Discussie Fotograferen (gebruik photoshop, creativiteit, bewerken etc.)

Started by Gaeje, September 16, 2009, 21:21:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jimmy Conway

Quote from: Spacebass on September 20, 2009, 15:27:54
heb ik gedaan! Ik kreeg meteen coupons voor gratis dh sl*t*j*s
in mijn handen gedrukt ;D


Je moet maar zo denken.... zakelijke creativiteit is ook creativiteit. :D


J.A.F._Doorhof

Laten we aub wel wat respect voor modellen houden aub. Zitten meiden bij die zeer zeker onder de noemer kunnen maar het overgrote meerendeel op dh is toch echt een stuk beter.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

celerontje

Quote from: Spacebass on September 20, 2009, 16:28:19
Huh Kijk je daar dan ook film op?
Heb wel een externe BD drive! ;)

Films kijk ik op het kleinste projectiescherm van dit forum, 1,20m breed!
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

donaldk

Quote from: J.A.F._Doorhof on September 20, 2009, 18:12:12
Laten we aub wel wat respect voor modellen houden aub. Zitten meiden bij die zeer zeker onder de noemer kunnen maar het overgrote meerendeel op dh is toch echt een stuk beter.

David Hamilton heeft inderdaad altijd lieftallige modellen, geen sletjes :angel:.

Spacebass

Quote from: J.A.F._Doorhof on September 20, 2009, 18:12:12
Laten we aub wel wat respect voor modellen houden aub. Zitten meiden bij die zeer zeker onder de noemer kunnen maar het overgrote meerendeel op dh is toch echt een stuk beter.
Jij zal die meiden vast kennen, maar mijn (Nederlandse) hemel...het zelfrespect is daar bij sommige die meiden toch echt heeel heel ver te zoeken.

Net zoals bij Popstars en dat soort programma's vraag ik mij dan af of er iemand in de wereld is die echt van hen houd?

Maar goed er zitten idd ook modellen bij die de moeite waard zijn voor de butterfly experimenten van GT ;D

Spacebass


J.A.F._Doorhof

Er zijn altijd mindere en beter.
Maar je opmerking als DH s*l*j*s vind ik er denigrerend naar de hele groep toe vandaar mijn opmerking.

Een paar van mijn modellen zitten daar inderdaad ook en geloof me die zijn VERRE van dat :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Spacebass

Quote from: J.A.F._Doorhof on September 21, 2009, 08:55:22
Er zijn altijd mindere en beter.
Maar je opmerking als DH s*l*j*s vind ik er denigrerend naar de hele groep toe vandaar mijn opmerking.
Ach ik dacht eens een keer om mee te gaan met de maatschappelijke tendens dat diegene die niet onder de gewraakte noemer vallen
zich automatisch geen zorgen hoeven te maken dat het over hen gaat ;D
(Zonder een politiek statement te willen maken, want dat mag nl niet op het forum ;) )

QuoteEen paar van mijn modellen zitten daar inderdaad ook en geloof me die zijn VERRE van dat :D
Maar sowieso waren diegene die ik op de door jouw geposte foto's meestal zie, niet het type model dat ik nodig heb helaas.
(Op een paar uitzonderingen na)

Ben bang dat ik voor het type dat ik zoek gewoon keihard cash moet gaan neertellen bij een casting/modellen bureau of zo :(
Ik vind dat zo'n foto net zo goed staat of valt met het model als alle andere componenten zoals visagie/haar/kleding/set/techniek etc etc.

J.A.F._Doorhof

Ik zal dat wel verkeerd begrijpen, want ik proef nu dat je de modellen waarmee ik werk maar niets vind en liever wat beters hebt.
Hoop dat ik verkeerd zit want modellen als Corine, Floor en Stephanie etc. zijn meiden die zeer in trek zijn bij fotografen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Spacebass

Quote from: J.A.F._Doorhof on September 21, 2009, 10:00:57
Ik zal dat wel verkeerd begrijpen, want ik proef nu dat je de modellen waarmee ik werk maar niets vind en liever wat beters hebt.
Hoop dat ik verkeerd zit want modellen als Corine, Floor en Stephanie etc. zijn meiden die zeer in trek zijn bij fotografen.
Ik zoek klassieke modellen. Beetje zoals je bij Erwin Olaf's jaren 50 foto's tegenkomt of de Vogue in de jaren 20-30.
Daarnaast zoek ik ook jonge superslank/strak, uitdrukkingloze modellen zoals je die bij de Boss Black Edition tegenkomt.


J.A.F._Doorhof

Ok, gelukkig maar :D
Dacht even, dat gaat lekker :D

Zal wel komen als er een trend word gezet.....
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Spacebass

Ben niet zo van de trends (zou ik wel moeten zijn als ik überhaupt iets met fashion zou willen doen ;D), maar ben nog in de fase dat ik eerst
iets wil doen wat ik zelf echt mooi vind.

Vind (klassieke) film en daglicht bijvoorbeeld erg mooi zoals je bij Chanel nog wel eens tegenkomt.
Dus daar horen ook soortgelijke modellen bij anders gaat dat niet werken.

J.A.F._Doorhof

chanel maakt enorm mooi reklame werk (maar wel erg geshopd) ook D&G heeft waanzinnig mooi werk.
Vind zelf Fresnels voor dit soort werk erg mooi werken.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Spacebass

Quote from: J.A.F._Doorhof on September 21, 2009, 11:28:00
chanel maakt enorm mooi reklame werk (maar wel erg geshopd)
Eindresultaat is erg classy 8)

Quoteook D&G heeft waanzinnig mooi werk.
Inderdaad ook een mooi voorbeeld

QuoteVind zelf Fresnels voor dit soort werk erg mooi werken.
Ik had ooit een project in elkaar gezet waar ik inderdaad met fresnel's zou gaan werken.
Helaas wilde de Boss store in Rotterdam na allerlei toezeggingen ineens niet mee werken toen ik daadwerkelijk de spullen kwam ophalen :(
Ik zal de manager wel af geschrokken hebben om een of andere vage reden. ;D
Wel balen omdat daardoor het hele project niet meer door kon gaan. Ach dit soort dingen hoort er in deze fase gewoon bij denk ik.
Wel leerzaam voor een volgende keer 8)

J.A.F._Doorhof

Ik heb zelf fresnels in de studio staan, gebruik ze alleen te weinig, vind tegenwoordig de maxilight en deep octa wat aantrekkelijker.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Spacebass

Het is idd maar net wat je met de foto wil doen.

Is dat zo'n maxi light die Leibovitz ook wel eens gebruikt bij portretten?
was bijna niet van daglicht te onderscheiden 8)

Hoe zou jij het effect van een deep octa omschrijven tov een normale octa?

J.A.F._Doorhof

Er is geen normale octa feitelijk, zijn zoveel verschillende.
Deep octa is een hele diepe softbox met zilver front, dus een soort van spoteffect gecombineerd met softbox.
Alleen de zijkanten zijn nu enigsins harder dan het midden.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Spacebass

Bedoel je met "zilver front" zo'n zilveren deflector in het midden, ipv de "normale" diffuser voor je lamp?

J.A.F._Doorhof

De box zelf heeft in het midden een diffuser en loopt dan met zilver materiaal door naar voren.
Je kan daar nog een diffuser plaatsen maar hoeft niet.
Je kan binnen in ook nog een dish reflector plaatsen trouwens.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Spacebass

Als je ooit eens tijd hebt, zou je daar dan een foto'tje van kunnen maken?

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Spacebass

Bedankt 8)

edit: Jammer genoeg kon ik daar nou net geen 3d Turn vinden :(

J.A.F._Doorhof

Ach ze hebben de website inderdaad vernieuwd, maar heb je wel de info die je zocht ?
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Spacebass

Nee, helaas geen visuele weergave van wat je omschreven hebt :(