Leuke toekomstige Apple ideeen

Started by Joris1971, September 9, 2009, 11:54:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Joris1971

Wat mij leuk lijkt waar Apple mee zou komen is:

Een apple tv waarbij je ook de app-store van apple kunt benaderen en daar games kunt downloaden die voor de iphone en I-pod touch geschikt zijn.
Buiten dat zouden deze games ook via de apple tv te spelen zijn, zodat je je gedownloade games op je tv kunt spelen.
De ipod touch of iphone zou dan dienst kunnen doen als controller.

Waarom komt Apple niet met zoiets? Volgens mij zou dat aanslaan bij veel mensen.
Gamen op je ipod touch/iphone is leuk, maar voor een aantal games is het schermpje gewoon te klein.



Tube-freak

Misschien is het eens een idee voor ze om een goedkope instap Apple te maken. Kijk een windows pc/laptop heb je al voor rond de 400 a 500 euro compleet.  En dat is dan niet de snelste van de snelste maar voldoende voor de meeste mensen die alleen een beetje tekst verwerken en internetten.

Bij Apple ben je toch wel zo twee keer zo veel kwijt (gaat snel richting de 1000 euro als het niet meer is), zal dan wel iets betere specs hebben maar de vraag is of je dat echt altijd nodig hebt als je geen krachtige applicatie draait.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Joris1971

Quote from: Tube-freak on September  9, 2009, 12:05:47
Misschien is het eens een idee voor ze om een goedkope instap Apple te maken. Kijk een windows pc/laptop heb je al voor rond de 400 a 500 euro compleet.  En dat is dan niet de snelste van de snelste maar voldoende voor de meeste mensen die alleen een beetje tekst verwerken en internetten.

Bij Apple ben je toch wel zo twee keer zo veel kwijt (gaat snel richting de 1000 euro als het niet meer is), zal dan wel iets betere specs hebben maar de vraag is of je dat echt altijd nodig hebt als je geen krachtige applicatie draait.


1000 euro is echt overdreven.

Je kunt voor 600 euro een macmini kopen, dan koop je een monitor erbij (dan ben je zo rond de 100 euro kwijt)
Dus ben je voor 700 euro klaar.



Tube-freak

Ja, heb je wel eens geprobeerd een Mac mini bij de apple store te bestellen met een beeldscherm.  Probeer dat eens voor de grap en kijk hoeveel je kwijt ben, je kan er maar 1 kiezen... (1500+ euro totaal, jaja lekker goedkoop hoor zo een mac mini  :crazy:).

Ik denk dat jullie mijn punt niet geheel begrijpen.  Maar zelfs al koop je een los scherm en toetsen board en muis ergens anders dan is het nog duur voor wat het is.  Te kleine harde schijf, te weinig geheugen etc..  (kan je wel upgraden natuurlijk voor tevens te veel geld).  Het punt is dus dat je een instap PC/laptop kan kopen voor een paar honderd euro minder als je niet zulke zware toepassingen draait(krijg je er nog meer software bij ook).









 
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Joris1971

Quote from: Tube-freak on September  9, 2009, 12:37:38
Ja, heb je wel eens geprobeerd een Mac mini bij de apple store te bestellen met een beeldscherm.  Probeer dat eens voor de grap en kijk hoeveel je kwijt ben, je kan er maar 1 kiezen... (1500+ euro totaal, jaja lekker goedkoop hoor zo een mac mini  :crazy:).

Ik denk dat jullie mijn punt niet geheel begrijpen.  Maar zelfs al koop je een los scherm en toetsen board en muis ergens anders dan is het nog duur voor wat het is.  Te kleine harde schijf, te weinig geheugen etc..  (kan je wel upgraden natuurlijk voor tevens te veel geld).  Het punt is dus dat je een instap PC/laptop kan kopen voor een paar honderd euro minder als je niet zulke zware toepassingen draait(krijg je er nog meer software bij ook).




1500 euro, dream on.

Ja als je hem helemaal gaat upgraden etc en een orgineel apple beeldscherm dan misschien wel.
Maar in je voorgaande post had je het over een INSTAPMODEL.
Je spreekt jezelf tegen, eerst heb je het over een instapmodel waarmee mensen gewoon kunnen interentten en tekstverwerken en dan praat je vervolgens: ... te kleine hd, te weinig geheugen...
Als je gewoon simpel wilt internetten en tekstverwerken heb je geen grote HD nodig en voldoet 1 gig aan geheugen.

En dan ben je 600 euro kwijt: zie hier: http://store.apple.com/nl/configure/MB463FN/A?mco=ODAyNTUyMQ

Een los beedscherm van bijv Acer kost zo een 100 euro

AnubisNefer

Ik zou graag een tablet-pc willen zien  :inlove:  Qua formaat net iets groter dan A5.
Mea mihi conscientia pluris est quam omnium sermo

Tube-freak

Het ging over Apple ideeën.  Dus als je bij Apple alleen maar een 24 inch monitor kan kopen bij je mac mini is het misschien een idee voor ze om er een paar lagere modellen bij te zetten.   Het is natuurlijk een beetje triest dat je niet eens een Apple kan bestellen met een bescheiden scherm dat je die dan weer ergens anders moet gaan kopen. (kijk je kan ook naar Dell gaan bijvoorbeeld voor een compleet computer pakket voor minder geld, en dan is Dell nog best wel duur....).

En ja ik had het over een instap computer ja.  Dus een Mac mini plus beeldscherm + toetenboard en muis erbij ben je al minimaal 750 euro kwijt voor je mac mini (als je het heeeeel erg bescheiden aanpakt) en je onderdelen overal vandaan gaat plukken.  Dat vind ik al buiten de instap pc catagorie vallen maar kan aan mij liggen.  

Ik snap sowieso niet waarom die Apple fans met zijn allen gelijk in de verdediging schieten als je maar iets over een Apple zegt wat ze niet bevalt.  Je kan het ook wel eens met een realitische blik bekijken ipv met je roze bril.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Audiofiel

Quote from: Tube-freak on September  9, 2009, 14:09:57
Ik snap sowieso niet waarom die Apple fans met zijn allen gelijk in de verdediging schieten als je maar iets over een Apple zegt wat ze niet bevalt.  Je kan het ook wel eens met een realitische blik bekijken ipv met je roze bril.

Je kunt je afvragen WIE hier de verkeerde bril op heeft. Apple vaart zijn eigen koers en is daar zeer succesvol mee. Zelfs in deze tijden van economische recessie blijven zijn hogere winsten maken waar andere computerbouwers fors inkrimpen. Om nog maar te zwijgen van het enorme succes van de iPod en de iPhone, die vanuit het niets ineens naar nummer 1 stegen.

Apple verwijten dat ze niet snappen hoe de markt in elkaar steekt, is in mijn ogen vrij dom. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Tube-freak

Ik verwijt Apple niets.  Maar er wordt hier gevraagt naar Apple ideeën.  Dus dan kom ik met ideeën.  Het zal mij als consument nou echt werkelijk weinig intresseren hoeveel winst ze maken of hoe goed hun marketing afdeling wel niet in elkaar steekt.  Ik kijk gewoon naar wat ik nodig heb en wat mijn budget is.  En dan moet ik dus niet bij Apple zijn.  Als hun mij als klant niet willen hebben dan moeten ze dat natuurlijk helemaal zelf weten, ik denk alleen dat ze een potentiele groep gebruikers links laten liggen.

Er werd hier gevraagt naar iedeeën en dus kom ik met een idee om de drempel wat te verlagen.  Niet iedereen gaat meer dan 700 euro uitgeven aan een pc.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Bart_M

Beetje off-topic, maar ik vond deze advertentie wel geinig:

Audiofiel

Quote from: Tube-freak on September  9, 2009, 15:07:47
Ik verwijt Apple niets.

Echt niet?

Quote from: Tube-freak on September  9, 2009, 12:05:47
Bij Apple ben je toch wel zo twee keer zo veel kwijt (gaat snel richting de 1000 euro als het niet meer is)....

Quote from: Tube-freak on September  9, 2009, 12:37:38
Ja, heb je wel eens geprobeerd een Mac mini bij de apple store te bestellen met een beeldscherm.  Probeer dat eens voor de grap en kijk hoeveel je kwijt ben, je kan er maar 1 kiezen... (1500+ euro totaal, jaja lekker goedkoop hoor zo een mac mini  :crazy:).

Quote from: Tube-freak on September  9, 2009, 14:09:57
Het is natuurlijk een beetje triest dat je niet eens een Apple kan bestellen met een bescheiden scherm dat je die dan weer ergens anders moet gaan kopen.

Je klinkt helemaal niet verwijtend hoor. Het is gewoon onbegrijpelijk dat anderen er niet hetzelfde over denken als jij. ;D

QuoteAls hun mij als klant niet willen hebben dan moeten ze dat natuurlijk helemaal zelf weten, ik denk alleen dat ze een potentiele groep gebruikers links laten liggen.

Ik denk niet dat Apple jou als klant voor ogen heeft. Ik geef ze groot gelijk. ;)

Je bent meer iemand voor een budget Wintel-PC (met alle ellende die daar bij hoort). :P
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

bmateijsen

Quote from: AnubisNefer on September  9, 2009, 13:30:37
Ik zou graag een tablet-pc willen zien  :inlove:  Qua formaat net iets groter dan A5.

yes please !

