Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides

Started by Shane One, September 12, 2009, 15:38:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Shane One

De vierde film in de Pirates of the Caribbean-reeks zal Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides gaan heten. Dit werd vandaag bekend gemaakt door Johnny Depp himself tijdens een persconferentie van het D23 Expo.


Vierde deel Pirates of the Caribbean
Er komt een vierde deel van Pirates of the Caribbean. Dat maakte Disney bekend. Halverwege 2011 is Johnny Depp weer te zien als piratenkapitein in Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides.
bron: nos.nl

Fabian92

JVC TH-G30 | Samsung 2232BW | MEDION AKOYA MD 8833 | Sony NWZ-A826K | Samson CH700 | LG Viewty

Valkyrie

#2
2011, dat duurt nog even!
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Fabian92

JVC TH-G30 | Samsung 2232BW | MEDION AKOYA MD 8833 | Sony NWZ-A826K | Samson CH700 | LG Viewty

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

flash1982

Capt. Jack Sparrow, announced  Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides  8)

http://www.youtube.com/watch?v=DM6Batk62cA

ksi

Een nieuwe trilogy met misschien iemand anders dan depp?

Xstream

http://www.imdb.com/title/tt1298650/

Met Depp zo te zien.
Wel andere regisseur. Rob Marshall van onder andere Memoirs of a Geisha, Chicago en Nine. Aparte keuze, maar wel een visualist, dus ik denk dat het wel goed komt met de beelden. Nu hopen dat het verhaal ook nog een beetje leuk is.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub


Gaeje

heb net de trailer gezien op http://trailers.apple.com/trailers/disney/piratesofthecaribbeanonstrangertides/

kan er niet aan doen, maar ik vind dat het beeld er shit uitziet. kleuren zijn all fucked up. Moet weer allemaal 3D zijn...
nu ja, ik vond eigenlijk alleen de eerste te genieten, dus story wise zal het ook niet vet zijn. ik denk dat ik m alltogether skip

celerontje

Ik weet dat je de RED haat. :P

Tja, 't is gewoon ''anders'' dan celluloid, da's waar. ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Gaeje

Quote from: celerontje on December 16, 2010, 22:00:03
Ik weet dat je de RED haat. :P

Tja, 't is gewoon ''anders'' dan celluloid, da's waar. ;)

nee helemaal niet, ik heb vanmorgen net the social network gezien en dat ziet er heel mooi uit. en dat is ook RED. Net als dat Benjamin button er fantastisch uitzag, voor viper te zijn (terwijl bvb public enemies en in mindere mate Miami vice heel erg stinken op cinematografisch vlak)

bij nader inzien, zag benjamin button er wel beter uit, en nu ik erover nadenk zagen de huidtinten op social network er nu ook niet zò goed uit, maar omdat het zo'n goede film is, let je daar dan minder op. Maar bon, zag er nog steeds heel veel beter uit dan het gros van shot-on-RED materiaal.
Bij ons zijn er al een dozijn films op gedraaid en ik vond echt geen enkele waauw van look.

Ik vind het gewoon om te bleiten (om te huilen) dat ze daarvoor kiezen om 3D te kunnen gaan... Het is echt de teloorgang van een mooie kunstvorm voor mij.
Zoek binnen 20 jaar nog maar eens een cameraman die mooi kan belichten zonder monitor en waveforms en scopes.

sorry voor off topic

celerontje

Quote from: Gaetan on December 16, 2010, 23:09:10
nee helemaal niet, ik heb vanmorgen net the social network gezien en dat ziet er heel mooi uit. en dat is ook RED.
Bij RED is je workflow erg belangrijk, men moet niet denken dat het net zo gaat als een HDCAM-SR in Baselight dumpen, er komt wat meer bij kijken. (ik zeg niet dat het moeilijk is, maar je moet gewoon een goede workflow voor je project opzetten, i.p.v. naderhand even in een haastklus de RD3 files zonder er bij na te denken op een willekeurige manier naar DPX of zo converteren)
Bij The Social Network heeft men erg veel aandacht besteedt aan de workflow en zeer close samengewerkt met RED. (de film is zelfs gegraded in een gebouw van RED)
Maar ook bij Nederlandse films kan het goed hoor, de fragmenten die ik heb gezien van ''Sint'' zien er prima uit! :)

