Canal Digitaal lanceert nieuwe HD-kanalen op ASTRA 23,5 graden oost

Started by Shorty, September 16, 2009, 17:20:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

etienne

ik ben zeer tevreden over CD. de Duitse kanalen in HD zien er retestrak uit, en ook de Nederlandse kanalen en RTL 4 zijn top.

CD belde me zelfs vandaag op of alles naar wens is.

wat dat betreft kunnen de kabelboeren nog veel leren van CD. het beeld van de kabel, ook UPC, haalt het niet bij de kwaliteit van de schotel. En de prijs voor een familiepakket van € 19,95 is erg interessant.  :clapping: 
Sony XR 65 A90J - Denon AVC X 8500HA 
Monitor Audio Gold 200 4G,  RX Center, RXFX Surround Back
REL T7 - DUNE HD - NEXTBOX - NAS QNAP TS 419 PII

celerontje

Ehh, ik vind de kwaliteit van HD via de kabel toch echt wel beter dan via de schotel hoor, in geval van de NL zenders.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

millon

Quote from: celerontje on March  3, 2010, 22:02:50
Ehh, ik vind de kwaliteit van HD via de kabel toch echt wel beter dan via de schotel hoor, in geval van de NL zenders.

de kabel is zeker beter.
echt super scherp vergeleken met de schotel.

Shorty

Etienne bedoelt waarschijnlijk "beter dan analoge kabel".....

VrGr,

Bart J.

Ronin79

Ben ik het niet mee eens.

Op de schotel heb ik bijvoorbeeld de Discovery HD en National Geographic, en die hebben een kwaliteit van rond de 99 %
Ook Eurosport HD en andere zijn retescherp. Zoiets zie ik bij mijn ouders en broers die kabel hebben, niet gebeuren.

Misschien ligt dat ook aan de instalatie, apparatuur en bekabeling. Ik mag in iedergeval niet klagen  ;)


winegum

hear hear.

Ik heb het e.e.a. in de afgelopen tijd thuis naast elkaar gezien, mijn voorzichtige conclusie;
HD via de schotel en HTPC naar Full HD monitor is m.i. helemaal top.

Het enige tot nu toe wat er aardig bij in de buurt komt is, eh eh!
Nu moet ik toegeven dat ik dat zo 1, 2, 3 niet meer weet.

etienne

over de beeldkwaliteit tussen schotel en kabel kun je een andere mening hebben; feit is dat het signaal via de kabel niet 1 op 1 binnenkomt maar nog eens wordt geupscaled naar 1080i. Bij de schotel komt het signaal wel rechtstreeks de huiskamer binnen. Ander voordeel van de schotel is veel meer HD uitzendingen ten opzichte van de kabel. En het grote nadeel bij UPC is dat je als "digitale kijker" ook nog eens mag blijven betalen voor het analoge abonnement van € 16,80 per maand naast de prijs die je voor digitale tv betaalt. UPC trekt ws. eind 2010 de stekker uit analoge tv.  :ph34r:   

een ander feit is dat men in Duitsland heeft besloten om in 720p te draaien en niet in 1080i; 720p vinden ze in Duitsland veel strakker eruit zien, en eerlijkgezegd kan ik ze geen ongelijk geven. De Duitse tv zenders zien er nog natuurlijker en scherper uit dan de Nederlandse zenders. In Nederland heeft men gekozen voor 1080i.

LOL  :pompom:
Sony XR 65 A90J - Denon AVC X 8500HA 
Monitor Audio Gold 200 4G,  RX Center, RXFX Surround Back
REL T7 - DUNE HD - NEXTBOX - NAS QNAP TS 419 PII

celerontje

Hier in Nederland vonden duizenden mensen 1080i mooier, dus daarom is dat gekozen.
Btw, sportevenementen worden in 1080i geschoten, dus geef dat gewoon 1:1 door!
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Richi

Van de CD website:

CanalDigitaal kan u dan ook met trots melden dat er per 30 maart 2 HD-zenders bij komen. SBS6 HD als onderdeel van het HDTV-pakket en de vrij te ontvangen zender Nederland2 HD. Maar er is nog meer goed nieuws!

