Linn Lounge

Started by rb73, September 19, 2009, 20:56:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rb73

Een dedicated luisterruimte staat al jaren op mijn verlanglijstje. Op vakantie heb ik de knoop doorgehakt: mijn werkhok gaat omgebouwd worden tot een luisterruimte met een buro erin. De prioriteit ligt bij 2-kanaals geluid, maar aangezien ik ook graag een filmpje kijk komt er ook een projector en een scherm, en worden mijn oude speakers ingezet als achterluidsprekers. Subwoofer is voorlopig niet voorzien, ondanks de verhelderende demo door Garmt van BBG.

Apparatuur is voornamelijk Linn (vandaar de werktitel "Linn Lounge"):
Klimax DS als bron, voorversterker Klimax Kontrol, eindversterker Klimax Chakra Twin (2 stuks). Speakers zijn de Akurate 242 aan de voorkant, en Ninkas (actief gefilterd en gevoed door 2 x 2250) aan de achterkant.
Beeld komt van een Tvix 6500; surround processor is een Linn Exotik+DA.
Projector wordt naar alle waarschijnlijkheid een Epson TW5000 (gecalibreerd door BBG).

Gé van GTDesign (wie kent hem niet) heeft al een eerste ontwerp van de ruimte af  :P

Wordt vervolgd  ;)

JW
Linn: Klimax DSM (Organik), Chakra Twin, Sonus Faber Olympica Nova III

advr


laat de eerste ontwerpen maar komen ;D

een Klimax DS als bron.... geweldig, ook de andere Klimax producten zijn geweldig :o :o
Die Akurates heb ik ook keer mogen horen, het zijn de "eerste" Linn speakers die IK echt goed vond klinken, juweeltjes allemaal.

dat wordt een mooie lounge ;)

Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Staaled

dat gaat helemaal goedkomen! :music:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

R

Dat klinkt allemaal prima! Gaaf, ik volg dit! Heb je al wat plaatjes, foto's?

rb73

Schets van de ruimte, om een idee te geven van de afmetingen:



De radiator onder het raam wordt waarschijnlijk afgekoppeld. In het ontwerp wordt rekening gehouden met airconditioning, maar of dat nog in het budget gaat passen weet ik nog niet  :-[

Aangezien de 242's graag voor een muur staan (20-30cm lijkt het goed te doen), komt er een voorzetwand onder het voorste schuine dak. In die wand komt het projectiescherm, en met wat passen en meten ook een geïntegreerde kast voor de apparatuur.
Hoe de speakers precies komen te staan is nog even koffiedik kijken, maar ik verwacht dat 40cm ruimte tussen speaker en zijmuur voldoende is. Tussen de speakers is dan nog voldoende plaats voor een scherm van redelijke breedte (2m tot 2.30m).

De dubbele deur rechts achterin biedt toegang tot een CV-hok (& serverruimte).

De achterwand (88cm hoog, onder het schuine dak) gaat waarschijnlijk gebruikt worden voor bass-traps. Om nog wat kastruimte over te houden komen er 2 boekenkasten achterin te staan. De rechterkast blokkeert 1 van de deuren naar de CV-ruimte, maar dat is geen probleem.



Zal eens kijken of ik het plaatje van Gé kan scannen, dat ziet er allemaal wat professioneler uit dan mijn gepruts in Visio  8)

JW
Linn: Klimax DSM (Organik), Chakra Twin, Sonus Faber Olympica Nova III

rb73

Quote from: advr on September 19, 2009, 21:09:12
Die Akurates heb ik ook keer mogen horen, het zijn de "eerste" Linn speakers die IK echt goed vond klinken
Daar kan ik me wel wat bij voorstellen. De 242's klinken ook passief prima. Hiervoor had ik Keilidhs (leuke speaker, veel plezier mee gehad, maar ze kwamen pas echt tot hun recht met actieve filtering. Toen nog aan een LK140 en een LK100.) en later Ninka's. Geen idee hoe passieve Ninka's zijn (heb er weinig goede geluiden over gehoord), maar actief zijn ze ontzettend veel waar voor het geld. Aangezien ik er naar mijn mening te weinig voor terugkreeg bij inruil op de 242 heb ik ze gehouden  :P WAF ervan is te laag voor de woonkamer  :inlove:, dus worden ze nu achterspeaker  :clapping:

JW
Linn: Klimax DSM (Organik), Chakra Twin, Sonus Faber Olympica Nova III

advr


dat kan ook natuurlijk. gaat een mooie set-up worden... ;D

bij Audio Excellence de Klimax DS gehoord, dan weet je wat je met streamen kunt bereiken, ontzettend veel   :worship:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

ivo1986

Indrukwekkend lijstje Linn.

