[Advies gevraagd] HT in een studentenkamer.

Started by PascalE, September 14, 2009, 23:58:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Koen K

Haha, dat zal ongetwijfeld ook een prima setje zijn gezien het geld hoor! Maar als je een kans hebt om het nog beter te doen is het wel mooi natuurlijk ;)

PascalE

Na een lange stilte (en geldtekort) wil ik langzaam toch een 5.1 set op mijn kamer. Dus ik ben weer marktplaats en internet aan het afstruinen en ik ontvang graag jullie advies. Budget momenteel is 250 euro max voor een een 5.1 set, liefst minder. De reciever wordt een Onkyo 507.

Gevonden:
http://link.marktplaats.nl/302908903

http://verkopers.marktplaats.nl/1899281

http://link.marktplaats.nl/302562421

http://www.djelectronics.nl/eltax-hollywood-5-pack-speakerset-130w-3weg-basreflex-beuken-p-577.html  (subwoofer apart zoeken)

http://link.marktplaats.nl/298486209

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=95105.0 (alleen de speakers, de sub is me te duur)
Panasonic TX-P37C10 | PS3 Slim | HDI Dune Base 3.0 | Onkyo 507 | JBL SCS 178

kasper1985

Hoi,

Ik zat een paar maanden terug met hetzelfde euvel. Uiteindelijk na heel veel wikken en wegen bij de 606 uitgekomen van Onkyo. Dit in combinatie met een 5.1 setje van infinity (primus). Klinkt super.

Mbt de TV heb ik zlef 42" maar snap dat dat op een studentenkamer niet handig is. Persoonlijk ben ik als een blok gevallen voor plasma, echter zou ik je voor Blue Ray toch wel full HD aanraden, dus 1080p.

De PS3 heeft spelletjes in Full HD en ook Blue Ray films zijn eigenlijk altijd in 1080p. Dat ziet er echt zo fantastisch uit !

Er werd mij ook aangeraden voor 2e hands te gaan. Persoonlijk ben ik toch voorstander van duidelijke garantie, weten hoe oud het spul is ed. Misschien dat een verkoper hier op het forum betrouwbaarder is dan de gemiddelde marktplaats "sjonnie" maar zeker weten doe je het natuurlijk nooit.

Veel succes met je zoektocht, we kijken uit naar je foto's !

Kasper
LG OLED C9 -Marantz NR1606- Marantz Pm7003 - Monitor audio BX5 - Nvidia shield - PS4 - PS3 - PS2 - Intel NUC gen8 Plex

PascalE

Bedankt voor je reactie kasper,

De TV heb ik al, ik zal de beginpost wel even aanpassen. Plasma 37 inch en zéér tevreden. Het gaat me nu dus om de surround set + reciever (waar ik al 90% van ben, de 507 dus).

Nog n goedkope (maar goede?) subwoofer gevonden: http://link.marktplaats.nl/299013272
Panasonic TX-P37C10 | PS3 Slim | HDI Dune Base 3.0 | Onkyo 507 | JBL SCS 178

PascalE

Op een ander forum raadt iemand mij de JBL SCS 178 set aan, omdat die volgens hem technisch en klankmatig het best 'matchen' met de Onkyo 507, iemand ideeën hierover? En hoe staan de B&W 202/201 in het algemeen bekend? En hoe in het bijzonder met een Onkyo reciever?

Alvast bedankt voor de reacties  :thumbs-up:

Ik kan de JBL SCS 178 voor 125 euro aankomen.
De B&W's zijn 200 euro incl standaarden maar zonder subwoofer dus.

Wat is de beste deal volgens jullie?
Panasonic TX-P37C10 | PS3 Slim | HDI Dune Base 3.0 | Onkyo 507 | JBL SCS 178

NWitkamp

Quote from: PascalE on December  9, 2009, 22:17:53
Op een ander forum raadt iemand mij de JBL SCS 178 set aan, omdat die volgens hem technisch en klankmatig het best 'matchen' met de Onkyo 507, iemand ideeën hierover? En hoe staan de B&W 202/201 in het algemeen bekend? En hoe in het bijzonder met een Onkyo reciever?

Alvast bedankt voor de reacties  :thumbs-up:

Ik kan de JBL SCS 178 voor 125 euro aankomen.
De B&W's zijn 200 euro incl standaarden maar zonder subwoofer dus.

Wat is de beste deal volgens jullie?

Weet niet of je echt een subwoofer nodig hebt met een kamer van 14m2..
Heb zelf zoon zelfde ruimte ongeveer, maar vond mijn standaard sub die bij de set zat veel te overheersend in mijn kamer.

Nu sinds 2 weken overgestapt van een 5.1 set naar 2 canton 507 dc speakers en dit bevalt me een stuk beter. Zag ergens staan dat je reden voor geen vloerstaanders de ruimte is? Maar denk dat valt reuze mee hoor en is ook een stuk makkelijker in te delen in je kamer als een dolby surround set.

PascalE

Quote from: NWitkamp on December  9, 2009, 23:32:27
Weet niet of je echt een subwoofer nodig hebt met een kamer van 14m2..
Heb zelf zoon zelfde ruimte ongeveer, maar vond mijn standaard sub die bij de set zat veel te overheersend in mijn kamer.

Nu sinds 2 weken overgestapt van een 5.1 set naar 2 canton 507 dc speakers en dit bevalt me een stuk beter. Zag ergens staan dat je reden voor geen vloerstaanders de ruimte is? Maar denk dat valt reuze mee hoor en is ook een stuk makkelijker in te delen in je kamer als een dolby surround set.

Bedankt voor je reactie.

Nou als je kijkt naar wat ik vond heb ik er wel twee sets met vloerstaanders (beide Eltax) tussen zitten, ze passen wel hoor denk ik. Maar kwa prijs zijn ze vaak veel duurder en ik las dat kleine boekenplank speakers van een goed merk net zo goed of beter zijn dan een evendure vloerstaander.
Maargoed wat raad je aan dan als vloerstaanders? Ik wil zeker 5.1, de subwoofer kan dan eventueel later komen maar 5 boxen zijn een must.

Wat vind je van wat ik gezocht heb? En dan met name de B&W's en de JBL.
Panasonic TX-P37C10 | PS3 Slim | HDI Dune Base 3.0 | Onkyo 507 | JBL SCS 178

NWitkamp

Quote from: PascalE on December  9, 2009, 23:45:45
Bedankt voor je reactie.

Nou als je kijkt naar wat ik vond heb ik er wel twee sets met vloerstaanders (beide Eltax) tussen zitten, ze passen wel hoor denk ik. Maar kwa prijs zijn ze vaak veel duurder en ik las dat kleine boekenplank speakers van een goed merk net zo goed of beter zijn dan een evendure vloerstaander.
Maargoed wat raad je aan dan als vloerstaanders? Ik wil zeker 5.1, de subwoofer kan dan eventueel later komen maar 5 boxen zijn een must.

Wat vind je van wat ik gezocht heb? En dan met name de B&W's en de JBL.

Kleine boekenplank speakers kunnen het zeker net zo goed doen in zoon ruimte. Vind het lastig om je vloerstaanders en daarbij ook nog boekenplank speakers als rear voor dat bedrag wat jij er voor uit wilt geven. Maar als je echt graag 5.1 wilt, lees ik wel goede dingen over kef met die receiver. Dus misschien een 2005.1 of 2005.2 ? Heb de Mordaunt short sets ook altijd wel leuke speakers gevonden maar dat is weer totaal anders.

PascalE

Quote from: NWitkamp on December 10, 2009, 00:06:39
Kleine boekenplank speakers kunnen het zeker net zo goed doen en zoon ruimte. Vind het lastig om je vloerstaanders en daarbij ook nog boekenplank speakers als rear voor dat bedrag wat jij er voor uit wilt geven. Maar als je echt graag 5.1 wilt, lees ik wel goede dingen over kef met die receiver. Dus misschien een 2005.1 of 2005.2 ? Heb de Mordaunt short sets ook altijd wel leuke speakers gevonden maar dat is weer totaal anders.

