Discussie Fotograferen (gebruik photoshop, creativiteit, bewerken etc.)

Started by Gaeje, September 16, 2009, 21:21:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Ik geef het op space, je gaat overal tegen in en ik word het een beetje moe.
Voor alles wat jij zegt kan ik ook wel weer wat aandragen maar dat is totaal zinloos.
Je moet gewoon doen waar je je lekker bij voelt.

Over Lachapelle, dit artikel beschrijft precies wat ik bedoel vooral de laatste zinnen.
http://www.oppapers.com/essays/David-Lachapelle/90327

@Gaetan,
Mee eens, de snaps etc. zou ik ook niet echt als fotografie willen bestempelen, maar het is het natuurlijk wel.
Waar ik echt op doel zijn de mensen die echt bezig zijn met hun vak.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Gaeje

ik moet hier een beetje akkoord gaan met Frank, in de zin dat ik even niet meer gereageerd heb omdat ik het gevoel heb dat Space alleen maar probeert Frank op z'n paard te krijgen.

Even voor de duidelijkheid, geen van allen is duidelijk akkoord met elkaar (en het ziet er niet naar uit dat er veel verbetering op komst is, maar anyway...)

Wat ik bedoelde met fotografie niet altijd kunst zijnde, met betrekking op die snaps die je op facebook vindt. Als je die mensen allemaal een dag zou apart nemen, en ze één en ander uitleggen zou IEDEREEN alvast deftige snaps kunnen maken, die een wereld van verschil zijn met wat ze nu doen. m.a.w het is een vaardigheid die je kan leren. Wat je niet kan leren (zelf niet op school) is de grenzen van het medium verleggen. (dat is niet veel mensen gegeven, mijzelf jammer genoeg ook niet, maar ik durf wel beweren dat ik het 'vak' net genoeg beheer, om toonbare foto's te maken)

Wat ik niet begrijp is vanwaar die drang om die opgedane kennis meteen door te geven (en ik zal het kind nu maar een naam geven, dat we niet blijven naast elkaar praten): bvb gtdesign, volgt een workshop bij jou, Frank, en wat mij betreft beheerst hij de techniek allicht goed genoeg enz enz (hoewel ik vind dat al zijn foto's (te) DUIDELIJK geïnspireerd zijn door jouw werk, maar dit geheel terzijde).
Als ik dan op zijn site kijk (met de te irritante muziek die je niet kan afzetten; maar ook dit weer geheel naast de kwestie) zie ik dat hij zelf ondertussen OOK weer workshops geeft. dat snap ik niet. In mijn wereld volg je een opleiding, bewijs je een paar jaar dat je het KAN, en ga je DAN -eventueel- gastlessen geven op een school of weet ik wat, terwijl je gewoon nog steeds verder werkt aan je eigen ontwikkeling

anyway ik hoop hier niemand mee tegen de borst te stoten, maar dat is iets wat ik me gewoon al lang afvroeg en niet echt snapte vanwaar dat toch komt. (die drang om zelf altijd maar die workshops te gaan geven) DENden (http://www.seetherealyou.com) van op het fotoclubnop forum lang geleden had dat ook al, en die gast z'n fotos vond ik ook op niet veel lijken eerlijk gezegd

Spacebass

Quote from: J.A.F._Doorhof on September 19, 2009, 12:27:50
Ik geef het op space, je gaat overal tegen in en ik word het een beetje moe.
Als je mijn intenties gelezen en begrepen had, waren wij sowieso nooit in deze discussie terecht gekomen.
De discussie zou dan helemaal niet over opleiding gezwets gaan.

