MP3 ==> Dolby Surround

Started by VenimK, December 21, 2001, 04:18:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

VenimK

Iemand enig idee, om dit te verwezenlijken

(zie subject)
Thx

leftdevil

#1
Mischien dat ik er helemaal naast zit, maar volgens mij is dit absoluut niet mogelijk .
Mp3 is niet dolby

grt
leftdevil

VenimK

#2
Het zou wel mogelijk zijn, et Surcode Pro DTS, maar is echt veel werk omdat te doen.

De vraag is of er een makkelijkere weg is :)
QuoteMischien dat ik er helemaal naast zit, maar volgens mij is dit absoluut niet mogelijk .
Mp3 is niet dolby

grt
leftdevil

jaco

#3
Ik denk dat ik het niet begrijp, maar Dolby surround afspelen van MP3 zou wel mogelijk moeten zijn.
Dolby prologic werk door mideel van fase verschil in signalen op het L en R kanaal.
Die MP3's die ik gehoord heb waren nog wel stereo, dus zou dolby prologic nog moeten werken. Misschien dat de MP3 compressie wel een aantal zaken weghaalt en dat het effect minder wordt.

Maar gewoon proberen zou ik zo zeggen. Pak een CD die voor surround gemixed is, bijvoorbeeld testsignalen, en maak er een MP3 van. Vervolgens afspelen, en je versterker op prologic zetten.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

J.A.F._Doorhof

#4
Ten eerste natuurlijk welkom op ons forum.

Zoals Jaco al aangaf DPL (Dolby Prologic) is een matrix geluidscodering. MAW alle informatie zit verstopt in de stereomix.

Via een matrix codering worden oa door fase verschillen de achterkanalen eruit berekend.

Door de compressie naar MP3 zou er niets verloren mogen gaan, maar een test zal het uitwijzen.

Als je bedoelt AC-3 (DD, Dolby Digital), dat is inderdaad niet mogelijk vanaf MP3.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"