Linn Lounge

Started by rb73, September 19, 2009, 20:56:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Niet actief

De ruimte heeft het in zich om een geweldig HT te worden, maar er is één onzekere factor die pas bij een goede nagalmmeting aan het licht kan komen, en dat is hoe het zit met de natuurlijke laagabsorptie van de ruimte. Als er langs akoestische weg laagabsorptie moet worden toegevoegd zijn de mogelijkheden daartoe enigszins beperkt.

De enige echt geschikte locatie voor het toevoegen van bass-management is de ruimte onder het bureau en in de achterliggende punt, over de volle breedte van de ruimte. Op zich hoeft dit geen probleem te zijn, maar als diezelfde ruimte eigenlijk ook voor andere doeleinden voorzien is (bergruimte) bestaat de mogelijkheid dat de laagweergave gecompromitteerd moet worden.

Om deze reden hebben we besloten om in een zo vroeg mogelijk stadium te gaan meten, zodat er nog nagedacht kan worden over eventuele tegenmaatregelen.

Fabian92

Ben benieuwd, weer een leuk topic erbij  ;D
JVC TH-G30 | Samsung 2232BW | MEDION AKOYA MD 8833 | Sony NWZ-A826K | Samson CH700 | LG Viewty

vleerbike

Intussen een maand verder.
Hoever staat het met deze HT in wording?
Pioneer vsx-ax2, KEF IQ all the way, Pioneer KRP-500aw

Martijn76

Quote from: Durk on September 22, 2009, 21:25:05
prachtig... ik had zelf ook voor deze oplossing gekozen (kwa indeling) ware het niet dat mijn trap midden in mijn zolder uitkomt waardoor in feite iedere indeling lastig was.

Heb hetzelfde probleem... misschien zitgedeelte op rails zodat je je stoelen/bank over het trappegat kan schuiven bij een filmpje/luistersessie...

rb73

Korte update:

Gé (en pa-van-Gé) is laatst de ruimte komen bekijken. Intussen wordt de laatste hand aan het ontwerp gelegd. Er is bijvoorbeeld een schap bijgekomen voor DVD's  :P



Het idee is om aan de bureau-kant van de ruimte nog wat schappen tegen de muur onder het schuine dak te maken.

Overige ontwikkelingen:
- meterkast is uitgebreid met 4 groepen, waarvan 3 alleen voor de luisterruimte gebruikt worden
- 1 groep gaat voor de verlichting gebruikt worden, die met X10 aangestuurd wordt
- ik heb wat tweedehands spul op de kop getikt om de vrijgekomen ruimte in de woonkamer een beetje op te vullen (Linn AV 5103, Chakra 6100). Meteen geprofiteerd van de "summer" promo, en een setje Majik 109 speakers gekocht, waardoor de Kontrol een gratis (nou ja...) voedingsupgrade heeft gehad
- de periodieke crashes van de Tvix 6500 hebben ertoe geleid dat ik een HTPC-tje in elkaar geschroefd heb

Ook niet geheel onbelangrijk: de opruiming van de kamer is begonnen  :angel:

Wordt vervolgd  :music:
Linn: Klimax DSM (Organik), Chakra Twin, Sonus Faber Olympica Nova III

JeKa

Wanneer wordt er gestart met de bouw?

MLCinema

Ziet er erg goed uit moet ik zeggen! Ga deze ook eens lekker volgen ;D
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

rb73

Quote from: JeKa on January 10, 2010, 14:39:23
Wanneer wordt er gestart met de bouw?
Ontwerp moet nog definitief worden (maar daar is Gé vandaag mee bezig), en afhankelijk van de kosten moet het ontwerp nog een laatste slagje krijgen. Zodra dat geregeld is kunnen Gé en ik onze planningen op elkaar afstemmen  :tongue2:
Linn: Klimax DSM (Organik), Chakra Twin, Sonus Faber Olympica Nova III

Jean Sibelius

Plannen zien er goed uit en je hebt de juiste mensen te pakken voor de realisatie :) (en in de 'deze ga ik volgen modus')
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

StijnSpijker

Hele mooie kamer! Zeker ook goede akoestiek met die schuine achterwand?
No-nonsense audio

rb73

Quote from: Jean Sibelius on January 13, 2010, 19:34:49
Plannen zien er goed uit en je hebt de juiste mensen te pakken voor de realisatie :) (en in de 'deze ga ik volgen modus')
Thx :)

(En ik volg al een tijdje de ontwikkelingen rond Confidence Mansion  :P)
Linn: Klimax DSM (Organik), Chakra Twin, Sonus Faber Olympica Nova III

rb73

Quote from: StijnSpijker on January 13, 2010, 20:05:24
Hele mooie kamer! Zeker ook goede akoestiek met die schuine achterwand?
Momenteel is het een groot rommelhok. Ik denk dat er nog wel het nodige spul in het "Gratis af te halen" forum aangeboden gaat worden  :clapping:

Akoestiek komt hopelijk ook goed. Eerst maar eens de kamer leeghalen en op een strategisch moment Toine vragen om te komen meten. Als hij zijn berekeningen gedaan heeft weten we hoe goed het kan worden, en of er wellicht nog wat last-minute changes nodig zijn. Ruimte voor bass traps is nogal beperkt... :o

Linn: Klimax DSM (Organik), Chakra Twin, Sonus Faber Olympica Nova III

rb73

Laatste puzzelstukje is airconditioning. Heeft er iemand nog tips (anders dan "split-unit" en "inverter"  :angel:)?
Met welke bedrijven in de regio Amersfoort hebbn jullie goede of juist slechte ervaringen?

