de plug lijkt niet erg groot.

mvg,
Frank

garmtz

Quote from: Sullivan on August  6, 2003, 13:17:42
Wat wordt er dan met de mod gedaan en bedoeld?

Geen idee, niet aan mij vragen...

QuoteWat bedoel je met de mooiste, als looks niets zegt ;)? Je zal wel de beste bedoelen

Klopt.

QuoteMaar wat maakt ze dan zo goed? Door het plastic, heb je slechte afscherming in je plug en ook het contactoppervlak van de buitenkant van de plug lijkt niet erg groot.

Door de zeer goede kwaliteit Tellurium koper, veel beter dan het gebruikelijke materiaal, het puntcontact van de plug op de RCA bus (vermindert drastisch wervelstromen en vergroot enorm de contactdruk. Bedenk je dat de DRUK van een connector meestal belangrijker is dan zijn oppervlak!). Afscherming is zo goed als niet-bestaand, maar afscherming kan ook negatieve effecten hebben...

J.A.F._Doorhof

Hi,

Bij de modificatie worden de EMF buffers als een star ground aan elkaar verbonden, dit zou de soundstage nog verder open moeten gooien.

Het plastic achtige (HET IS GEEN PLASTIC) omhulsel van de Bullet ziet er inderdaad goedkoop uit, maar het is behoorlijk revolutionair materiaal.
Ze zijn aan het testen geweest met een metalen schroefhuls en direct gestopt omdat dit negatieve invloed had op de performance van de kabel en plug.

Deze mod werkt alleen op de four en six omdat de one geen extra EMF buffers gebruikt.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

CaveMonkey

Frank a.k.a. Sullivan,

Op de site van Eichmann wordt de werking goed uitgelegd, klik maar 's op de banner bovenin.

Groetennnnnn,
Marco

J.A.F._Doorhof

Ok,

Vandaag na de voorraad voor een gedeelte gemod te hebben het ook even getest op de gebalanceerde versie van de SIX  ;D.

Dit moet wel de goedkoopste upgrade zijn die je kunt doen met de grootste winst.

De soundstage veranderd behoorlijk wat vooral opvalt is:
* Meer diepte
* Meer detail in het midhoog en hoog
* Bassen staan iets losser

Het totale beeld lijkt veel breder te zijn en de zanger/zangeressen komen nu echt uit het deadcenter, je gaat nu echt twijfelen aan het feit of je center nu wel of niet mee doet.

Voor iedereen die de MOD nog niet gedaan heeft op de FOUR of SIX, nu direct doen, durf je het niet aan, stuur dan de kabels naar ons en wij voeren het gratis voor je uit, het is een ENORME verbetering.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Grindtegel

Even weer naar boven halen aangezien ik gisteren een soldeerbout heb gekocht en dus eindelijk aan het modificeren kan gaan slaan   :D

Voordat ik de boel verpruts wil ik het nog even zeker weten:

Ik heb de Six, nu moet ik dus aan de versterker kant de losse draden aan elkaar solderen (dit zijn er dan 4 neem ik aan) ?
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

J.A.F._Doorhof

Met de richting mee, dus waar de pijl HEEN wijst die kant moet je modden.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Mandragore

Is de aanbieding om gratis te modificeren nog steeds geldig? Dan neem ik mijn 8 Fours wel mee als ik een keer langskom voor de TW200 (en een FT Screen).
Als 't niet kan zoals 't moet, dan moet 't maar zoals 't kan!

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Grindtegel

Nou ik heb even lopen knutselen, wel een friemel werkje hoor, maar het is gelukt.

Eerste hele korte indruk; iets meer diepte werking, kan dat een beetje kloppen?
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Mandragore

#15
Quote from: J.A.F._Doorhof on August 18, 2004, 19:53:06
ja hoor.
Ok, bedankt!

@Grindtegel: het lijkt me interessant om nog eens te horen wat je verder allemaal voor verschillen (met verschillende muziek en verschillende formaten) hoort, zodra je wat meer tijd heb gehad om uitgebreider te luisteren. Misschien kan je zelfs een review posten als het je zinvol lijkt.
Als 't niet kan zoals 't moet, dan moet 't maar zoals 't kan!

J.A.F._Doorhof

Hi,
Diepte wordt wat beter inderdaad maar ook de ruisvloer zakt verder weg.
Over het algemeen vondt ik de kabel wat schoner klinken, nog meer richting de XLR versies van de Six.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Onze vlag is blauw, wit en:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview