Contest: Ontwerp jij het nieuwe HTforum logo? t/m zaterdag 10-10-2009

Started by Madhouse, September 18, 2009, 08:26:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Madhouse

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

hifi | Roderick


Dirc

jaja ik weet het, een typfout en saaie kleuren.
het is even een opzetje en ik dacht even posten voor ik naar bed ga.


celerontje

#53
Zoek de gelijkenis:

edit by MOD: Plaatje even weggehaald om verwaaring te voorkomen.  ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Dirc

ik zie duidelijk geen wereld in de afbeelding......

celerontje

Goed kijken, vooral naar het patroon op je achtergrond. ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Dirc


Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

celerontje

Quote from: Dirc on September 23, 2009, 22:29:56
is dat de enige kritiek die je hebt?
't Viel mij gewoon op, en dat wilde ik even laten zien.
Niets meer, niets minder!

Ga vooral door, iedereen! :pompom:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Tube-freak

#60
Ik heb ook maar eens een poging gedaan om wat in elkaar te flansen.  Ben niet zo een ster in foto shop dus ik moest mijn layer kennis weer een beetje opfrissen.  Kostte allemaal wat meer tijd dan ik hoopte.

Eerst even de uitleg bij mijn headers.  Als deze headers zijn met photoshop gemaakt in een PSD file met meedere layers.  Het logo is een aparte layer de twee teksten zijn elk apart een layer de background is een layer en de stippels op de achtergrond zijn ook een layer.

Dit wil zoveel zeggen al dat zowel de kleur van de header makkelijk is aan te passen als ook de teksten/lettertypes/logos.
Verder ben ik van mening dat een header gewoon de hele breedte moet hebben.  Dus dit heb ik dan ook stiekem gedaan. Het ITC logo verdwijnt niet maar komt dan naast het paypal logo te staan.  Ik zal er een voorbeeldje bij zetten hoe dit eruit ziet.

De logos zijn nu 60 x 1200 pixels.  Dit kan je ook makkelijk kleiner maken door er 60 x 400 van te maken.  Dit heb ik ervan gebakken:
Het is een eerste ontwerp.  Ga van de week nog even wat tweaken.  Ik wist nog geen goede plek voor de google search engine. 
Wat denken jullie dat een mooie plek is?  Gewoon in de header of op een andere plek? (lager).



16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Robbert54

Quote from: Tube-freak on September 23, 2009, 22:45:48
Ik heb ook maar eens een poging gedaan om wat in elkaar te flansen.  Ben niet zo een ster in foto shop dus ik moest mijn layer kennis weer een beetje opfrissen.  Kostte allemaal wat meer tijd dan ik hoopte.

Eerst even de uitleg bij mijn headers.  Als deze headers zijn met photoshop gemaakt in een PSD file met meedere layers.  Het logo is een aparte layer de twee teksten zijn elk apart een layer de background is een layer en de stippels op de achtergrond zijn ook een layer.

Dit wil zoveel zeggen al dat zowel de kleur van de header makkelijk is aan te passen als ook de teksten/lettertypes/logos.
Verder ben ik van mening dat een header gewoon de hele breedte moet hebben.  Dus dit heb ik dan ook stiekem gedaan. Het ITC logo verdwijnt niet maar komt dan naast het paypal logo te staan.  Ik zal er een voorbeeldje bij zetten hoe dit eruit ziet.

De logos zijn nu 60 x 1200 pixels.  Dit kan je ook makkelijk kleiner maken door er 60 x 400 van te maken.  Dit heb ik ervan gebakken:
Het is een eerste ontwerp.  Ga van de week nog even wat tweaken.  Ik wist nog geen goede plek voor de google search engine. 
Wat denken jullie dat een mooie plek is?  Gewoon in de header of op een andere plek? (lager).




vind het concept heel mooi, maar wel net iets te simpel. mag van mij wel een foto bij van of een mooie receiver, blu-ray speler, speaker, etc etc en een mooi achtergrond logo van DTS-HD ofzo??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Tube-freak

Even voor de duidelijkheid.  De kleuren en logos kunnen heel makkelijk worden aangepast, als iemand nog suggesties heeft hoor ik het wel.  De google search engine moet nog een plekje krijgen. Kan ook in de header of iets daaronder naast het (welkom <forumnaam>  gedeelte.

By the way de logos zijn maar hoogstens 30kb in .png formaat.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Tube-freak

Quote from: Robbert54 on September 23, 2009, 22:50:02
vind het concept heel mooi, maar wel net iets te simpel. mag van mij wel een foto bij van of een mooie receiver, blu-ray speler, speaker, etc etc en een mooi achtergrond logo van DTS-HD ofzo??

Ik zal eens kijken of ik nog wat moois heb.  Maar less is more in mijn opinie.  Je kan er wel allemaal plaatjes inknallen maar dat wordt er echt niet mooier van meestal.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Robbert54

Quote from: Tube-freak on September 23, 2009, 22:53:35
Ik zal eens kijken of ik nog wat moois heb.  Maar less is more in mijn opinie.  Je kan er wel allemaal plaatjes inknallen maar dat wordt er echt niet mooier van meestal.
ben ik met je eens, daarom zei ik ook wat meer naar de achtergrond. beetje verzonken in het plaatje zeg maar. kun je ook de kleuren a la jeka er in verwerken?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Koen K


celerontje

Quote from: Koen K on September 23, 2009, 23:15:10
Nog even aan de slag geweest ;D




Ik zou het bij je eerste houden, die is perfect.
Bij deze krijg ik trek in een zuurstok! :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Koen K

Als het aan mij ligt is er in elk geval wat te kiezen straks ;D

celerontje

Voor de mods welliswaar, want wij krijgen een selectie van 3, samengesteld door de mods. ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Tube-freak

#69
Ik heb nog even een wat minder saaie in elkaar geflanst.  Transparantie en kleur is aan te passen van alle tekst inclusief de achtergrond tekst en buttons (die daar puur voor decoratie staan).


16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Robbert54

Quote from: Koen K on September 23, 2009, 23:15:10
Nog even aan de slag geweest ;D




vond je eerste ook beter. die is lekker strak en van deze tijd..

Quote from: Tube-freak on September 23, 2009, 23:45:27
Ik heb nog even een wat minder saaie in elkaar geflanst.  Transparantie en kleur is aan te passen van alle tekst inclusief de achtergrond tekst en buttons (die daar puur voor decoratie staan).



vind dit ook erg mooi maar toch mist er iets aan.. misschien komen de fafbeeldingen net niet professioneel  genoeg over (ik heb wel makkelijk praten btw, kan het zelf niet namelijk
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Tube-freak

Quote from: Robbert54 on September 24, 2009, 00:28:04
vond je eerste ook beter. die is lekker strak en van deze tijd..
vind dit ook erg mooi maar toch mist er iets aan.. misschien komen de fafbeeldingen net niet professioneel  genoeg over (ik heb wel makkelijk praten btw, kan het zelf niet namelijk

Ik kan het ook niet zelf maken de logos.  Dat logo is van een free ware linux website met heel veel iconen.  Het icoon kan vervangen worden.
De letters en lettertypes kunnen ook worden vervangen door een ander letter type.  Het is allemaal met layers in photoshop gemaakt.

Het is nog maar een eerste ontwerp ben er zelf al aardig tevreden over (je moet de header ook eigenlijk bekijken als hij boven de website staat dan oogt het al anders).  Als iemand nog suggesties heeft brandt maar los.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Spacebass

#72
Quote from: Madhouse on September 23, 2009, 09:39:29
We voeren hier geen discussie wat er wel en niet op het logo moet komen en wat er beter is en wat niet. Als je iets mist op het logo dan ben je vrij om een ontwerp in te sturen  ;) ;D
Jij kan vast iets leuks in elkaar zetten, zodat je je jarenlange betrokkenheid en leiderschap op dit forum mooi tot uiting kan laten komen ;) ;D

edit:
1 "je" vergeten  :-X

beunky

Lol ;D

Space, jij bent vast ook creatief. Verras ons eens met je creatie(s) :)
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

BernHardN

leuke logo's, mag vast niet maar niemand die de logo's gebruikt van de grote filmmaatschappijen
zoals

of

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100