Thx!
Linn: Klimax DSM (Organik), Chakra Twin, Sonus Faber Olympica Nova III

Maartje


Je moet tegenwoordig goed zoeken om de projecten van GTDesign te volgen maar hierbij dus mijn succeswensen

( en een abonnementje  :D )

mvg

M
Hugh Hefner died . . . .did he whent to a better place ? . .

rb73

Linn: Klimax DSM (Organik), Chakra Twin, Sonus Faber Olympica Nova III

rb73

Korte update: de eerste kast is leeggeruimd en verplaatst naar een andere kamer  :P

Het ontwerp wordt nog een tikje bijgesteld om te voorkomen dat het budget al voor de start van het project overschreden wordt  :butbut:
Concreet betekent dit dat de dubbele koof vervangen wordt door een enkele koof, en dat er geen sterrenhemel komt. Daardoor blijft er wel (financiele) ruimte voor het in mijn ogen mooiere Ecophon Sombra Ds plafond, zoals o.a. te zien bij de Chamber of dreams

Wordt vervolgd  :thumbs-up:
Linn: Klimax DSM (Organik), Chakra Twin, Sonus Faber Olympica Nova III

rb73

Vrijdag airco-dag...  :blink:
Bedrijf nummer 4 komt dan langs om een passende offerte samen te stellen. Binnenkort kan dus de definitieve keuze gemaakt worden voor de koeling  :yin-yang:
Linn: Klimax DSM (Organik), Chakra Twin, Sonus Faber Olympica Nova III

rb73

Quote from: JeKa on January 10, 2010, 14:39:23
Wanneer wordt er gestart met de bouw?
Maandag 8 februari  :)
Linn: Klimax DSM (Organik), Chakra Twin, Sonus Faber Olympica Nova III

rb73

Het leek me wel grappig om een "before" fotootje te laten zien.

Hier komt het projectiescherm:


Een panorama van de rest van de ruimte (let niet op de troep  :nowink:). Onder het dakraam komt het nieuwe bureau.


Mocht iemand toevallig het bruine bankje en/of de bruine stoel willen hebben: snel laten weten, anders gaat het naar de kringloop  :o
Linn: Klimax DSM (Organik), Chakra Twin, Sonus Faber Olympica Nova III

rb73

#44
Dit weekend is met (zeer gewaarde) hulp van een neef van mij het gipsplaten plafond eruit gesloopt. Da's maar goed ook, want Gé is intussen druk aan het zagen, boren en hameren  :P

Fotootjes van het sloopwerk:




Na het nodige veeg- en stoffer & blik-werk:


Het zwarte bakje in de hoek bevat de netwerkapparatuur  :angel:



Wordt vervolgd...
Linn: Klimax DSM (Organik), Chakra Twin, Sonus Faber Olympica Nova III

Roger Black


Martijnst1990

Al een hele verbetering nu die leeg is  :headbanging:
Ik ben ook zeker benieuwd hoe het word.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

rb73

Gé heeft gisteren een vliegende start gemaakt. Het frame van de voorzetmuur waar het projectiescherm aan komt te hangen staat al, inclusief uitsparing voor een gecamoufleerd deurtje om de ruimte achter de wand toegankelijk te houden.

Ik zal vanavond nog wel een fotootje plaatsen  :blush:

Intussen is ook een definitieve keuze gemaakt voor de airconditioning. Donderdag komt de aircomeneer langs om te bepalen hoe/waar het spul geplaatst wordt. De binnenunit komt midden boven het scherm te hangen; de buitenunit op de dakkapel naast de luisterruimte. De binnenunit wordt matzwart gespoten om hem zo onzichtbaar mogelijk te houden.

Ook zijn de eerste ideeën gevormd over de routering van de bekabeling:
- 2x HDMI en 1x component over het plafond
- 2x netwerk langs de wand als de stekkers door de buizen passen; anders over het plafond. Kabel doorknippen, door de buis trekken, en aan de andere kant er weer een stekker aanzetten is natuurlijk ook een optie, maar voor gigabit-aansluitingen vind ik het wel lekker om de af-fabriek stekker met rust te laten.
- interconnect tussen pre/pro en eindversterkers voor de achterspeakers: nog nader te bepalen, o.a. afhankelijk van de dikte van de pluggen

Daarnaast natuurlijk wat loze buizen voor je-weet-maar-nooit. Ik verwacht ze niet nodig te hebben, maar daarom zijn het ook je-weet-maar-nooit leidingen.
Linn: Klimax DSM (Organik), Chakra Twin, Sonus Faber Olympica Nova III

rb73

Quote from: Martijn90 on February  9, 2010, 10:40:39
Al een hele verbetering nu die leeg is  :headbanging:
Helemaal mee eens!  O0

En mijn vriendin is erg blij dat die blauwe gordijnen nu weg zijn. En dat het bankje weg is. En dat alle troep eruit is. En dat ze er twee kastjes bijgekregen heeft in haar werkkamer. En dat de vloerbedekking vernieuwd gaat worden :inlove:
Linn: Klimax DSM (Organik), Chakra Twin, Sonus Faber Olympica Nova III

rb73

De eerste stappen zijn gezet  :)



Voorwand, met uitsparing voor een deur(tje) aan de linkerkant:


Hier komt een rack voor DVD's te hangen:
Linn: Klimax DSM (Organik), Chakra Twin, Sonus Faber Olympica Nova III