Popcornhour A-100 Analoog stereo gebruiken

Started by OnkyoHT, September 19, 2009, 11:25:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

OnkyoHT

Wie kan mij vertellen hoe ik de analoge stereo uitgang van een Popcornhour A-100 aan de gang krijg? Ik krijg er nu geen geluid uit en heb al vanalles geprobeerd.

hifiman

Doet het hier prima, zal wel kapot zijn dan  :-\

OnkyoHT

Je hoeft er dus echt niks voor in te stellen dan? Ik heb hier 2 popcorndozen en bij beide doet de stereo het niet. Zou toch vreemd zijn als ze allebei kapot zijn.

hifiman

Je moet inderdaad in de settings wel even ergens  instellen dat je analoog uit gebruikt, maar ik ging er eigenlijk vanuit dat je dat al gedaan had..

Groetjes,

Ronald

OnkyoHT

Ik kan die instelling dus nergens vinden. Ik heb bij "Beeld en geluid" alle formaten al op analoog gezet, op DTS na. Die kan niet op analoog gezet worden (grijs).

Is er nog een andere instelling die ik mis?

Kjelt

Quote from: OnkyoHT on September 19, 2009, 17:36:20
Ik kan die instelling dus nergens vinden. Ik heb bij "Beeld en geluid" alle formaten al op analoog gezet, op DTS na. Die kan niet op analoog gezet worden (grijs).
Is er nog een andere instelling die ik mis?
HDMI audio op OFF en Surround op stereo daarna de gewenste formaten indien mogelijk op analog PCM zetten.
Probeer daarna verscheidene files zoals je zelf al opmerkt kan DTS niet naar analoog worden vertaald door de PCH dus wellicht dat je met een DTS sourcefile zit te testen?
Verder andere connecties testen, als je de rca connector eruit trekt en je raakt hem met je vinger aan hoor je dan brom? Goede ingang geselecteerd etc. Succes

OnkyoHT

Bedankt voor je reactie. Bescheven instellingen heb ik reeds geprobeerd, echter zonder succes. Ik heb een DD5.1 .mkv en .wma gebruikt bij het testen. Beiden geven geen geluid. Vreemd ook is dat ik met de instelling op stereo en HDMI aan, wel mp3's kan afspelen met het geluid op de tv, maar geen films. Ik ben inmiddels al op zoek naar een A-110. Die heeft wel een optische digitale uitgang, die ik dan wel kan aansluiten op de versterker van me ouders.

Sjettepet

Ligt toch waarschijnlijk aan de audio-codering in je testbestanden. Probeer eens een gewone mp3 of wav. Bij mijn werkt het perfect. Overigens zijn er converters verkrijgbaar van coax digitaal naar optisch digitaal. Ben je met zo'n drie tientjes klaar en hoef je niet naar een 110.
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200