Die KEF setjes vallen buiten mijn budget. Ik zal eens rondkijken of ik wat van Mordaunt kan vinden.

Nog steeds de vraag aan anderen:

De betreffende B&W's (zie link paar posts terug) voor 200 euro incl. 4 standaards excl. sub
Of
De JBL SCS 178 voor 125 euro (geen standaarden helaas dus lastig te plaatsen).

(overigens is dit niet mijn definitieve keuze, maar van deze twee heb ik nu een prijs gekregen en hebben op dit moment mijn meeste interesse)

Alvast bedankt!
Panasonic TX-P37C10 | PS3 Slim | HDI Dune Base 3.0 | Onkyo 507 | JBL SCS 178


PascalE

Quote from: NWitkamp on December 10, 2009, 00:29:15
http://link.marktplaats.nl/298922001

Deze mordaunt set bedoelde ik.  ;)

Ik kwam hem ook tegen ja, ik heb gemaild wat ze er voor willen hebben.

Nog mensen ideeën over de door mij geselecteerde B&W set, JBL set en de Eltax setjes?

Alvast bedankt
Panasonic TX-P37C10 | PS3 Slim | HDI Dune Base 3.0 | Onkyo 507 | JBL SCS 178

PascalE

En voor die Mordaunts vraagt hij 175 euro voor het hele setje: http://link.marktplaats.nl/298922001

Zoveel keus voor zo weinig budget, ik word er gek van  :blink: (en tegelijk vind ik het heel leuk om alles uit te pluizen).

Dus op het strijdtoneel staan:

JBL set 5.1 zonder stands: 125 euro
B&W 5.0 set met 4 stands: 200 euro (kan ik vast wat vanaf krijgen)
Mordaunt 5.1 set met 2 stands: 175 euro (wel een flink eindje van me vandaan)
Eltax Hollywood 5.0 nieuw: 190 euro

Wie geeft me tips? Alvast bedankt!
Panasonic TX-P37C10 | PS3 Slim | HDI Dune Base 3.0 | Onkyo 507 | JBL SCS 178

RubenV.

Beste PascalE,

Ik zou zelf voor het JBL setje gaan. Ik heb deze set zelf ook, en ook icm. een onkyo receiver(een type lager op het onkyo laddertje). Veel waar voor je geld, en uitstekend geluid voor bij films en games. Op mijn studenten kamer heb ik een ander setje staan met wel de onkyo 507. Prima prijs/kwaliteit verhouding.
Met de 75 euro die je jezelf bespaard ivm. de B&W's kun je misschien eens kijken voor een full-hd plasma. Ik weet niet precies wat je budget is, maar panasonic heeft modellen met een super prijs/kwaliteitverhouding. Zeker bij het gamen vond ik de stap van hd-ready naar full-hd echt de moeite waard.

Ik dacht dat er voor de jbl's ook vrij goedkope stands te koop waren van Vogels, daar heb zelf de fronts op staan. De rear speakers staan bij mij op kastjes.

Mocht je de JBL's kopen, vervang dan wel de originele kabels daar speakerkabel van 2,5mm2. Dit maakte was bij mij een grote verbetering.

Als je nog iets wil weten over het een of ander hoor ik het graag.
Succes met je zoektocht.

Ciao Ruben
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

PascalE

Quote from: RubenV. on December 11, 2009, 16:03:03
Beste PascalE,

Ik zou zelf voor het JBL setje gaan. Ik heb deze set zelf ook, en ook icm. een onkyo receiver(een type lager op het onkyo laddertje). Veel waar voor je geld, en uitstekend geluid voor bij films en games. Op mijn studenten kamer heb ik een ander setje staan met wel de onkyo 507. Prima prijs/kwaliteit verhouding.
Met de 75 euro die je jezelf bespaard ivm. de B&W's kun je misschien eens kijken voor een full-hd plasma. Ik weet niet precies wat je budget is, maar panasonic heeft modellen met een super prijs/kwaliteitverhouding. Zeker bij het gamen vond ik de stap van hd-ready naar full-hd echt de moeite waard.

Ik dacht dat er voor de jbl's ook vrij goedkope stands te koop waren van Vogels, daar heb zelf de fronts op staan. De rear speakers staan bij mij op kastjes.

Mocht je de JBL's kopen, vervang dan wel de originele kabels daar speakerkabel van 2,5mm2. Dit maakte was bij mij een grote verbetering.

Als je nog iets wil weten over het een of ander hoor ik het graag.
Succes met je zoektocht.

Ciao Ruben

Bedankt voor je reactie Ruben. Ik ga binnenkort eens langs om te luisteren (en misschien neem ik ze ook gelijk mee). Ik had van iemand anders een link gekregen naar goedkope stands dus dat komt helemaal goed. Over Full HD: daar heb ik nu écht geen geld voor, plus mijn 37inch HD ready plasma vind ik al prachtig (daarnaast zijn er nog maar weinig games die native 1080P zijn.

Ik zal hier laten weten wat het is geworden, mochten er nog mensen zijn die andere sets willen aanprijzen/afraden dan graag :D.
Panasonic TX-P37C10 | PS3 Slim | HDI Dune Base 3.0 | Onkyo 507 | JBL SCS 178

PascalE

Inmiddels de JBL 178 set + Onkyo 507 aangeschaft. Alles aangesloten maar aangezien ik mijn luidsprekers nog niet fatsoenlijk kan plaatsen klonk het nog niet optimaal, maar dat komt nog wel  ;). Bedankt voor de hulp hier in ieder geval!
Panasonic TX-P37C10 | PS3 Slim | HDI Dune Base 3.0 | Onkyo 507 | JBL SCS 178

RubenV.

Leuk om te lezen dat je voor de jbl's hebt gekozen. Door de voorste speakers op stands te plaatsen komt het geluid bij mij veel beter tot z'n recht. Ik weet niet of je er plaats voor hebt, maar het is zeker het proberen waard.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

PascalE

Quote from: RubenV. on January  7, 2010, 23:15:31
Leuk om te lezen dat je voor de jbl's hebt gekozen. Door de voorste speakers op stands te plaatsen komt het geluid bij mij veel beter tot z'n recht. Ik weet niet of je er plaats voor hebt, maar het is zeker het proberen waard.

Ik wil weldegelijk stands kopen, al vind ik ze veelal te duur. Heb jij toevallig goedkope stands, en zo ja waar heb je ze vandaan?

Anders ga ik zelf iets proberen te fabriceren.
Panasonic TX-P37C10 | PS3 Slim | HDI Dune Base 3.0 | Onkyo 507 | JBL SCS 178

RubenV.

De stands die ik gebruik zijn Vogel's...daar hangen ze min of meer aan.....die zaten er bij mij bij.
Kwa gewicht kan dit allemaal net... Je zou inderdaad ook eerst kunnen proberen om zelf iets te maken.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

TealCrowd

hoi,


koop geen onkyo deze set heeft lekker veel power maar kom niet tot z`n recht kijk eens
naar een marantz reciever 2e hands die klinken lekker warm en natuurlijk onkyo is goed maar
meer voor vloerstaanders kijk voor speakers eens op marktplaats naar de kef 2000.5


veel geluk


groeten tealcrowd

PascalE

Quote from: TealCrowd on January 19, 2010, 20:29:11
hoi,


koop geen onkyo deze set heeft lekker veel power maar kom niet tot z`n recht kijk eens
naar een marantz reciever 2e hands die klinken lekker warm en natuurlijk onkyo is goed maar
meer voor vloerstaanders kijk voor speakers eens op marktplaats naar de kef 2000.5


veel geluk


groeten tealcrowd

Bedankt voor je reactie hoor, maar ik heb alles al aangeschaft zoals je kon lezen.
Panasonic TX-P37C10 | PS3 Slim | HDI Dune Base 3.0 | Onkyo 507 | JBL SCS 178