Wadia niet meer enige, andere merken nu ook digitaal uit de Ipod

Started by peterrr, September 13, 2009, 12:05:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

peterrr

Uit het Duits blad Stereo van oktober

"vergesst das I-pod Dock"

De cd speler dcd710ae  (E 400) trekt de digitale bits middels de Usb kabel direct uit de i-pod.
En stuurt ze met volledige behoud van bediening naar de interne dac van de cd speler.

Ook de nieuwe midi set`s zoals de Denon D-f107 doen dit nu...

De Beer is nu los???

groet peterr

topic titel geactualiseerd
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

flash1982

zal wel veel meer komen denk ik, 
blijf lekker bij cd's 

ivo1986

En de Naim dac niet vergeten.

Van horen zeggen staat er ook al een Naim dac bij Apple zelf te spelen.

peterrr

Marantz nu ook al las ik.  ( tuurlijk zelfde concern)

Wordt de Ipod straks muziek server nummer 1..  ;D

@ Rene-wesselius
Ik draaide ook cd`s maar nu ik in dezelfde kwaliteit lossless n.l ( en soms zelfs  beter  ;)) 350+ albums op afroep heb.
En afspeellijsten van al die cd`s naar wens kan maken is mijn best wel meer dan o.k cd-speler ( REGA apollo) eigenlijk al 3 maanden werkloos.

Voor mij een zegen zo`n appeltje..( hoef minder op te staan of naar zolder om oudjes weer eens te horen)

groet peterr

Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

Gerrit RSV Mille

Wel de DAC van de Ipod is zeker ook niet slecht. Mijn NAD CD speler verbleekt bij een goede AAC via mijn Ipod....

Starred


mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

peterrr


Da`s heel mooi dan wordt de drempel een mooi stuk lager, voor mensen met een dac of receiver met digitale input.

En deze ziet er ook wel "aardig" uit.   :clapping:

Groet Peter ,
( die zojuist weer 15 albums op het podje gezet heeft)
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

peterrr

Ja iid, heel mooi strak

Maar ik zie eigenlijk nergens nog waar ze hem zouden hebben...
Ik geloof dat nu heel snel meerdere merken op de kar zullen springen, en met lagere prijzen.

groet peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

Rody

Quote from: mikeske on October  6, 2009, 20:29:51
ziet er in het zilver nog beter uit:




Dat ziet er goed uit en bovendien redelijk betaalbaar.

Nosferatu

#11
Word tijd voor een harddisk upgrade voor m'n aaipotje, 80GB is krap 200 CD's in lossless kwaliteit en dan blijf ik nog aan het synchroniseren. :angel:

http://www.rapidrepair.com/shop/3119-hard-drive-disk-mk2431gah.html Met 240GB (223GB netto) kan ik net m'n collectie lossless opslaan.  ;D
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

DVDGuy

Quote from: mikeske on October  6, 2009, 20:29:51
ziet er in het zilver nog beter uit:




Komt omdat de foto dan beter tot zijn recht komt  ;)
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

visitor

Quote from: peterrr on September 13, 2009, 12:05:55
Uit het Duits blad Stereo van oktober

"vergesst das I-pod Dock"

De cd speler dcd710ae  (E 400) trekt de digitale bits middels de Usb kabel direct uit de i-pod.
En stuurt ze met volledige behoud van bediening naar de interne dac van de cd speler.

Ook de nieuwe midi set`s zoals de Denon D-f107 doen dit nu...

De Beer is nu los???

groet peterr

Weet iemand of deze Denon het I-pod signaal ook naar zijn digitale uitgang stuurt?

peterrr

Heb net nog even het artikel "Durchgelesen" maar daar wordt niet over gerept.
Alleen dat hij nu de "hoogwaardige Burr brown chip " van de Denon kan gebruiken.

In de folder, staat ook niets, maar ik vind het een goede vraag.

groet peterr

http://www.denon.co.uk/site/datadir/pdf/pi/DCD-710AE.pdf
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

Mario D

Als je de Wadia anoloog aansluit heb je dan dezelfde kwaliteit als digitaal.

visitor

Quote from: peterrr on October 10, 2009, 19:17:52
Heb net nog even het artikel "Durchgelesen" maar daar wordt niet over gerept.
Alleen dat hij nu de "hoogwaardige Burr brown chip " van de Denon kan gebruiken.

In de folder, staat ook niets, maar ik vind het een goede vraag.

groet peterr

http://www.denon.co.uk/site/datadir/pdf/pi/DCD-710AE.pdf


Heb ook nog niet gevonden of dit kan, ook niet over zijn (waarschijnlijk bijna identiek) broertje de Marantz CD-6003 die ook een I-pod aansluiting heeft.

visitor

Quote from: kalimero on October 11, 2009, 10:38:21
Als je de Wadia anoloog aansluit heb je dan dezelfde kwaliteit als digitaal.

Hangt af van je DAC.

peterrr

Quote from: kalimero on October 11, 2009, 10:38:21
Als je de Wadia anoloog aansluit heb je dan dezelfde kwaliteit als digitaal.


Nee, dan heb je alleen een dure standaard voor je I-pod  ;)

Er gebeurd met de omzetting in de i-pod niks, die wordt alleen doorgestuurd, net als  het video signaal.
De Wadia heeft alleen zin als je met het digitale opgeslagen signaal op het interne hardisc van die i-pod wat wil doen.

dwz extern met een betere dac, al dan niet in een receiver of een Denon/Marantz cd speler.

groet peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

Jimmy Conway

Quote from: peterrr on October  6, 2009, 20:34:49
Ja iid, heel mooi strak

Maar ik zie eigenlijk nergens nog waar ze hem zouden hebben...
Ik geloof dat nu heel snel meerdere merken op de kar zullen springen, en met lagere prijzen.

groet peterr

Hij staat op de Correct site voor 149,-

Richi

Dat scheelt toch weer met 449 euro voor de Wadia, maar ik vraag me af of de Onkyo hetzelfde klinkt. Zou in theorie natuurlijk wel zo moeten zijn.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

peterrr

Idd,

Ik denk dat het meeste afhangt van de kwaliteit van je dac/amp...
En niet te vergeten de kwaliteit van de file`s o.a mastering en van  MP3/wav./lossless/  rip e.d.

blijf het een "koopje" vinden als ik al niet voorzien was.. ;D

groet peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

visitor


Ik zou graag eens weten hoe het met de jitter metingen zit van de Wadia en de Onkyo (en Denon/Marantz?). Uiteindelijk bepaalt dat in grote mate de kwaliteit van het transport.

Miesepies

Nog maar even deze thread wat leven in blazen.

Ik ben op zoek naar een stijlvolle digitale dock. Ik denk dat de Wadia 170i op dit moment de mooiste (in mijn ogen) is, de Onkyo de meest betaalbare...maar vraag me af of er nog meer partijen zich op deze markt gaat storten. Inmiddels heeft Wadia de 171i aangekondigd, welke voornamelijk duurder is, en dan heb je nog de iDecco, een digital dock met buizen pre-amp en 30w eind versterker welke groot en nog duurder is.

Ik zat echter meer te denken aan een kleine dock, misschien ietsje groter (en zwart/zilver aluminium) dan het standaard witte ipod dock van Apple zelf.