ADSL: welke provider?

Started by melluh, September 13, 2009, 19:22:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

melluh

Ik ben momenteel een beetje aan het rondkijken voor een ADSL aanbieder (surf nu al een jaar mee op het netwerk van de buren :D).

Ik heb de volgende eisen:

- Geen KPN lijn
- 20 MBPS

Volgens internetten.nl en adslvergelijk komen Online en Tele2 heb beste uit de bus. Online is iets goedkoper, maar volgens mij is Teles2 iets sneller. Van deze laatste provider kan ik geen postcodecheck vinden.

Wie van jullie heeft ervaring met bovenstaande providers? Of hebben jullie suggesties voor een eventuele andere aanbieder?

Hoor het heel graag.

Vin_cent

Warom ADSL? Is kabel geen optie?
Panasonic TX-26LX50 Panasonic TH-42PV70
Marantz SR 7500 Marantz SR9600
Marantz DV 6500 Panasonic BD55
Front: JBL Northridge E100 Rear: JBL Northridge E30 JBL Northridge E90 Center: JBL Northridge EC35 Sub: JBL Northridge E250

svmnb

Quote from: melluh on September 13, 2009, 19:22:03
Ik ben momenteel een beetje aan het rondkijken voor een ADSL aanbieder (surf nu al een jaar mee op het netwerk van de buren :D).

Ik heb de volgende eisen:

- Geen KPN lijn
- 20 MBPS

Volgens internetten.nl en adslvergelijk komen Online en Tele2 heb beste uit de bus. Online is iets goedkoper, maar volgens mij is Teles2 iets sneller. Van deze laatste provider kan ik geen postcodecheck vinden.

Wie van jullie heeft ervaring met bovenstaande providers? Of hebben jullie suggesties voor een eventuele andere aanbieder?

Hoor het heel graag.

Aangezien de techniek bij beide ADSL aanbieders hetzelfde is, zal de afstand tot de wijkcentrale je effectieve snelheid bepalen. Een abo is altijd TOT 20mb/s. In de praktijk moet je zowat naast de centrale wonen om die snelheid te halen. Ik haal ca. 14mbit en heb een stabiele verbinding via xs4all only, da's ook wat waard.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

donaldk

Er is mogelijk een verschil in de gebruikte profielen en algorithmen. Dus locken op lagere snelheid, om stabielere verbinding te krijgen, of een groter verschil tussen lijnsnelheid en ip en doorvoersnelheid.

Ghosty J

Zeker een goeie optie! Mijn adsl gaat er in november ook uit!
Ga dan lekker naar ziggo voor de 50mbit!

Quote from: Vin_cent on September 13, 2009, 19:27:56
Warom ADSL? Is kabel geen optie?
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

MovieMax

Ik heb wel goede ervaringen met Tele2.

Zelf heb ik 20 mbs + telefonie + video on demand.  Video on demand gebruik ik niet maar daardoor betaal ik €30 pm voor 20 mbs. De video decoder meteen op de zolder gezet.  :devil:

Telefonie gaat via een VOIP box, de Tele2 telefoon aansluiting is alleen om gebeld te worden.
KEF Reference 205 | KEF IQ2c | KEF Q55 | Velodyne DD-18 | Pass Labs X150.5 & X250.5 | JVC DLA-RS15 | Denon 3801 | LG 47LW570 | Viablue SC-4 silver & WBT | Oehlbach Blue Magic | Sommer 5.1 | Apogee Wyde Eye | Asus HDAV 1.3 deluxe | Harmony One | SQBox Touch | PS3 Slim | Ipad 2 | Airport Express | Auralex Gramma | Metrum Acoustics Octave DAC | Oehlbach NF 214 Master Set | AKG K 701

maxtrash

Quote from: MovieMax on September 13, 2009, 22:32:11
Ik heb wel goede ervaringen met Tele2.

Zelf heb ik 20 mbs + telefonie + video on demand.  Video on demand gebruik ik niet maar daardoor betaal ik €30 pm voor 20 mbs. De video decoder meteen op de zolder gezet.  :devil:

Telefonie gaat via een VOIP box, de Tele2 telefoon aansluiting is alleen om gebeld te worden.

was voor mij ook de reden destijds om vod erbij te pakken. Inmiddels krijg je het ook met alleen internet+bellen
ben verder ook tevreden over tele2.

overigens ben ik ook tevreden over de water. Het komt het huis binnen en werkt gewoon

melluh

Quote from: Vin_cent on September 13, 2009, 19:27:56
Warom ADSL? Is kabel geen optie?
Op zich wel, maar ik heb geen zin in extra kosten omdat ik bij UPC genoodzaakt ben een tv abonnement af te sluiten. Ik kijk tv via Digitenne.

melluh

Quote from: MovieMax on September 13, 2009, 22:32:11
Ik heb wel goede ervaringen met Tele2.
Heb jij misschien een link voor mij waarmee met snelheid wordt berekend mocht ik overstappen op Tele2? Heb ik een vaste lijn nodig bij Tele2?

MovieMax

#9
De telefoon verbinding van KPN raak je kwijt.  :alien: (Stelletje oplichters, blij toe.) Je hebt wel een koperdraad nodig naar je huis, als je dat bedoelt met "vaste verbinding". Telefoneren gaat via het Tele2 modem. Dit tele2 modem ben je verplicht te gebruiken. Van de 4 poorten ben je 2 kwijt aan TV ook al gebruik je het niet. Nog een Linksys switch bijgekocht met een draadloos N netwerk. Zo'n switch is niet duur meer tegenwoordig.

Telefoneren gaat via een Linksys sipura met een abo bij een externe voipprovider. Die heb ik apart gekocht. Met de snelheid haal ik iets van 13 - 15 mbs. M'n eigen schuld. Ik moet die dropveter van een telefoon kabel eens vervangen. Maar die snelheid is meer als zat voor mijn toepassingen. Met 3 gezinsleden zitten we te chatten, online gamen, nieuwsgroepen zuigen, streaming tv te kijken en niemand heeft last van drop-outs.

Bedoel je een online ADSL speed test? Daarvoor moet je de verbinding al hebben.  
KEF Reference 205 | KEF IQ2c | KEF Q55 | Velodyne DD-18 | Pass Labs X150.5 & X250.5 | JVC DLA-RS15 | Denon 3801 | LG 47LW570 | Viablue SC-4 silver & WBT | Oehlbach Blue Magic | Sommer 5.1 | Apogee Wyde Eye | Asus HDAV 1.3 deluxe | Harmony One | SQBox Touch | PS3 Slim | Ipad 2 | Airport Express | Auralex Gramma | Metrum Acoustics Octave DAC | Oehlbach NF 214 Master Set | AKG K 701

donaldk

Met moeite heb ik een postcodecheck van ze gevonden (virendenvantele2.nl?), van zo'n simulator/inschatter van de snelheid verwacht ik dus niet dat ze die hebben.

SpeedyAndré

Je kan bij http://www.breedbandwinkel.nl kijken, daar staan alle aanbieders op een rij en zie je gelijk of 20Mb kan met je postcode.
Tele2 20Mb werkt al jaren prima bij mij, ook de recente verhuizing van adsl ging precies volgens planning  :clapping:
Je hebt geen Kpn aansluiting nodig bij Tele2 dus da's makkelijk.
Overigens las ik dat Tele2 volgend jaar Q1 met hd tv uitzendingen begint (iptv?)  :pompom:

André  8)
Northstar Extremo Monster Sigma 2K Xtc + NBS powercords Sphinx PJ8 Straightwire Virtuoso 2x Aragon Palladium Infinity Renaissance 90 Soundaware D100
Onkyo Tx-RZ3100, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp203 + Bdp83, Shield 4K, Toshiba HD-XE1 PS3, PS4 Pro, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil Panasonic MDC07H3E5 warmtepomp

jslaman

20 mb adsl met onbeperkt bellen bij online werkt bij ons feilloos.

melluh

Quote from: SpeedyAndré on September 14, 2009, 20:42:26
Je hebt geen Kpn aansluiting nodig bij Tele2 dus da's makkelijk.
Ook te bestellen indien u nu geen actief KPN telefonie abonnement heeft. Extra kosten: € 5,- p/m. Maar je betaald dus wel iets meer per maand?

maxtrash

Quote from: melluh on September 14, 2009, 21:17:23
Ook te bestellen indien u nu geen actief KPN telefonie abonnement heeft. Extra kosten: € 5,- p/m. Maar je betaald dus wel iets meer per maand?

alleen als je het bij internet laat. Heb zelf dus 20mb internet zonder telefonie en dan betaal je 25 euro. tele2 "compleet" kost 30 euro, dan zit die line-sharing er volgens mij bij

SpeedyAndré

Zo te zien wel als je geen telefonie van Tele2 neemt.
Kpn rekent die €5 door aan Tele2.
Ik heb alles (20Mb, tv en telefonie) voor €44,90 per maand en die prijs is al jaren gelijk ;)

André  8)
Northstar Extremo Monster Sigma 2K Xtc + NBS powercords Sphinx PJ8 Straightwire Virtuoso 2x Aragon Palladium Infinity Renaissance 90 Soundaware D100
Onkyo Tx-RZ3100, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp203 + Bdp83, Shield 4K, Toshiba HD-XE1 PS3, PS4 Pro, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil Panasonic MDC07H3E5 warmtepomp

donaldk

Quote from: SpeedyAndré on September 14, 2009, 20:42:26
Je kan bij http://www.breedbandwinkel.nl kijken, daar staan alle aanbieders op een rij en zie je gelijk of 20Mb kan met je postcode.
Tele2 20Mb werkt al jaren prima bij mij, ook de recente verhuizing van adsl ging precies volgens planning  :clapping:
Je hebt geen Kpn aansluiting nodig bij Tele2 dus da's makkelijk.
Overigens las ik dat Tele2 volgend jaar Q1 met hd tv uitzendingen begint (iptv?)  :pompom:

André  8)

Inderdaad ze richten het TV platform opnieuw in, maar of ze dan ook op de standaard lijntjes HDTV gaan bregen of dat dit beperkt is toch het VDSL abonnement...