Quote from: Gaetan on December 16, 2010, 23:09:10
Zoek binnen 20 jaar nog maar eens een cameraman die mooi kan belichten zonder monitor en waveforms en scopes.
Wees blij dat die waveforms er zijn, want als je een cameraman hebt die de M sensor onder de knie heeft en opeens met de MX sensor gaat werken zonder dat hij naar waveform kijkt, haalt niet het maximale uit de sensor. (of belicht zelfs verkeerd)
En wat betreft je vrees: Ik weet zeker dat ook de nieuwe generatie DP's dingen op gevoel kan doen, maar digitaal komt erg kritisch qua overbelichting en film is veel vergevensgezinder op zulke gebieden.
Het moet een mix van beiden zijn; gevoel en techniek. Vertrouwd raken met je instrumenten is prachtig en natuurlijk ook het beste, maar als je steeds op verschillende systemen moet draaien met weinig voorbereiding...
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

celerontje

Quote from: Gaetan on December 16, 2010, 23:09:10
Ik vind het gewoon om te bleiten (om te huilen) dat ze daarvoor kiezen om 3D te kunnen gaan... Het is echt de teloorgang van een mooie kunstvorm voor mij.
Tja, de studio's willen 3D. (en bij Pirates vind ik dat prima, perfecte film daarvoor)
Een goede 3D film maken is ook een kunst hoor, heb laatst een presentatie bijgewoond over het renderen van een animatiefilm in 3D. Dat is een echt een zeer geraffineerd proces dat eigenlijk zeer creatief is. (het ligt erg op je gevoel)
Ik vind 3D erg leuk, maar zodra een stelletje studiobonzen conversies gaan eisen en de regisseur en DP er niks mee kunnen, DAN ben je verkeerd bezig. (en er zijn nog wel meer voorbeelden te verzinnen wanneer je het NIET moet doen)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Gaeje

Quote from: celerontje on December 16, 2010, 23:31:57
i.p.v. naderhand even in een haastklus de RD3 files zonder er bij na te denken op een willekeurige manier naar DPX of zo converteren)


R3D files

celerontje

Ooooops! ;D (hoe kan ik die fout toch maken terwijl ik erg vaak op reduser zit te neuzen? ;D)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Gaeje

dat is net de clue hé, het is als RED geschreven,  maar dan met een omgedraaide E: R3D

celerontje

Ooooooh, nu snap ik het! ;D
Heb het schaamRED op de kaken! :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Gaeje


Xstream

Ach, ik verwacht ook geen geweldige film. Ik vond 1 ook het beste en daarna was het gewoon aardig vermaak, maar ook niet meer.
Ik geniet gewoon van Depp in deze rol. Het is luchtig en avontuurlijk wat voor al snel ingrediënten zijn om gewoon te gaan zitten met een bak popcorn en het maar beleven.

Op zich is het in deze format al snel goed denk ik. En Rob Marshall is inderdaad een aparte keuze. Ik kon alleen erg genieten van Memoirs of a Geisha - hele mooie visuals. Chicago was niet aan mij besteed, Nine ga ik me niet eens aan wagen denk ik.

De trailer word ik nog niet echt warm van, maargoed, zal vast wel weer hersenloos vermaak zijn.
Er zijn gelukkig heel wat andere veelbelovende films die eraan komen, dus volgens mij wordt het de komende tijd weer smullen. (Oscars komen er weer aan eh ;))
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

CoSo

Ben net naar de film geweest, was erg vermakelijk.
Vergelijkbaar met de andere delen.

Het 3D is het toch niet helemaal, het is leuk maar de kleuren lijken veel minder en soms lijkt het beeld ook wel waziger.

Nooff

Gisteren heen geweest. De film kwam traag op gang, wat mij betreft een dik uur te langdradig. De film zelf was trouwens een opeenstapeling van vaagheid, de ene na de andere onnozelheid en veel teveel toevoegingen die op zichzelf weer helemaal niets toevoegden aan de film. De film mist eigenlijk alles van de vorige 3, het lijkt alsof het weer een op zichzelf staande 'nieuwe' trilogie gaat worden. De magie is weg, het verhaal komt letterlijk uit de lucht vallen en heeft heel weinig verbintenis met stukken uit de vorige delen. Er zijn dingen verteld die een totaal andere invulling kregen. Ik was tamelijk teleurgesteld aan het einde van de film. Het is dat Jack sparrow op het doek verscheen, anders had het wat mij betreft ook een rip-off kunnen zijn. Nee, nog zo'n film en ik ben dr verder wel klaar mee, deze heeft de serie in ieder geval niet goed gedaan, jammer!

rattaplan

Viel me een beetje tegen. ben gisteren geweest en zoals al aangegeven is de 3D leuk maar af en toe verlangde ik even terug naar gewoon 2D. het voegde inderdaad niet veel toe.
Het verhaal is inderdaag wat minder boeiend. Komische momenten zijn minder. Actie is een stuk saaier en minder uitgebreid.
Ik miste ook de personen uit de vorige 3 delen. (zelfs het irritante aapje :-))

Overall gezien wel een leuke vermakelijke film alleen te langdradig en mijn inziens het minste deel van de reeks.