QuoteOver Lachapelle, dit artikel beschrijft precies wat ik bedoel vooral de laatste zinnen.
http://www.oppapers.com/essays/David-Lachapelle/90327
Iedere echte docent in de wereld kan je vertellen dat een opleiding afronden niet het eindpunt is,
maar slechts een goede basis...een beginpunt. Na een studie begint het echte leren pas.
Dat is als het goed is het eerste dat je leert ;) Dus daar verschillen wij niet zo van mening.

ps
Andy Warhole, studie: Toegepaste kunst, Carnegie Institute of Technology (Carnegie Mellon University) ) ;D

J.A.F._Doorhof

Hi,
Ik kan dat wel uitleggen maar pak het niet verkeerd op.
Ik ben al redelijk lang bezig met de workshops en geef er gemiddeld 2 in de week, en regelmatig in het buitenland.
De mensen die het hier zien en het zelf gaan doen, doen dat neem ik aan vanuit het standpunt dat het snel geld verdienen is.
De klachten die ik hoor over workshops is dan ook niet gering, en het is iets dat ook mij ENORM stoort maar ik kan er niets aan doen.
Als mensen zien dat iemand succesvol is en geld verdient dan proberen ze dat ook, sterker er zijn een paar fotografen online die LETTERLIJK alles nadoen wat ik doe, ze gebruiken dezelfde portfolio software, plaatsen dezelfde logo's onder hun foto's, maken bepaalde foto's letterlijk na (dus niet geïnspireerd op maar echt een schaamteloze kopie), ik ben sinds kort op twitter en plaats daar Ttips (Ttips) de dag dat ik ermee begon werd dit direct door die persoon overgenomen en doet hij het ook.

Ik denk altijd maar zo, mensen weten wie ik ben ondertussen en zien dit meer als "zielig" dan als serieus.
Maar waar ik problemen mee heb is dat er geld word gevraagd voor workshops en dat is gewoon geldklopperij. Ik ben zeer serieus bezig gegaan met de workshops met een heel les programma met bijbehorend lesmateriaal en instructie DVD's (die trouwens zelfs bij bepaalde vakopleidingen worden gebruikt wat ik een enorme eer vind), echter de andere workshops stoppen vaak bij het kopiëren van wat ik verteld heb maar dan zonder de diepere uitleg en daar gaat het mis, of wel ze snappen vaak zelf de diepere betekenis niet en leggen dus de dingen verkeerd uit.

Ik wil trouwens geen namen noemen en wijzen maar ik weet van minimaal 15 cursisten van mij die op dit moment workshops geven en waarvan er 4 gewoon letterlijk mijn website gekopieerd hebben qua behandelde topics.

Je ziet dit trouwens ook bij bepaalde mensen met de calibraties, nadeel is alleen dat net als met de workshops er veel te makkelijk over gedaan word. Oh dat ziet er simpel uit dus dat doen we ook even, maar ondertussen stapelt de ellende zich op, en dat is doodzonde.

Maar goed ik word er niet verbitterd over gelukkig, mijn beste beloning is dat ik de workshops over de wereld geef en dat zegt denk ik genoeg over de kwaliteit en je blijft houden dat als mensen zien dat iets een succes is ze het zullen proberen te kopiëren.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

@Space,
Niet verkeerd opvatten hoor maar je blijft jouw mening aan me op te drukken terwijl ik duidelijk heb aangegeven dat ik een andere mening heb.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Spacebass

Quote from: Gaetan on September 19, 2009, 13:14:02
ik moet hier een beetje akkoord gaan met Frank, in de zin dat ik even niet meer gereageerd heb omdat ik het gevoel heb dat Space alleen maar probeert Frank op z'n paard te krijgen.
Even voor de duidelijkheid, geen van allen is duidelijk akkoord met elkaar (en het ziet er niet naar uit dat er veel verbetering op komst is, maar anyway...)
Ik was juist begonnen met dit hele verhaal omdat ik vond dat mensen te veel zeuren over Photoshop gebruik. Dit naar aanleiding van gepiep over een foto van Frank die teveel geshopt
zou zijn. Eigenlijk was ik ter verdediging van Franks shopwerk opgesprongen. Je slaat dus helemaal de plank mis wat mijn intenties betreft.