Valkyrie

weer zo'n leuk project. :P
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

rb73

Quote from: ivo1986 on September 22, 2009, 00:22:04
Indrukwekkend lijstje Linn.
Thanks  ;D
Bijna allemaal tweedehandsjes  :angel:

JW
Linn: Klimax DSM (Organik), Chakra Twin, Sonus Faber Olympica Nova III

advr

Quote from: rb73 on September 22, 2009, 08:45:45
Thanks  ;D
Bijna allemaal tweedehandsjes  :angel:

JW

dat maakt niet uit, blijft een mooi lijstje!!
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Roger Black

Een volgertje! Succes ;D

rb73

Quote from: Roger Black on September 22, 2009, 13:46:12
Een volgertje! Succes ;D
Merci  :) Ik heb er alle vertrouwen in.
Ontwerp volgt zodra Gé tijd heeft om het te uploaden :smile:
Linn: Klimax DSM (Organik), Chakra Twin, Sonus Faber Olympica Nova III

GTDesign

 ;)

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

rb73

Toine Dingemans (ThingMan) gaat de ruimte zodra die leeg is doormeten, simuleren, en een akoestisch plan van aanpak maken  :thumbs-up:
Linn: Klimax DSM (Organik), Chakra Twin, Sonus Faber Olympica Nova III

Durk

prachtig... ik had zelf ook voor deze oplossing gekozen (kwa indeling) ware het niet dat mijn trap midden in mijn zolder uitkomt waardoor in feite iedere indeling lastig was.
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

clockwork

Prachtig ontwerp. Gaat het ook deze kleurencombinatie worden? Ziet er namelijk goed uit.
Ben benieuwd naar het eind resultaat. Planning?
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

rb73

Kleurencombinatie gaat wel ongeveer zo worden, ja. Donkerrode muren & koof & gordijn, zwarte voorwand en plafond, donker anthraciet vloerbedekking, zwart bankje.
Het bankje wordt in eerste instantie de welbekende Klippan van Ikea, in de aanbieding gescoord. Dat maakt het nodige budget vrij voor belangrijkere dingen, zoals op afstand bediende dimmers voor de spotjes  8)

Het rood in het plaatje zal in werkelijkheid iets roder zijn dan in het ontwerp (dus iets minder bruin).

Een planning is er nog niet. Zal zo Gé eens bellen  :P
Linn: Klimax DSM (Organik), Chakra Twin, Sonus Faber Olympica Nova III

rbormans

Quote from: rb73 on September 23, 2009, 13:59:03
Kleurencombinatie gaat wel ongeveer zo worden, ja. Donkerrode muren & koof & gordijn, zwarte voorwand en plafond, donker anthraciet vloerbedekking, zwart bankje.
Plan je er veel te werken. Lijken me sombere kleuren dan.
Ook overwogen om de werktafel vlak achter de bank te plaatsen, zodat je met je gezicht naar de LS zit en niet op een schuine wand zit te kijken.

Ik vind het huidige idee niet zo geslaagd, maar ik werk misschien te graag ;)


rb73

Er zitten ook nog 3 ramen in de kamer, dus het donkere valt wel mee. En ik vind het niet erg om in een donker hol te werken  :P
Ik zal ook regelmatig met een laptop op schoot op de bank zitten  :)
Linn: Klimax DSM (Organik), Chakra Twin, Sonus Faber Olympica Nova III

eddy135

Hangt natuurlijk van de werkzaamheden af... ;) :D

Ik ga dit volgen. :)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

GTDesign

Quote from: Raf (B) on September 23, 2009, 15:09:51
Plan je er veel te werken. Lijken me sombere kleuren dan.
Ook overwogen om de werktafel vlak achter de bank te plaatsen, zodat je met je gezicht naar de LS zit en niet op een schuine wand zit te kijken.

Ik vind het huidige idee niet zo geslaagd, maar ik werk misschien te graag ;)



Dat leid het werk teveel af... :D

Guester

Je pakt het gelijk goed aan, Gt en Toine. Beloofd weer wat te worden  :)
Sonos - Spotify

rb73

En BBG voor de nog niet aanwezige hardware. Sprak gisteren Garmt nog even, die me erop attent maakte dat later dit jaar de Epson TW5500 uitkomt...  :sigh:
Linn: Klimax DSM (Organik), Chakra Twin, Sonus Faber Olympica Nova III