(WIN XP) Reboot and Select proper boot device...

Started by TheSpeedSkater, September 20, 2009, 19:13:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TheSpeedSkater

Or insert boot media in selected boot device and press a key.

HDD aan puin?
Mijn laptop heeft een aantal dagen uit gestaan en ik wil hem net opstarten en krijg deze fout melding.

Ik heb al de recovery cd geprobeerd en krijg dan 4 opties:

1. MS-DOS with CD-Rom support
2. Recover Windows XP to first partition only
3. Recover Windows XP to entire HD
4. Recover Windows XP to entire HD with 2 partition.

Met optie 1 gebeurt er vrij weinig, moet op een gegeven moment wat commands invoeren in DOS. Geen idee wat. Er staat A:\>_

Andere opties nog niet geprobeerd.

Heeft iemand een idee of een tip?
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

svmnb

Oké, belangrijkste is rustig bekijken wat er feitelijk aan de hand is. Spint je hd wel op, dan kan de MBR kapot/corrupt zijn. Boot met je XP cd en start met R de repair console. Voer het commando "FIXMBR" in, daarna bevestigen met "Y" en daarna exit om het restoren te starten.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

jantje112

Staat de tijd nog goed? Het kan zijn dat je bios zijn instellingen kwijt is en daardoor niet meer vanaf de juiste partitie boot. (Tijd is dan een goede indicatie)

TheSpeedSkater

Quote from: jantje112 on September 20, 2009, 20:18:05
Staat de tijd nog goed? Het kan zijn dat je bios zijn instellingen kwijt is en daardoor niet meer vanaf de juiste partitie boot. (Tijd is dan een goede indicatie)
Tijd staat nog goed.
Quote from: svmnb on September 20, 2009, 20:17:29
Oké, belangrijkste is rustig bekijken wat er feitelijk aan de hand is. Spint je hd wel op, dan kan de MBR kapot/corrupt zijn. Boot met je XP cd en start met R de repair console. Voer het commando "FIXMBR" in, daarna bevestigen met "Y" en daarna exit om het restoren te starten.
Geprobeerd, maar ik kan niet in het menu komen. Als ik op R druk met de recovery CD in de drive krijg ik hetzelfde menu. (Bios ook aangepast door eerst vanaf de cd te lezen)

Net ook even de HDD losgekoppeld en weer terug gestopt, geen oplossing.
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Ghosty J

Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

TheSpeedSkater

#5
Noord NL..

Op zich hoef ik de data niet terug. Heb overal backups van, dus dat is het probleem niet.
Wil eigenlijk alleen weten of dat ding stuk is. Anders bestel ik vanavond nog een nieuwe..

Zit net te kijken op internet en kom deze tegen: Western Digital Scorpio Blue WD5000BEVT. Nu zit er 'maar' een 100gb schijfje in. Voor 70 euro heb je al een nieuwe en meteen 500GB!

Bestaat er geen testje om te kijken of de HDD stuk is? Ik hoor hem niet echt draaien, alleen een hoog piep toontje als ik de laptop aanschakel. (met oor op de achterkant) lol.
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

svmnb

Ik zou deze bootcd eens proberen. In een submenu na opstarten vind je allerlei HD tools. Zoek even uit welk merk je hebt en kies de corresponderende tool.
http://www.ultimatebootcd.com/
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::