Aankoop van een 55, 58 of 60 Inch

Started by WickedGame, September 7, 2009, 11:12:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WickedGame

Ik kreeg een verzoek van een kennis omtrent de aankoop van een nieuwe TV. Deze dient minimaal 55 Inch te zijn en mag tot ongeveer 60" doorlopen. Nou ben ik normaal wel thuis in tv's in de wat gangbare maten maar in deze grote maten heb ik mij nooit verdiept. Zijn budget heb ik nog niet gehoord, dus voordat iedereen roept KRP600 of KRP500 van Pioneer :D

Wat zijn nu tv's waar je echt naar moet kijken als je met zo'n vraag komt...

Samsung? Welk model of type? Plasma of LCD of LED?
Panasonic heeft volgens mij nog geen grote maten in de nieuwe serie dus kom je alleen op de PZ800 volgens mij uit?
Sony? Welk model of type?

Best basic vragen, kijk als geld geen rol speelt zou die Pioneer moeten nemen, maar ik ben bang dat het wel een rol speelt want zelf kwam die met een Samsung B650 ofzo... (ik kon hem niet vinden maar goed).

Iemand wat tips hierin?

Dennistattoo

Ik heb de Samsung UE..7020 zien spelen en dit was super, dus die LED is zeker geen miskoop. Ook is de Samsung LE55B650 ook een goed scherm alleen heeft deze 100Hz, ik heb de LE52B750 besteld en die heeft 200Hz dus weer iets beter qua beeldtechniek.

Panasonic heeft ook super schermen, alleen vind ik de glans van het scherm erg tegenvallen.

Het is een kwestie van smaak, waar hou je meer van LCD of Plasma
Epson TW7200 - iVisions 100 inch - Onkyo TX-NR809 7.2 - Klipsch r-110sw - Klipsch RP-250C - Pioneer staanders - Samsung 52 inch LCD

WickedGame

Gaat niet om mijzelf maar om een collega van mijn pa.

Budget is max. 1500,- euro (laag budget dus). Pioneer valt daardoor al af... vraag me uberhaupt af of je met dat bedrag wel een fatsoenlijke tv kan kopen in die maat. Want eisen heeft die dan weer wel:

- Full HD
- Liefst 100Hz of hoger
- en LCD is blijkbaar een must...


Moondust

50 inch is het max haalbare met een dergelijk budget denk ik. Boven de 50 inch gaat de prijs sterk omhoog. De keuze tussen LCD en plasma hangt volgens mij erg af van het gebruik van de tv. Wordt er voornamelijk bij daglicht gekeken? Voornamelijk kabeltv of juist veel films? Wat is de kijkafstand? Etc.
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

WickedGame

Quote from: Moondust on September  9, 2009, 11:03:47
50 inch is het max haalbare met een dergelijk budget denk ik. Boven de 50 inch gaat de prijs sterk omhoog. De keuze tussen LCD en plasma hangt volgens mij erg af van het gebruik van de tv. Wordt er voornamelijk bij daglicht gekeken? Voornamelijk kabeltv of juist veel films? Wat is de kijkafstand? Etc.

Films en Digitale TV (kabel).
Kijkafstand is maar: 2,5 meter en had al gezegd dat ik de maat heftig vond gezien de afstand.

Moondust

Quote from: WickedGame on September  9, 2009, 11:11:15
Films en Digitale TV (kabel).

De meeste filmliefhebbers die de mogelijkheid hebben te verduisteren gaan voor een plasma vanwege de betere kleuren, blacklevel en dieptewerking. De laatste generatie Panasonic plasma's (G10 of V10) moeten voor de rond de 1500 euro wel te bemachtigen zijn.

Quote from: WickedGame on September  9, 2009, 11:11:15
Kijkafstand is maar: 2,5 meter en had al gezegd dat ik de maat heftig vond gezien de afstand.

Dat is in the eye of the beholder. Ik zit op 2,75 meter naar een 60 inch scherm te kijken en had nog wel groter gewild. Jouw vriend zou het eens moeten uitproberen bij vrienden/kennissen die een 50 inch hebben staan. Kan hij het aan den lijve ondervinden.
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

Major_Ton

met 1500,- ga je het gewoon niet redden helaas. De 58PZ800 is de goedkoopste op het moment voor 1981,- Euro.
Set 1: BlueSound Node N130 - Topping E30-II - Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL 4309 - Supra PLY 3.4S - LG 77G2 - Sony PS5

Set 2: Werk PC - Topping D10s - Wadia PowerDAC Mini - Tannoy S6LCR - VdH CS122 - Sony KD 75XF9005

ravage


Ik zou zeggen een goede 2e hands pioneer 50''

voor een prijs van < 1500,- vind je voor dat formaat echt geen betere optie.

grtzz
Denon 7200, , SYNN AMP, Pio KRP600M, Sony HW55 Beamer, Humax ird5000<br Speakers: Fronts, Isophon Vertigo / Center:TMA / Rear speakers:  tma