Martin's HT ruimte en stereo.

Started by DVDmartinDVD, September 5, 2009, 17:12:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

skyfox

Klinkt als een mooie test! Ik ben erg benieuwd naar de resultaten. Hoe verhouden de aanschafprijzen zich? De Oppo 95CM voor 2500 en de Primare BD32 3850?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

vik

Quote from: skyfox on April 12, 2012, 10:28:52
Klinkt als een mooie test! Ik ben erg benieuwd naar de resultaten. Hoe verhouden de aanschafprijzen zich? De Oppo 95CM voor 2500 en de Primare BD32 3850?

De digitale upgrade van de Oppo 93-95 zijn beiden gelijk. Die upgrade kost 600 euro.

De nieuwe digitale upgrade (stufe2) wordt nog bekend gemaakt (komt deze maand uit) maar zal in dezelfde richting van 600 euro komen schat ik.

Verder heb ik 750 euro betaald voor de upgrade op de gebalanceerde XLR stereo  uitgangen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Dennis75

Yo martin, schitterende set!!!

Die Anthems zien er imposant uit!

Veel plezier ermee!!
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

vik

Gisteren ben ik bij Martin geweest om eens naar zijn prachtige set te kijken en luisteren, en ook om mijn CM Oppo 95 te vergelijken met zijn Primare BD 32 multi speler.


Ik was erg onder de indruk van zijn mooie HT ruimte. Petje af en super netjes afgewerkt.


En dan natuurlijk set zijn, erg mooi spul het merk Anthem, en dit klinkt waanzinnig goed!

Dan de Velodyne DD 15+.. wat een joekel zeg, en perfect geïntegreerd in het geheel. Herkenbaar net zoals mijn F113 Fathom.



Toen was het tijd om de Primare eens te vergelijken met de Oppo CineMike 95.


De Primare BD 32 is echt een fantastische speler, eigenlijk boven mijn verwachtigen en Primare heeft het goed voor elkaar.  :worship:


Ik heb behoorlijk veel multi spelers gehoord in de afgelopen tijd en durf keihard te zeggen dat dit de beste multi speler is die er op de markt is. Geen Denon A1UD of Marantz UD 9004 dit dit niveau haalt, en ook geen Oppo 95.

We hebben de spelers vergeleken via HDMI, RCA en balanced XLR.


Mijn bevindingen in surround HDMI:


De Primare vond ik wat beter in de scheiding/plaatsing van instrumenten/geluids effecten. De surround bubble was net even wat mooier.

De Oppo vond ik weer wat beter in de details, maar we praten hier over minimaal.


Qua beeld viel het op dat de CM Oppo iets meer light output had (zo werd het een beetje omschreven), iets helderder beeld. En naar mening was hij ook net even tikkeltje scherper.


Daarna was het de beurt om cd's te luisteren. Dit was ook echt een verrassing.

Martin had ook dubbele  cd's liggen (orgineel) dus omschakelen was zo gebeurd tussen de 2 spelers.


De Oppo en de Primare bieden dezelfde geluiskwaliteit (Vergeleken met XLR) fantastisch resultaat.!! maar wat mij opviel was dat de Primare net even wat meer gain had op zowel XLR en RCA. RCA op de Oppo was geen match met die van de Primare. De CineMike mod is ook enkel uitgevoerd op de XLR.


Kortom de Primare is een fantastische speler en kan zich meten met véél duurdere cd spelers. Denk aan de vergelijking die ik heb gemaakt met mijn Oppo vs een Audio Research Reference CD8 speler incl. Pink Faun upgrades ter waarde van 13000 euro totaal.


De nieuw prijs van ongeveer 3800 euro vind ik heel erg netjes voor de Primare.

Zeker als je kijkt naar wat bijvoorbeeld Ayre vraagt voor de DX-5 (rond de 10.000 euro)

Mijn Oppo kost totaal incl. upgrades 2700 euro en dan zijn er punten waar de Primare net weer wat beter scoort zoals beschreven.


De Anthem voor en eind is ook werkelijk schitterend, hoewel ik wel vond dat de ruimte behoorlijk wat geluid absorbeerde en ik het geluid over het algemeen wat vlak vond klinken. Ik heb Martin het advies gegeven om de room correctie eens uit te zetten en eens te experimenteren om hand matig te tweaken. Ik denk dat er dan nog meer uit te halen valt. (ik kan het ook mis hebben natuurlijk)

Zelfs de DD15+ vond ik erg braaf vergeleken met mijn F113 thuis, en zelfs Martin zijn zwager (was er trouwens ook bij) had een beetje dezelfde ervaringen vergeleken bij hem thuis.

Ik vond het een gezellig middagje en leuk om een gezicht achter DVDMartin te zien ;-)

Dit zijn btw mijn bevindingen, Martin kan dit natuurlijk anders hebben ervaren en zal dit zeker ook gaan omschrijven.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

DVDmartinDVD

Hoi Viktor,

een erg leuke en leerzame middag. Altijd leuk om te horen of te lezen hoe iemand anders over je set een mening wil geven. Ik zelf denk dat ik al behoorlijk op de goede weg zit en er is wel hier en daar nog wat verbeteringen te behalen.
Speakerkabels zijn de eerst volgende wat ik wil upgraden.

