Resident Evil Extinction Blu-ray speelt af op 50Hz?

Started by Ifeman, September 8, 2009, 21:18:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ifeman

Ik heb gisteren avond gekeken naar RE Extinction op Blu-ray (RCV uitgave). Daarbij viel mij op dat mijn BDP-LX 71 deze bd afspeelt op 50 Hz  ???. Speler staat ingesteld op Source direct. Ook mijn KRP-500 krijgt een 50 Hz signaal binnen. Het beeld op zich was goed en het geluid was ook prima verzorgd met DTS-HD MA 5.1. Dus is het een glitch van mijn player? En zijn er meer mensen met een BDP-LX71 die het zelfde hebben geconstateerd?   

celerontje

Deze disc is helaas 1080i50, dus met PAL speedup.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Ifeman

#2
Quote from: celerontje on September  8, 2009, 22:02:07
Deze disc is helaas 1080i50, dus met PAL speedup.

Bedankt voor je snelle reactie. Mankeert er in ieder geval niets aan mij BDP-LX71. Wordt deze pal speedup op meerdere bd's toegepast? Wat is hier de oorzaak van en is er ergens een site waar je deze info weer kunt vinden?


celerontje

In dit geval DVD.nl

Waarom?
Meestal komt het doordat distributeurs een goedkopere broadcast master gebruiken, i.p.v. 1080p/24 master.

Gevalletje apart is Slumdog Millionaire; daarbij wilde de regisseur zelf de PAL speed-up, maar in 9 van de 10 gevallen komt het door zuinigheid.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Ifeman

Is dit een typerend voorbeeld van een zuinige RCV uitgave of is dit te kort door de bocht?

celerontje

Ja en nee.
Er zijn nog een paar andere RCV BD uitgaves die dit ook hebben, maar de meeste BD's zijn prima van kwaliteit.
Sterker nog, de NL RCV BD uitgave van S7ven is momenteel de beste versie die verkrijgbaar is qua beeld en geluid.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Fox

Quote from: Ifeman on September  8, 2009, 22:18:30
Bedankt voor je snelle reactie. Mankeert er in ieder geval niets aan mij BDP-LX71. Wordt deze pal speedup op meerdere bd's toegepast? Wat is hier de oorzaak van en is er ergens een site waar je deze info weer kunt vinden?




http://www.dvd-home.nl/review/brhd/residentevil3BD.htm