Hoe goed zijn kopieën van drivers?

Started by YoG, September 30, 2009, 19:03:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

YoG

Een van mn tweeters is een paar maanden overleden. Ik heb overwogen om nieuwe speakers te kopen, totdat ik de bewuste tweeter die kapot is gegaan op eBay zag staan. Namelijk de 026Ti van JBL.
Het is volgens de winkel een 100% kopie. Mag ik dan ook aannemen dat ze even goed zijn?
Ik vraag mij dit af omdat ik tijdens het zoeken op inet wat spookverhalen ben tegengekomen van slechte kwaliteits-tweeters die onder een a-merk worden verkocht.

Het gaat om deze tweeter..  link

..die inderdaad verdraait veel op die van mij lijkt...
"Exact Copy of JBL 026Ti"..volgens de site
Prijsje is erg zacht, 35 dollar, ong 23 euro.. is dit realistisch?

solitaire

Met gelinkte web-shop heb ik geen ervaring.

026Ti's Kom je op eBay nog wel eens tegen, maar dan heb je ook kans op 'spoken' natuurlijk

Speel je op safe, mail naar parts@harman.com (in de US, dus engelstalig), en vraag naar JBL 026Ti 'remanufactured'.

De prijzen die ze hanteren zijn zeer reeel (uit m'n hoofd had JBL vroeger een tech-steunpunt in Europa met veel parts: dat zou potentieel wellicht ook transportkosten schelen).


succes



Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

YoG

Bedankt. Ik wacht het pakketje maar af en ga thuis de boel vergelijken (ik heb nog steeds één goed werkend exemplaar in de andere speaker zitten)

Maar is die prijs van 35 dollar/23 euro een beetje realistisch, voor een oude tweeter?  :eh:

solitaire

#3
voor een nette JBL uit deze series is dit een normale prijs (er blijft natuurlijk een zekere prijsschommeling mogelijk)

veel succes met het repareren !



W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

YoG

Nou, eergisteren binnen gekregen (toch knap, 28 sept. besteld, 3 okt. binnen! Verzendadres: Florida, VS)

Het is zeker geen 100% kopie!  >:( Met als grootste verschillen: De tweeterdome is anders en de aansluitingen van de kabelschoentjes zijn een maatje kleiner.. dus ik heb nu provisorisch de boel moeten aansluiten met een kabel van een andere speaker

Qua geluid komt het wel redelijk overeen.. hij gaat iets minder hoog dan de originele, maar misschien moet ie nog worden ingespeeld..

..toch beter iets dan een goedkope B&W tweeter :) Prettig ook dat het geluid weer in balans is!!

S@m

Waarom neem je geen contact op met een zaak als b.v. Speakers & Co. Ongetwijfeld kunnen zij je een handreiking geven vwb het vervangen van de units.

solitaire

Da's balen ! :(

Liep deze bestelling nu via de webshop die je linkte, of via Harman (van de laatste kan ik me haast niet voorstellen dat je een foute toegezonden krijgt ...) ?

S@m's advies zou ik zeker even volgen.

Een aantal adressen om je verder te adviseren zijn bv.:
http://audioheritage.org/vbulletin/ ; een forum met veel gerichte kennis
www.schiaffinovintageaudio.com ; veel kennis en met wat mazzel een juist onderdeel in de verkoop           
www.greatplainsaudio.com ; commercieel onderhoud/reparatie van oude JBL's, dus veel kennis ('k heb zo 123 geen info over wel/niet verkoop losse onderdelen)

Maar JBL is groot en oud, dus voor veel info hoef je niet lang te zoeken.

succes



W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

YoG

Misschien kwam ik wat te treurig over in mn vorige post.. ben toch al blij dat het een stuk beter klinkt.
Het zijn al oude speakers, ik ben niet zo gemotiveerd meer om nog langer door te gaan wbt de tweeter.
Ik had misschien beter JBL kunnen mailen en deze post wat beter moeten lezen  :butbut: daar wordt precies het verschil uitglegd tussen de namaak en echte. Om eerlijk te zijn hoor ik niet heel erg veel verschil, maar alleen als heel erg ga vergelijken  :dozingoff:

Wel heel handige links, tenks !