Audiofiel

Ik denk dat die tablet er ook zeker gaat komen. Alleen ik verwacht dat dit jaar helaas niet meer. Misschien in 2010. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

bmateijsen

Quote from: Audiofiel on September  9, 2009, 16:55:44
Ik denk dat die tablet er ook zeker gaat komen. Alleen ik verwacht dat dit jaar helaas niet meer. Misschien in 2010. ;)

Dat zou jammer zijn.... zit er eigenlijk een beetje op te wachten 8). Ik zie aan de PC kant namelijk niet echt mooie tablet PC's...

Audiofiel

#14
Als je niet kunt wachten, neem dan de Modbook die nu al verkrijgbaar is. Sleepte een paar awards in de wacht en is te bestellen als 'nieuwe' gemodde MacBook of MacBookPro of eventueel als modificatie op je bestaande machine. Zie ook de voorlaatste MacFan. 8) 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Tube-freak

Quote from: Audiofiel on September  9, 2009, 16:37:02
Je bent meer iemand voor een budget Wintel-PC (met alle ellende die daar bij hoort). :P

Dat slaat natuurlijk weer helemaal nergens op die opmerking.  Ik koop sowieso altijd een A-merk (meestal Fujitsu Siemens) en daar heb ik nog nooit problemen mee gehad. Ik weet niet welke ellende jij bedoelt? Ik draai gewoon Windows XP (en Linux) en het loopt nooit vast of wat dan ook.  Het is overigens heus niet raar als iemand zoveel mogelijk uit zijn budget probeert te halen, maar als je een Apple hebt dan is dat ineens niet meer belangrijk blijkbaar.




16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Joris1971

Quote from: Tube-freak on September  9, 2009, 17:55:28
Ik draai gewoon Windows XP (en Linux) en het loopt nooit vast of wat dan ook. 

Yeah right, loopt nooit vast.... :sleepy: :sly:

Tube-freak

16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

AllStar

Dit gaat weer richting een kansloze Apple vs Windows discussie, laat iedereen gewoon blij zijn met wat hij / zij heeft.

Tube-freak

Ik snap ook niet waar die fanatieke aversie tegen iemand die (nog) geen Apple heeft vandaan komt.  Er zitten hier toch geen Apple fundamentalisten hoop ik.  :crazy:
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

AllStar

Quote from: Tube-freak on September  9, 2009, 19:04:47
Ik snap ook niet waar die fanatieke aversie tegen iemand die (nog) geen Apple heeft vandaan komt.  Er zitten hier toch geen Apple fundamentalisten hoop ik.  :crazy:

Ben bang van wel, ik ben een fanatieke Mac aanhanger, maar als iemand liever een PC / Windows heeft: prima, ik hoef niemand te overtuigen van de kracht van een Mac (OSX), iedereen moet doen wat hij wil.

Ik ben erg benieuwd waar ze vanavond mee komen, sowieso een nieuwe lijn iPods want de "oude" modellen werden bijna gratis weggegeven als je een Mac kocht :)

Tube-freak

Een Apple is ook gewoon een PC en je kan er ook windows opzetten.  Ik vind zelf het design van Apple's gewoon heel erg mooi. Ik kan zelf niet echt wennen aan OSX (ik heb weleens met Hackintosh OSX gespeelt,ofwel OSX onder vmware op een gewonepc...). Als er goedkopere laptops komen van Apple zou ik het wel overwegen om een Apple te kopen gewoon omdat het er mooi uit ziet. Veel OSX eyecandy dingetjes zijn overigens gewoon regelrecht van Linux gejat maar dan nog weer net even wat beter in OSX. Persoonlijk zou ik ook wel met OSX kunnen leven als ik niet met die irritante balk in mijn scherm zou zitten.  Ik heb liever een start balk als zoals in Windows en/of Gnome,en dan ook nog een laptop die de helft minder kost als die ze nu hebben dan ga ik ook voor een Apple.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Joris1971

#22
GEEN DISUSSIES MEER OVER MAC VS WINDOWS! En ander geleuter.

Daar heb ik dit topic niet voor geopend.

Tinus_

#23
Helaas nog geen update voor de Apple-TV  :(
Rebuilding my HT

Erik

1. 16gb Touch met GPS/Kompas en 5 megapix camera/fototoestel ingebouwd en in 20 a 30 minuten opladen

2. Monitors van Apple die je ook in Portrait mode kunt zetten.

3. Mac Mini met ruimte voor 12.5mm hoge 2.5inch schijven, zodat er ook 1 TB schijven in kunnen.


"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill