Wadia niet meer enige, andere merken nu ook digitaal uit de Ipod

Started by peterrr, September 13, 2009, 12:05:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

danielo

Hai,

Als je meer dan 269 euro moet betalen waarom dan niet gelijk een AppleTV gebruiken, dan
hou je je ipod touch of iphone vrij als remote en los je het zelfde probleem op. Digitaal kan
dan via hdmi of via spdif (beter).

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

peterrr

Moet je wel een "touch" hebben natuurlijk... ;D

Als je een al "classic" hebt dan ben je toch op een dock aangewezen...
Ik heb nu beide...

Heerlijk spul..
grt peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

danielo

Quote from: peterrr on March 10, 2010, 21:10:19
Moet je wel een "touch" hebben natuurlijk... ;D

Als je een al "classic" hebt dan ben je toch op een dock aangewezen...
Ik heb nu beide...

Heerlijk spul..
grt peterr

Mee eens maar zelfs als je een AppleTV + Touch koopt zit je slechts een paar 10tjes boven de wadia.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

peterrr

O.k,

Maar de Ipod is een apparaat die je niet alleen thuis hoeft te gebruiken. ( hij zit bij mij zelfs in de auto b.v)
Het is net wat je als gebruiker nodig hebt natuurlijk.

grt Peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

danielo

Quote from: peterrr on March 10, 2010, 21:34:19
O.k,

Maar de Ipod is een apparaat die je niet alleen thuis hoeft te gebruiken. ( hij zit bij mij zelfs in de auto b.v)
Het is net wat je als gebruiker nodig hebt natuurlijk.

grt Peterr

Tuurlijk en het fijn dat er meer manieren komen om de apple 'streaming' oplossing te gebruiken
zonder de dacs. Mensen moeten denk ik wel even goed nadenken of het kopen van een dure dock
nu wel de meest handige methode is. Het zou bijvoorbeeld leuk zijn als denon niet alleen digitaal
uit zou doen maar ook master/slave clock zou doen via denonlink ook andere zouden deze extra
stap kunnen maken met hun master/slave clock systemen daar zou ik nog wel geld voor willen
neerleggen.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Miesepies

Ik heb een iPod Touch 64GB... laatste gen dus.

Persoonlijk heb ik geen behoefte aan een Apple TV, gewoon een mooie dock die bij de rest van mijn set past (absoluut niet wit dus :)) en die het digitale signaal doorzet naar mijn prepro via coax of glas. Het moet lekker simpel zijn. De IPod zal er meestal wel inzitten en zal gebruikt worden voor een stapel lossless albums op het ding alsook streaming van upnp en internet radio.

Op dit moment kom ik uit op een redelijk betaalbare maar plastic Onkyo of de mooie van aluminium maar prijzige Wadia.

Spijkie

Ik heb van het weekend even de Onkyo NDS-1 te leen gehad van mijn Dealer want die was ook wel benieuwd naar het verschil tussen de Onkyo en de Wadia ( de wadia had ie niet). Het veschil is minimaal en valt positief uit voor de Wadia en dan komt de vraag of het prijsverschil het waard is, voor mij wel maar voor 90% denk ik niet. Ik gebruik het dock als hoofdspeler en heb geen cd speler meer. GEbruik je het dock voornamelijk om achtergrondmuziek te luisteren dan is keuze simpel de Onkyo. Wat ik wel hoor is dat er voor de ONkyo ook modificaties zijn voor de voeding en dit heb ik nog niet geprobeerd maar dan zou de Wadia het weleens lastig kunnen krijgen.

Er komt een nieuwe Wadia Dock elk moment en wellicht is deze weer wat beter :)

Groeten,

Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

tompj

Even wat leven in dit topic:

Ik heb een Onkyo digitale doc staan inmiddels die direct mijn dsp speakers in gaat. ipod classic erop. Ik kan me geen enkele reden voorstellen waarom de Wadia beter zou zijn. Een zwaardere voeding bijvoorbeeld gaat m.i. geen enkel effect hebben. Beide apparaten doen exact hetzelfde, volledig in het digitale domein. Wadia is veel duurder dus ik kan me voorstellen dat eigenaren graag willen dat ie beter is....

Perfecte oplossing trouwens. enige nadeel: display niet zichtbaar van een afstand en dus toch nog uit de stoel voor zoeken naar een andere 'CD'.
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

yorkie13

ik heb zowel de Wadia i170 dock, als de onkyo ND-S1.
Ik vindt de Wadia veel mooier gebouwd, zeker met de metalen behuizing.
De Onkyo werkt prima, maar voelt alleen een beetje plastic aan.

tompj

Quote from: RA SUBS on September 20, 2010, 13:32:09
ik heb zowel de Wadia i170 dock, als de onkyo ND-S1.
Ik vindt de Wadia veel mooier gebouwd, zeker met de metalen behuizing.
De Onkyo werkt prima, maar voelt alleen een beetje plastic aan.

Helemaal eens. De Onkyo ziet er op afstand goed uit, maar is qua behuizing zeker minder mooi gebouwd.
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

Miesepies

Quote from: RA SUBS on September 20, 2010, 13:32:09De Onkyo werkt prima, maar voelt alleen een beetje plastic aan.

Zou dat misschien zijn omdat ie van plastic is ??  :P

Heb nu ook de zwarte Onkyo hier staan. Niks mis mee, en heel wat goedkoper. Voor nog minder dan het verschil heb ik pas een Dacmagic erbij gekocht (die trouwens enigszins overbodig blijkt daar de DAC in mijn pre toch erg goed lijkt te zijn).

Wel een minpuntje, de 'tray' (hoe noem je dit ding eigenlijk?) die je in de Onkyo dock moet doen voor een goede pasvorm voor de iPod Touch is wit. Dat valt toch wel enigszins op bij een zwart dock  :dry: