miskoop van de eeuw!!!

Started by xray_alpha, August 5, 2003, 22:11:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

xray_alpha

Heb een setje gekocht uit de catalogus van sony en daar stond bij dat de speakers waren op te hangen met de meegeleerde beugels dus ik besteld dat spul, vandaag binnengekregen en nu zie ik dat de centerspeaker een vaste voet heeft en dus niet aan de muur kan en dat de overige 4 surrounds wel aan de muur kunnen maar dan alleen schuin naar beneden omdat hij niet rechter kan omdat de terminals in de weg zitten.
De vraag is zou het iets uitmaken dat ze naar beneden gericht staan en omdat ik ergens las dat de rears tegenover elkaar moeten staan of dat een nadelig effect heeft op het geluidsbeeld.
Het volgende probleem is de center die dus allen op een tv kan staan en omdat ik een plasma heb hangen is dat niet te doen op zoon dun schermpje dus weet iemand hier een oplossing voor.

en als ik de kabels aansluit dan moet ie nog schuiner naar beneden omdat dan de terminals uitgedraait worden en het een en ander wat dikker wordt.

graag een reactie hierop

martijnspr

Ik weet niet welke speakers je van sony hebt en dus niet hoe zwaar ze zijn, maar als ze nou minder dan 5 kilo wegen heb je echt heel veel soorten beugels. Je zou iets andere beugels kunnen proberen, die missschien de speakers wel recht kunnen ophangen.

Ik denk overigens dat als je speakers naar beneden zijn gericht dat het niet echt nadelig is. Ik denk juist dat als je niet zo krachtige speakers hebt met weinig vermogen dat het juist gunstiger is.

xray_alpha

zijn de ss-la500ed en dan nog de ss-lac505ed en wegen 6kg per stuk en het probleem is dan nog steeds de center, die kan niet ff op mn scherm geplaats worden daar is ie te groot voor dus hoe kan ik die het beste monteren .

denk dat ik morgen alles ff terugbreng en omruil voor iets anders..

martijnspr

Dit zijn wel mooie speakers om te zien trouwens, maar dit zijn wel erg moeilijke speakers om op te hangen. De meeste beugels zijn gemaakt om vierkante speakertjes op te hangen, maar toen ik even op google zocht, om te kijken hoe de speakers eruit zien, zach ik de speakers op standaards staan. Dit is mischien ook wel een idee.



Trouwens als de beugels bij de speakers zaten, zou je even Sony kunnen bellen/emailen om te kijken of hun oplossingen hebben.

Voor de center heb ik ook geen idee hoe je die zou kunnen ophangen. Zou je eventueel ook even aan sony kunnen vragen.

mvg
Martijn

xray_alpha

zo de speakers toch maar opgehangen, sony gebeld en die hadden nog geen klachten gehad mhh , die standaard is slechts 70 cm hoog dus met speaker is het maar een meter en is veel te laag vooral voor achter dus toch maar iets schuin gemonteerd aan de muur. later kan ik mischien toch nog het een en ander veranderen als ik niet tevreden ben. zat al te denken om een schuine wig te maken waar de muurplaat weer opkomt om em toch recht te krijgen.

Vlearmoes

kun je ze ook "hangend" monteren?  dan heb je het probleem van het naar onder stralen niet meer  en kun je ze mischien  beter "richten"
Integra DTR 9.9 XT Pro | Marantz BD 8002| Panasonic 50G10 |Technisat ontvanger en schotel | Kef reference Model 3.2 |KEF Calinda, | KEF Model 200 |Asus G50v | Synology