Rail Away en de Beagle in HD op Nederland 2

Started by Marcel_T., September 20, 2009, 17:14:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Marcel_T.



Op 22 september a.s. start op Nederland 2 het tiende seizoen van de bekende treinserie Rail Away (EO), dit jaar voor het eerst in HDTV kwaliteit. Dit zorgt voor indrukwekkende beelden van de treinreizen door verschillende landen en natuur komen.

Afgelopen zomer lanceerde de publieke omroep HDTV-kanalen van Nederland 1, 2 en 3. Dit seizoen startte ook het crossmediale project De Beagle, in het spoor van Darwin op Nederland 2 in HD-kwaliteit. HDTV is toegankelijk voor publiek met een speciaal digitaal tv-abonnement.

Rail Away is een documentaireserie over markante spoorlijnen in de wereld. In elke aflevering wordt een treinreis gemaakt, met onderweg aandacht voor bijzondere lokaties. Rail Away bestaat dit seizoen tien jaar, het seizoen wordt afgesloten met de 150ste uitzending. Rail Away wordt uitgezonden op Nederland 2 om 19.55 uur.

Zo groeit tot ons genoegen toch langzaam maar zeker het HDTV aanbod op de publieke zenders.

Bron: NPO

Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

svmnb

Intussen twee afleveringen van de Beagle in hd gezien. Ik ben er nog niet over uit of het nu wat gaat worden, dit ambitieuze programma. Bij aflevering twee was het opgeheven vingertje van de milieulobby alweer overduidelijk aanwezig. Hopelijk wordt dit niet de rode draad, want dan haak ik snel af.

De beeldkwaliteit is overigens mooi en zeker de moeite waard.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

EdoE

Ik was niet zo himmelhochjautzend over de beeldkwaliteit...