QuoteWat je niet kan leren (zelf niet op school) is de grenzen van het medium verleggen.
Een opleiding gaat inderdaad niet iets uit je kunnen halen wat er niet in zit ;D
Ze kunnen je slechts begeleiden en eventueel helpen. Je moet toch echt alles zelf doen ;D
Zo'n opleiding is echt geen kleuterklas of liefdadigheidsinstelling ;D

QuoteWat ik niet begrijp is vanwaar die drang om die opgedane kennis meteen door te geven
LOL ;D
Als je het over betaalde kennisoverdracht dan begrijp ik je helemaal. Gewoon gezellig voor de hobby kan ik nog begrijpen  :-X  ;D

Quote from: J.A.F._Doorhof on September 19, 2009, 13:36:39
@Space,
Niet verkeerd opvatten hoor maar je blijft jouw mening aan me op te drukken terwijl ik duidelijk heb aangegeven dat ik een andere mening heb.
Ik discussieer simpelweg met je over de punten zoals jij die aandraagt en weerleg ze als zij daar aanleiding toe geven.

GTDesign

Quote from: Gaetan on September 19, 2009, 13:14:02
ik moet hier een beetje akkoord gaan met Frank, in de zin dat ik even niet meer gereageerd heb omdat ik het gevoel heb dat Space alleen maar probeert Frank op z'n paard te krijgen.

Even voor de duidelijkheid, geen van allen is duidelijk akkoord met elkaar (en het ziet er niet naar uit dat er veel verbetering op komst is, maar anyway...)

Wat ik bedoelde met fotografie niet altijd kunst zijnde, met betrekking op die snaps die je op facebook vindt. Als je die mensen allemaal een dag zou apart nemen, en ze één en ander uitleggen zou IEDEREEN alvast deftige snaps kunnen maken, die een wereld van verschil zijn met wat ze nu doen. m.a.w het is een vaardigheid die je kan leren. Wat je niet kan leren (zelf niet op school) is de grenzen van het medium verleggen. (dat is niet veel mensen gegeven, mijzelf jammer genoeg ook niet, maar ik durf wel beweren dat ik het 'vak' net genoeg beheer, om toonbare foto's te maken)

Wat ik niet begrijp is vanwaar die drang om die opgedane kennis meteen door te geven (en ik zal het kind nu maar een naam geven, dat we niet blijven naast elkaar praten): bvb gtdesign, volgt een workshop bij jou, Frank, en wat mij betreft beheerst hij de techniek allicht goed genoeg enz enz (hoewel ik vind dat al zijn foto's (te) DUIDELIJK geïnspireerd zijn door jouw werk, maar dit geheel terzijde).
Als ik dan op zijn site kijk (met de te irritante muziek die je niet kan afzetten; maar ook dit weer geheel naast de kwestie) zie ik dat hij zelf ondertussen OOK weer workshops geeft. dat snap ik niet. In mijn wereld volg je een opleiding, bewijs je een paar jaar dat je het KAN, en ga je DAN -eventueel- gastlessen geven op een school of weet ik wat, terwijl je gewoon nog steeds verder werkt aan je eigen ontwikkeling

anyway ik hoop hier niemand mee tegen de borst te stoten, maar dat is iets wat ik me gewoon al lang afvroeg en niet echt snapte vanwaar dat toch komt. (die drang om zelf altijd maar die workshops te gaan geven) DENden (http://www.seetherealyou.com) van op het fotoclubnop forum lang geleden had dat ook al, en die gast z'n fotos vond ik ook op niet veel lijken eerlijk gezegd

Waarom snap je dat niet Gaetan ?

Ik heb inderdaad bij Frank een stuk of 7 workshops gevolgd maar om te spreken dat mijn werk op dat van Frank lijkt me wat overdreven. Ik heb namelijk daarna nog aan een flink aantal andere workshops deelgenomen waarbij een stuk minder dan alleen over middenformaat en Elinchrom werd gepraat, maar waar ook totaal andere zaken aan bod kwamen zoals een Rembrandt en butterfly belichting. Ook van deze workshops zou je kunnen zeggen dat mijn werk daardoor geïnspireerd is. En natuurlijk werk ik nog steeds aan mijn eigen ontwikkeling, dat doet Frank ook, zou ik daarom geen workshops mogen geven ? Dus volgens jou mag je pas workshops gaan geven als je niet meer aan je eigen ontwikkeling werkt ? Bij die persoon zou ik dus never een workshop gaan volgen.

"Maar waar ik problemen mee heb is dat er geld word gevraagd voor workshops en dat is gewoon geldklopperij"

Je hebt helemaal gelijk Frank, Heb middels € 1400,- bij je achter gelaten.  :P

Gaeje



Jimmy Conway

Quote from: Gaetan on September 20, 2009, 02:02:43
ik snap niet vanwaar die drang komt gewoon?

Quote from: s0000884 on September 20, 2009, 02:39:02
geen idee

Hallo, komen jullie net uit een ei ofzo? :D

QuoteDe mensen die het hier zien en het zelf gaan doen, doen dat neem ik aan vanuit het standpunt dat het snel geld verdienen is.
QuoteJe hebt helemaal gelijk Frank, Heb middels € 1400,- bij je achter gelaten.

Het is een bepaalde markt, en waar vraag is is aanbod, compleet met honderden/duizenden meisjes die graag model willen zijn en heel veel gasten met een spiegelreflex die de volgende Govert de Roos willen worden.

Kijk maar eens op: http://www.dutchheaven.nl/
Het grappige is dat naast Frank zijn workshop ad de fotovakschool er met een Google sponsor ad staat....
Ik zou daar eerst eens verhaal over gaan halen Spacebass... Want uiteindelijk heb jij daar voor betaald..... :laugh:

edit: typo




J.A.F._Doorhof

@GT,
Sorry hoor maar hier ga je echt even een brug te ver.
Mijn workshops afschilderen als een reclame voor MF en Elinchrom ?
Ik gebruik midden formaat en Elinchrom inderdaad en leg uit hoe de flitsers werken en adviseer ook als er vragen over zijn, maar het is geen commerciele Elinchrom workshop, anders had je vast niet zo vaak gekomen, dus dat vind ik een beetje lullig.

Ook de verlichtings technieken zoals butterfly en rembrandt zitten hier in de advanced workshop, zelfs in de powerpoint presentatie die je krijgt, beter opletten dus helemaal omdat je hem 2x volgens mij gedaan hebt.

Elke workshop begint met 2 uur theorie en uitleg over wat er in het praktijk gedeelte word behandeld, ik vind het dus lullig hoe je het nu afschildert.

Dan over mijn opmerking van geldklopperij, ik blijf daarbij, maar niet naar mijn kant toe, echter wel naar de mensen die letterlijk mijn lesprogramma kopiëren na variërend wat workshops hier gedaan te hebben.
Corine (die ken je wel) heeft een tijdje model gestaan bij 1 van deze mensen en moest regelmatig gedurende de workshop ingrijpen omdat er iets verkeerd werd uitgelegd, dan vraag ik je of het geen geldklopperij is als het MODEL de workshop gever moet verbeteren over de geleerde stof ?

Ik heb duidelijk aangegeven dat er MEERDERE mensen zijn die bij de workshops hebben gevolgd en die het nu ook doen en dat ik daar me inderdaad soms aan erger, maar meer voor de cursisten die het doen, ik heb nergens specifiek jouw naam genoemd en vind dan ook niet dat ik zo een reactie verdien, je kent me goed genoeg en je bent volgens mij niet dom, dus als mijn workshops een promotie verhaal zouden zijn voor Elinchrom en MF vraag ik me af waarom je 7x langs gekomen bent :D ik neem dus aan dat je meer pissig bent omdat Gaetan je bij naam noemt als dat je mij nu de schuld geeft.
Ik probeer me altijd afzijdig te houden met namen noemen en heb op die manier zowel op dit forum als op andere al veel mensen behoed van een afgang ik verwacht dan wel graag ENIGSINS respect terug helemaal voor iets waarmee ik me onderscheidt van de grote massa, ik vind het dan zeer lullig als dat word afgedaan alsof ik niet beter zou zijn dan de groep die nu genoemd word.

Feit is en blijft dat ik voor de workshops niet alleen in Nederland word gevraagd maar ze overal geef waaronder Los Angeles wat 1 van de moeilijkste markten is voor workshops.
Ik zou dus wel graag het respect krijgen wat ik ook verdien.

Sorry als ik zo fel overkom maar ik doe de workshops al een aantal jaar en vooral de laatste 2 jaar en het laatste jaar helemaal is er een EXPLOSIEF aantal mensen ook begonnen met workshops met als grootste klapper een model dat net een half jaar fotografeert en nu workshops geeft.
Ik heb mijn best gedaan een uniek les programma neer te zetten waar HEEL veel tijd in is gaan zitten en kan het dan slecht verkroppen als er zo gereageerd word door iemand die beter weet maar even wil spuien op een forum.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Gaeje

wel het is nu nét dat dat ik niet snap. Waarom iedereen die workshops moet gaan geven? En ja, ok ik heb nu gt bij naam genoemd, omdat dat de enige was waarvan ik het wist. ik hou ook niet van met de vinger wijzen, of stoken, maar anders blijft het weer zo vaag en onduidelijk.

En blijkbaar gebeurt dus in de praktijk waar ik voor vreesde, namelijk dat mensen het verkeerd gaan verder uitleggen, etc etc.

en dat bedoel ik met genoeg praktijkervaring opbouwen nadat je les gevolgd hebt (zij het nu in de fotoschool of bij een workshop gever) Als je dan 5 jaar of
meer zelf die dingen in de praktijk toegepast hebt (en er goed in geworden bent) dan ga je geen foute uitleg meer geven, me dunkt.

J.A.F._Doorhof

@Gaetan,
Er zit nog wel wat meer aan bij workshops.
Je hebt zeer goede fotografen die geen les kunnen geven en je hebt zeer goede leraren die niet kunnen fotograferen.
De combinatie van beide is gewoon moeilijk.

Ik heb vroeger nog op mijn zolderkamertje les gegeven voor gitaar (gewoon uit hobby, maar op een gegeven moment 6 leerlingen in de week).
Daarna ben ik voor telemarketing actief geweest als coach en begeleider (heb ik niet lang gedaan trouwens, telemarketing was toen nog geen vies ding).
Toen we ITC begonnen heb ik een tijdje ITC Educatie geleidt, of wel les gegeven aan beginnende computer gebruikers.
Later is dit doorgestroomd naar educatie voor beginnende videobewerkers.
Met het Home Theater is dit ook doorgegaan in de vorm van kleine seminars en soms een lezing en een paar trainingen na het behalen van mijn ISF certificeren voor beginnende calibrateurs.

Toen ik met de fotografie met modellen wat verder kwam is me gevraagd of ik een keer een workshop wilde geven en heb dat bijna een jaar afgehouden omdat ik vond dat ik niet een naam had om dat te doen, je verwacht zoiets van een Govert de Roos, Erwin Olaf etc.
Op een gegeven moment heb ik er 1 gegeven die vol zat, en dat werden er 3.
Daarna ben ik gestopt omdat het te druk werd en ik het gevoel had dat ik belachelijk bezig was, er zat geen structuur in en er was geen doorlopend verhaal, het was meer een delen van mijn mening en wat tips.

Ik heb toen een les programma opgezet dat bestond uit :
Meten van licht, manipuleren van licht en omgang met het model.
Daarmee ben ik begonnen.
Na een tijdje kwam daar kleurleer bij en hadden we 2 workshops.

Ondertussen is het opgelopen naar een basis workshop, 3 advanced workshops, 1 glamour workshop en verschillende locatie workshops.
Allemaal met een opbouwende lijn van uitleg en topics en oplopende moeilijkheid.
Zo is er bij bv de advanced workshop soms een groeps opdracht waarbij de groep 20 minuten de tijd krijgt om een opdracht samen op te lossen.

Als je kijkt op www.fotografie-workshops.nl zie je het programma dat we op dit moment aanbieden.

Vandaar dus dat ik zo verschrikkelijk fel reageer op de aantijging dat de workshops een verhaal voor Elinchrom en Midden formaat zouden zijn.
Alleen bij de advanced workshop zit een stukje van nog geen 10 minuten over de verschillen tussen CROP camera's FULL frame EN middenformaat.
Gedurende de workshops word natuurlijk wel gebruik gemaakt van Elinchrom apparatuur en modifiers en geef ik ook aan de groep mijn voorkeur, maar zou ik met profoto geschoten hebben zou dat ook gebeuren.

Normaal ben ik niet zo snel fel (tenzij het over calibraties gaat :D) maar net als met de calibraties is dit gewoon een kindje van me en als ik iets doe dan wil het zo goed mogelijk doen en het doet dan zeer als je zoals jij zelf ook constateert veel imitators krijgt, ik zal alleen niet zo snel namen noemen omdat ik dat mijn inziens niet nodig heb en je dan weer mensen tegen je in het harnas jaagt.

Heb het alleen nog niet meegemaakt dat als iemand anders een naam noemt ik ze tegen me krijgt :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Gaeje

Quote from: J.A.F._Doorhof on September 20, 2009, 11:07:52

Toen ik met de fotografie met modellen wat verder kwam is me gevraagd of ik een keer een workshop wilde geven en heb dat bijna een jaar afgehouden omdat ik vond dat ik niet een naam had om dat te doen, je verwacht zoiets van een Govert de Roos, Erwin Olaf etc.


wel, dat bedoel(de) ik dus. ik snap niet goed hoe mensen dan kunnen buitenstappen bij jou en denken van: "right, nu zelf ff een website opstarten, en zelf aan de slag..."

(is geen verwijt naar jou toe, ik vermoed dat jij dat ook niet extra stimuleert)

GTDesign

Sorry Frank maar je haakt gelijk in op het verhaal van Geatan die duidelijk wel mijn naam noemt en dat zegt voor mij al meer dan genoeg. Daar wordt ik echt helemaal pissig van.
Je weet het verhaal inderdaad zo neer te zetten zonder het noemen van namen maar toch in de goede richting te sturen...

Je verhaal komt bij mij in elk geval zo over als of er maar 1 workshop in nederland is die met kop en schouders overal bovenuit steekt wat kwaliteit betreft en dat niemand dat kan evenaarden.
Ik begrijp ook dat je jezelf wilt promoten maar iets minder dominant siert je.

J.A.F._Doorhof

Je mag wel pissig worden maar realiseer je wel wat er aan de hand is.
Er is zijn LEGIO mensen die zomaar workshops gaan geven, beetje hetzelfde als met de calibraties.
Sommige doen het goed, andere maken er gewoon een zooitje van en die laatste groep heb ik moeite mee inderdaad.

Gaetan pakt inderdaad jou eruit, ik geef in al mijn replies aan dat er meerdere mensen zijn die ineens beginnen met workshops en letterlijk stukken uit mijn website kopiëren. Het moet niet de omgekeerde wereld worden dat degene die stelen boos worden op degene die bestolen word :D

Als ik op jouw site kijk en ik kijk naar advanced zie ik ook een letterlijke kopie van mijn lesprogramma.
Ik ben zover ik weet de enige die bij de workshops springfotografie gebruikte tot een half jaar geleden nu doen een stuk of 3 van mijn oud studenten het in hun workshops en weer bij andere zie ik een copy paste van workshop studio techniek 1/2 met een spelfout die ik er toen in had zitten (ondertussen verbeterd).

Dus als JIJ zegt dat je pissig word, wat moet ik dan niet zijn :D

Ik geef NERGENS aan dat mijn workshops de beste zijn, je hebt in verschillende workshops hier gezeten en ook gehoord dat mensen ZELF aangaven dat de workshops bij mij met kop en schouders boven de rest uitstaken, en je hebt als het goed is in het hotel ook een verhaal gehoord van de fotovakschool van iemand, mijn antwoord is altijd heel simpel en dat weet je dondersgoed "dank je wel maar ik laat me niet graag uit over andere maar ik ben blij dat je het leuk vind, vertel het voort", en soms ga ik er wel op in met opmerkingen als "dank je wel ik hoor het gelukkig vaker".

ZELDEN zul je me erop betrappen dat ik uithaal naar de andere workshops, behalve als ik verhalen hoor die echt nergens op slaan.
En ja ik kan er inderdaad niet tegen als iemand 200.00 betaald voor een "workshop" waarbij 3 lichtopstellingen worden getoond en een naakt model word neergezet met de opmerking "gaat uw gang"

Dus dominant ?
Ik hou me zover ik weet altijd heel netjes en relaxed terwijl ik soms misschien best wel wat "arroganter" zou MOGEN zijn, maar zo zit ik niet in elkaar, ik word liever door andere mensen aangewezen als goed dan dat ik dat zelf doe, je zal ook nergens op de website zo een term vinden.
Maar het feit dat ik gemiddeld 2 workshops in de week geef en ze ook in het buitenland geef zegt denk ik wel "iets" over de kwaliteit en nu vind ik eigenlijk al dat ik teveel mijn eigen ophemel.

Probleem is en daar heeft Gaetan 100% gelijk in, mensen zien iets wat succesvol is en duiken daar zonder de ervaring en kennis boven op om snel ook even wat geld mee te pakken.
Het vreemde is, en dat zal wel human nature zijn dat mensen die vroeger normaal met elkaar omgingen nu ineens blijkbaar concurrenten zijn en dat dit door 1 van de partijen (vaak de na-aper) word opgepakt om eens lekker uit te halen naar de ander over gepost werk, over het gene wat de ander doet etc. Gelukkig word dit door de meeste fora direct opgepakt en is de na-aper vaak niet een lang leven beschoren als na-aper.....
En daarmee bedoel ik niet jou maar verschillende andere waarmee ik dit heb meegemaakt dus ik hoop niet dat jij dezelfde kant op gaat :D
Soms kun je beter je mond houden en het laten overwaaien als er op in gaan.....
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

GTDesign

Frank, je hebt weer goed je best gedaan om een heel verhaal neer te schrijven.  :clapping:

Ik zie je helemaal niet als een concurent maar misschien maakt jij dat ervan.
Uiteindelijk heb ik zelf niet het initiatief genomen om workshops te gaan geven maar er werdt me steeds meer gevraagd of ik daar iets meer kon over vertellen. In eerste instantie deed ik dat ook nog voor gratis en voor niets. Uiteindelijk ben ik zelfs gevraagd om demo's te geven bij een grote winkel keten en dat doe ik dus nu ook met grote regelmaat. Ik denk dat dit ook wat zegt.

Maar goed kerel mocht ik je tegen komen dan tracteer ik je op een pilsje en een dubbele Bic Mac want ik heb verder niets tegen je en laten we dat ook zo houden.

J.A.F._Doorhof

;)
ik haat big macs dat moet je weten ;)
heb liever wat gezonders.

Mijn opmerkingen waren nogmaals heel algemeen ik Ben naar de buitenwereld meer van "je moet doen waar je je goed bij voelt" persoonlijk heb ik gewoon soms ook wel eens mijn mening en bedenkingen maar goed dat mag denk ik wel. Probeer ze normaliter alleen van een forum te houden.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

J.A.F._Doorhof

Niet Macs. Lol
mensen die me een beetje kennen weten dat qua eten ik meer in de gezonde hoek zit als in de snack hoek. Komt ook een beetje door een lichamelijk probleem waarbij ik ook goed moet oppassen niet de verkeerde bestandsdelen binnen te krijgen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

celerontje

Maar had je nog niet gehoord van de nieuwe vetverbrandingstechniek?
Ga bovenop een SVS subwoofer zitten, doe U-571 in de BD speler en de kilo's vliegen eraf! :D :D :D

Op deze manier kan 't niet zoveel kwaad, toch?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Spacebass

Quote from: Jimmy Conway on September 20, 2009, 02:40:04
Ik zou daar eerst eens verhaal over gaan halen Spacebass... Want uiteindelijk heb jij daar voor betaald..... :laugh:
heb ik gedaan! Ik kreeg meteen coupons voor gratis dh sl*t*j*s
in mijn handen gedrukt ;D

Spacebass

Quote from: celerontje on September 20, 2009, 15:10:41
Maar had je nog niet gehoord van de nieuwe vetverbrandingstechniek?
Sjezz man jij zit echt in elke thread ;D
Je moet wel een heel groot scherm hebben om al die threads in de gaten te houden ;D
Uhmmmm welk HT scherm heb je ook al weer?

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Spacebass