nieuwe hd camera gezocht budget +/- 1.000 a 1250 euro

Started by stoffels, September 16, 2009, 00:16:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

stoffels

Ik ben opzoek naar een nieuwe avchd camera, en ik twijfel tussen de sony HDR-XR520VE en de panasonic  HDC-HS300 .

ik heb in het verleden altijd met panasonic gefilmd en was er zeer tevreden over, Nu heb ik een pana plasma en pana hdd recorder en via de viera link kan ik feitelijk alles aan elkaar koppelen. Maar feitelijk mag dat geen hoofdredenen zijn om voor de pana te kiezen. De pana heb ik feitelijk gekozen voor de naam en faam.

de sony is het topmodel in de prosumer lijn en is extra sterk bij weinig licht. de gps functie vindt ik wel interesant omdat er zo tags worden weggeschreven in je filmpjes wat dan weer makkelijk is bij het indexern.

ik wil de camera gebruiken voor mijn werk: reviews van hardware apperatuur die in een zelfgebouwde studio worden opgenomen en een deel voor familiale gelegenheiden te filmen.

alle advies is welkom.

papaleo

#1
De sony HDR-XR520VE en de panasonic  HDC-HS300/350 zijn zeker mooi camera's,maar je vergeet de nieuwe Canon Legria hf s11 welke denk ik met stip op 1 staat op dit moment,zeker nu die 'n beeldstabilisator heeft ala de Sony.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

donaldk

En de Panasonic GH-1, met de Sigma 1.4 lens heb ik hem al gezien voor 1249/99 euro. De HF-S10 is nu al onder de 900,- te koop, dus als je stabilisatie toch niet zo belangrijk vindt dan kun je daarop toch 250-300 euro besparen. En waarom niet de Flash based Sony's, ook weer iets verbeterde stabilisatie? En waarom de HDD versie van de Panasonic, van de Flash is nu immers de opvolger de 350 op de markt (aan het komen), 64 gig is op MXP toch goed voor net geen zes uur aan opnames?

stoffels

je maakt het alleen maar moeilijker  8), filmen met een camera vindt ik iet of wat raar. 

filmen op sd kaart of harddisk weet ik nog niet,
+ sd kaart
  geen bewegende onderdelen
  lichter dus handiger


+ hdd
  meer capaciteit
  zwaarder dus stabieler in de hand.

ik denk altijd: een hdd is mechanisch dus deze kan sneller kapot...


donaldk

Daarom ook de suggestie te kijken naar de modellen met ingebouwde flash memory. 32 gig is net geen drie uur en 64 gig dus net geen 6 uur, das toch aardig wat. Die extra 100 gram van de HDD maakt voor de stabiliteit niets uit. De HDDs steken vaak een beetje uit, dus dat kan ze minder lekker in de hand doen liggen, moet je zelf maar uitproberen.