Canal Digitaal lanceert nieuwe HD-kanalen op ASTRA 23,5 graden oost

Started by Shorty, September 16, 2009, 17:20:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rob_Dingen

Download gewoon de zenderlijst van Henksat en zet die er met dreamboxedit in.

Rob

Richi

Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

frankly

Ik constateer dat de kwaliteit van de meeste Nederlandse 'HD' zenders me nogal tegenvalt.
Als ik de grote evenementen (Tour de France, Champions league) bekijk via NED 1, 2 of 3 dan gaat het prima,
maar als ik de reguliere programma's van praktisch alle nederlandse zenders vergelijk met bv Sport1 HD, BBCHD, de Duitsers of National Geografic en Discovery,
dan valt met de kwaliteit van de meeste programmas op NED1, 2 en 3 en praktisch alle programma op de commercieele (RTL, SBS, Net5, VER) me zwaar tegen.
Sterker, ik zie geen verschil tussen de door mijn, helaas pas overleden, Onkyo TX-SR876 geupscalde SD beelden of de door de zenders uitgezonden HD beelden. Zelfs als ik ze vergelijk met de door mijn TF7710 bewerkte SD beelden is er naulwijks verschil.

OPPO  UDP 203 Regio MOD - BPD103 Regio Mod - Onkyo TX-NR676E - VU+ Ultimo 4K - Samsung QLED 50Q64A - SAMSUNG EU43MU6100 - VU+ UNO4K SE - SONY PS4PRO - Epson TW7000 -  QNAP TS 451A (4 x 4Tb) - Kef 2005.2 (5.1) + Rel Quake - QED Ultra Flat - Harmony Ultimate One (2)

Richi

Ja, er zit nog veel SD content bij. Zoiets als toen breedbeeld net was ingevoerd en 80% van de uitzendingen nog niet in breedbeeld was. Ik verwacht (en hoop) dat men snel HD content gaat inkopen en produceren.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Berend Botje

Nou, ik heb de zenderlijst opnieuw ingeladen maar heb geen signaal op ketnet/canvas, AnixeHD en AstraHD hoewel ik van de laatste niet zeker ben of je die uberhaupt wel kunt ontvangen.
AnixeHD en ketnet/canvas heb ik tot voor kort normaal in beeld gehad ???

BMW850

Film 1 HD was ik vergeten, deze zenderlijst is voor enigma2  ;)

Succes ermee,
Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

Akosoft

Ik heb nu ook het hd pakket van Canal Digitaal en heb de transponders toegevoegd met mijn Topfield 7710hsci. De hd zenders worden niet ingeladen. De ontvangst is 92% signaalsterkte met 50 a 64% kwaliteit. Ik zal de schotel opnieuw moeten uitrichten ivm een te lage kwaliteit neem ik aan echter,

Mijn vraag,

Vanaf hoeveel procent kwaliteit worden de zenders wel ingeladen en krijg je beeld...?

tnx:)

martin_2703


Akosoft


martin_2703

Zenders met de hand inladen (neem aan dat je astra 3 hebt)via fast scan zenderlijst canal digital. Dan zou je de zenders binnen moeten krijgen

peterrr

ik zou de langzame scan doen, werkt bij mij beter, ( op een phillips dan).
Bij de fast scan pakte ze bij mij niet nl.

grt peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

Akosoft


Berend Botje

Onderstaande tekst overgenomen van Canal Digitaal.
Ik heb de zender reeds ingeladen onder de naam Test2 HD in de Canal Digitaal zenderlijst. ;)


CanalDigitaal blijft haar HD-aanbod uitbreiden! Vanaf 4 mei kunt u gaan kijken naar de Belgische zender Ketnet/Canvas in HD. De zender is te zien vanaf het Familie-pakket en het HDTV-pakket. Uiteraard heeft u een HD-ontvanger nodig om te zender te kunnen ontvangen.

Ketnet is de kinder- en jeugdzender van het Belgische VRT. De zender zendt vrijwel de hele dag verschillende programma's uit geschikte voor een breed kinder en jeugd publiek. Bekende programma's zijn Samson en Gert, Sherlock en Karrewiet.

Canvas neemt in de avond het stokje over van Ketnet en is na Eén de tweede televisiezender van België. Canvas zendt veelal informatieve programma's uit. Wetenschap en Geschiedenis komen regelmatig samen met Human Interest aanbod.

Ketnet/Canvas HD is in de standaard-zenderlijst straks te zien op kanaal 142

peterrr

 :clapping: goed bezig na al die jaren cds... nu maar hopen dat ze de stijgende lijn vast houden.

grt peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

millon

Ik heb inmiddels UPC opgezegt.
Ik heb ze mijn emigreerverhaal vertelt.
Dat werkt perfekt.
Gelijk geen vragen meer. :blink:
Ze kon haar lastige vragenlijstje dus aan de kant gooien.

Ik heb nu een schotel met hdtv.
En dit werkt perfekt.
Ik heb de schotel nog kunnen vergelijken met mijn upchd aansluiting.
En de schotel geeft het beste beeld ;D

bigbro

Houd er alleen wel rekening mee dat er momenteel een enorme storing is. Er wordt al 2 dagen aan gewerkt. Een groot deel van de zenders kan niet meer worden ontvangen omdat de beveiligingscode corrupt is. Dat je nu op de meeste zenders wel beeld hebt, zelfs op Sport1HD en Film1HD komt omdat Canal Digitaal ter compensatie bijna alle zenders die in eigen beheer zijn heeft vrijgeschakeld(FTA).

Foxxici

Heb nog niet kunnen genieten van de hd omdatr ik nog geen hd-ontvanger heb. Welke hd-ontvangers zijn aan te raden?

Akosoft

Quote from: Akosoft on May  1, 2010, 12:38:21
Ik heb nu ook het hd pakket van Canal Digitaal en heb de transponders toegevoegd met mijn Topfield 7710hsci. De hd zenders worden niet ingeladen. De ontvangst is 92% signaalsterkte met 50 a 64% kwaliteit. Ik zal de schotel opnieuw moeten uitrichten ivm een te lage kwaliteit neem ik aan echter,

Mijn vraag,

Vanaf hoeveel procent kwaliteit worden de zenders wel ingeladen en krijg je beeld...?

tnx:)

Ik citeer mezelf even:

Het probleem is eenvoudig op te lossen.

Ik ontdekte de oplossing nadat ik geen beeld had op zdf hd terwijl ik toch keurig 92% 65% zag. Het beeld was gewoon zwart. Toen ik de decoder uit deed en weer aan terwijl ik de decoder op zdf hd liet staan gaf deze ineens wel beeld. Vervolgens ging ik de transponders inladen en hopla alle zenders kreeg ik zonder problemen. Het is dus niet altijd de schotel blijkt maar weer. :)

bigbro

Sat decoders zijn de meest merkwaardige electronische apparatuur die ik ken. Ze doen soms de gekste dingen. Bij problemen helpt vaak een harde herstart, dus stekker eruit en 10 minuten wachten en weer aansluiten en starten. Ook een software update of herplaatsing wil vaak helpen.