Tip om lens schoon te maken

Started by Bart_M, September 11, 2009, 21:21:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bart_M


VlisChris

QuoteSometimes dust enters the inside of the lens of digital cameras and results in black spots visible on the display and on pictures.
Nou kan ik me vergissen, maar is dat niet het stof op je sensor? Stof in je objectief, of op je frontglas zie je toch praktisch tot helemaal niet terug op de foto?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Erik

#3
Bij het fotografen bij een botenshow zijn er per ongeluk spetters op de lens gekomen. Ik dacht dat ik op tijd was weggedraaid maar helaas. Ze zijn zeer klein en nauwelijks te zien. Ik ontdekte ze eigenlijk door een foto.
Is dit werk voor een fotozaak? Ik ben bang door het zelf te doen m.b.v. vocht of schoonmaakvloeistof het erger te maken.

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

celerontje

Demi-water met een heeeeeeeeeel zacht doekje zal prima werken: (eigen risico)
Neem een wattenstaafje, drenk deze in het demi-water, stip de spetters op de lens hier mee aan en dep met het doekje het vocht eraf zonder agressieve bewegingen te maken, dus heel voorzichtig te werk gaan.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

AllStar

Met een "lenspen" die je voor 2 dollar kunt kopen op eBay en een microvezel doekje kom je een heel eind  :P

celerontje

Ik vertrouw liever op m'n eigen brouwseltjes, dan iets vaags van eBay... ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

beunky

Gewoon droge (microvezel achtige) doekjes kopen en gebruiken.
Kan helemaal geen kwaad voor je lenzen.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"