Vreemde tik ???

Started by ragverp, August 4, 2003, 10:41:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ragverp



Ik heb zelf een sub gebouwd met een hypex 200 watt versterker en een 15  inch volt speaker . nu kun je de hypex op standby zetten en continu . in de continustand geeft de speaker om de zoveel tijd een vette tik een soort pets . klink als een stroomsurge. wat zou dat kunnen zijn ? erg irritand moet ik zeggen want in de standby mode schakelt de sub uit na verloop van tijd bij geen doorgifte lfe signaal en schakeld eigenlijk te laat weer aan bij wel doorgifte lfe .

J.A.F._Doorhof

Hi,

Check even of die tik samenvalt met bv het aanslaan van je kachel, wasmachine of whatever.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

ragverp

Nope lijkt echt at random te zijn ...?

Sullivan

Hi,

Als je op de low-level manier aansluit, kun je de andere ingang eens proberen. Heb je de bassboost ook al eens uitgezet?

Stel dat je een lampje op hetzelfde stopcontact aansluit, geeft deze dan ook even een flikkering?

Hoe vaak gebeurd het?

Mail of bel anders even met www.hypex.nl.

mvg,
Frank

PS. Kachel en koelkast slaan aan op het moment dat het nodig is, dus hoeft niet gelijkmatig.

ragverp

Ik heb nu alle mogelijke storingsbronnen uit het stop contact gehaald en nog steeds die pets . is ergens tussen de 40 sec en de 2 minuten en dan gaat er weer 1 .... ??? heb hypex maar even gemaild . ben benieuwd. Basboost stond sowieso niet aan das nl een beetje overkill  ;D


Nou ja ik hoor het wel van hypex wat het zou kunnen zijn .

Sullivan

Quote from: ragverp on August  4, 2003, 21:56:50
Ik heb nu alle mogelijke storingsbronnen uit het stop contact gehaald en nog steeds die pets . is ergens tussen de 40 sec en de 2 minuten en dan gaat er weer 1 .... ??? heb hypex maar even gemaild . ben benieuwd. Basboost stond sowieso niet aan das nl een beetje overkill ;D


Nou ja ik hoor het wel van hypex wat het zou kunnen zijn .

Bedenk nog wel even dat de storingsbron niet alleen op hetzelfde stopcontact hoeft te zitten, maar op dezelfde groep kan al voldoende zijn voor een storing.

Ben benieuwd wat Hypex te melden heeft.

mvg,
Frank

Raymen

Komt het uit je hypex of uit je speaker,en heb je hem al op de andere ingang aan gesloten.
Probeer ook eens alles uit te zetten achter op jer sub.

Mvrg,
Raymen

Ps,je kan ook nog een andere sub kabelkabel proberen,als dat niet werkt zit er denk echt iets fout in je subversterker.(heb je hem trouwens nieuw of 2de hands gekocht.

HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

ragverp

2e hands maar toen was ie nog maar 2 maanden oud .
heb inmiddels contact gehad met hypex . Er schijnt een probleem bekend te zijn met de aan/uit/stndby knop .. moet ik nog even checken of dat em is , anders mag ik hem terug sturen en word het kosteloos nageken en het prolbleem verholpen. Das mooie service van hypex  :D toch ?