In april zal CanalDigitaal de zenders RTL5 HD, Net5 HD en Veronica HD toevoegen aan het HDTV-pakket.


Eind april dus volledig op HD - deels natuurlijk nog via upscaling - maar als ik nu naar een SD zender kijk, wordt ik al droevig van de kwaliteit. Hoe snel je verwend kunt raken!
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Berend Botje

De nieuwe zenderlijst is vanaf nu, 1 april (geen grap), te downloaden van de Canal Digitaal website.
Hiermee kun je eventueel per transponder de zenders invoeren. :)

richardfm


bigbro

Eind april is RTL7 erbij. Overigens wordt de Formule1 nog niet geregistreerd in HD. Het wordt dus SD+ wat overigens al een behoorlijke vooruitgang is.

angel66


richardfm


Berend Botje

Onderstaande tekst heb ik overgenomen van de Canaal Digitaal website :bigsmile:

Goed nieuws want op donderdag 15 april a.s. neemt CanalDigitaal een extra transponder op de ASTRA 23.5 Satellietpositie commercieel in dienst. Vanaf die datum kunt u ook direct gaan genieten van 4 Nederlandse commerciële zenders in HD. RTL5HD, RTL7HD, Net5HD en VeronicaHD worden dan toegevoegd aan het HDTV-pakket.

nathalie

Heerlijk!! straks alles in HD

Die CD is toch wel goed bezig!!  :clapping:
Marantz SR-6005
VIFA Touch  == Heco Aleva Sub 25A
Philips 55PFL7007 3D Blu-Rauy
AC Ryan PlayOn! HD Mini === 1TB Externe

frank2

het heeft even geduurd maar ze zijn erg goed bezig, en bovenal het blijft betaalbaar, 10+5 euro p/mnd, dat vind je niet bij ziggo of upc.
En de kwaliteit is ook nog goed.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Raphie

JBL PRX Power!

bigbro

Sinds mijn abbo bij Canal Digitaal, nu zo een 10 jaar geleden zijn er een hoop problemen geweest. Ik hoorde ook veel mensen klagen en vaak terecht, soms in mijn ogen onterecht. Dit is de eerste keer dat ik eigenlijk alleen maar positieve geluiden hoor. Daar ben ik heel blij mee. Ik hoop van harte dat Canal Digitaal de nu ingeslagen weg voortzet. Daarbij mag het natuurlijk best een leuke winst maken. Eigenlijk ben ik wel heel benieuwd hoeveel nieuwe abonnees en of upgraders dit Canal Digitaal oplevert. Ik zie veel berichten dat men in ieder geval overstapt.

millon

ik ga ook in juni.
als je de kabel wil opzeggen.
gewoon zeggen dat je gaat emigreren.
anders houden ze je aan het lijntje ;)

Berend Botje

Onderstaande zenders zijn reeds beschikbaar, ik heb ze net binnengehaald ;D

RTL5HD, RTL7HD, Net5HD en VeronicaHD

nathalie

Marantz SR-6005
VIFA Touch  == Heco Aleva Sub 25A
Philips 55PFL7007 3D Blu-Rauy
AC Ryan PlayOn! HD Mini === 1TB Externe

peterrr

Ja hier ook natuurlijk,

Ik begin cd nu wel te waarderen, we kunnen wel zeggen dat het samen voegen bij een "grotere" club voor ons goed uitpakt tot nu..

grt Peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

Richi

Het werkt hier ook uitstekend. Veel betere kwaliteit dan de UPC HD kanalen bij mijn schoonvader.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

angel66

mijn dreambox vind ze niet.

wat is de freq van deze zenders?