Dat het beeld van de Primare iets donkerder was kan aan een instelling liggen? Toen je weg was moest ik weer de hdmi kabels weer anders aansluiten, 1 hdmi direct naar de projector en 1 van speler naar de versterker.
Gisteravond met de vrouw naar de film Melancholia gekeken hoewel deze film in 1080I op de schijf staat gaf hij toch een mooi plaatje neer.

Je zag hoe het menu van de Anthem eruit zag en hoeveel instellingen je kan maken. Het is dan niet echt simpel zeg maar ;) om alles goed te hebben.
Zodra de Projector voor een ISF calibratie moet laat ik gelijk de primare meenemen om te zien wat het nu is?
Ook wil ik vandaag de hdmi-kabel verwisselen om te zien of dat misschien de boosdoener is.

Bij de Batman the darknight hoorden we via de hdmi toch echt geluidsverschillen waarbij de Cinemike versie iets meer knalde en doordat de cinemike versie in het mid-hoog wat meer aanwezig was (ruimtelijker) denk ik dat je op heel luide volume het meer op je oren zal slaan. Dat viel mij op met de drumsolo van de blu-ray Return to Forever at Montreux dat de hi-hats iets te fel gaat worden zodra je de volume echt hard zet.

Geconcentreert naar films kijken is best wel vermoeiend dus besloten we maar wat cd's te gaan luisteren.

Een goed voorbeeld is de cd van Hooverphonic het nummer My autum's done come als het nummer begint is er een ijzige stilte het nummer begint met een drum en basgitaar waarbij de zangeres tijdens dit stukje de microfoon al pakt, dat vastpakken van de microfoon hoor je goed en ze laat wat geluidjes zelf horen (zeg ik het zo goed :blush: )

De primare liet via XLR dit wel erg goed horen met de Audioquest Diamondback maar toen we de Kimber Kable 1130? er tussen gingen hangen was dit toch wel heel realistisch.Het is bij zo'n speler van deze klasse wel belangrijk om er goede kabels tussen te hangen.

Dus de conclusie is wel dat de Primare BD-32 de standaard oppo-95 helemaal wegspeeld.
De cinemike versie heeft zo'n zijn eigen geluid met dito eigenschappen die ook erg goed zijn, maar wil je op alle uitgangen een upgrade hebben gaat de prijs al gauw naar de prijs van de Primare toe.

De Velodyne DD15+ zit in mijn set onopvallend geintegreerd, hierdoor kan het lijken dat hij behoorlijk laid-back is. IK weet niet hoe deze of andere subs bij andere klinken of aanwezig is.
Als de sub laag moet laten horen zal hij dat ook zeker doen, tuurlijk je kan de volume verder openzetten en bij bepaalde hertz een basboost laten geven maar is dit wel wenselijk of natuurlijk?

Al met al een leuke middag en inderdaad is het leuk om verder te zoeken naar het ultieme geluid.
Ik wil ook zeker een keer bij Viktor gaan luisteren wat zijn cinemike set voor klasse heeft.

Bedankt en gegroet.

Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

H8TER

Maar zoals vertelt heb ik natuurlijk een houten vloer waardoor die lekker mee trilt en de bas dus een beste impact heeft  :headbanging:

Mijn beleving is dus ook dat de primare kwa geluid wel netter is en kwa beeld zag ik op dat donkere gedeelte geen verschil. Maar dat zou net zo goed een instelling kunnen zijn.
Jammer dat ik iets eerder weg ging/moest en dus niet alles gezien heb....

Hoe dan ook beide zeer mooie spelers. zeker in vergelijking met mijn bdp-lx71 ;)
TXNR5007  BDP-105 HTS2600 Q11(4x)  IQ60c ASW2000(2x)

vik

Quote from: H8TER on April 15, 2012, 20:47:37
Maar zoals vertelt heb ik natuurlijk een houten vloer waardoor die lekker mee trilt en de bas dus een beste impact heeft  :headbanging:

Mijn beleving is dus ook dat de primare kwa geluid wel netter is en kwa beeld zag ik op dat donkere gedeelte geen verschil. Maar dat zou net zo goed een instelling kunnen zijn.
Jammer dat ik iets eerder weg ging/moest en dus niet alles gezien heb....

Hoe dan ook beide zeer mooie spelers. zeker in vergelijking met mijn bdp-lx71 ;)

Welkom  :)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Ik had Mike nog even op de hoogte gesteld over deze demo dag.

De nieuwe digitale upgrade voor de Oppo moet een flinke verbetering zijn en hij herkend het verschil die wij met zijn allen hebben gehoord bij Primare vs Oppo CM. (HDMI)

I never heard the player but I read about it and saw some pictures. I also know the little sound problem of the Oppo, that you described. It comes from a HF problem that is still existant with the first tuning. With the latest upgrade its gone. This is ready now.

Mijn voorspelling is dan dezelfde plaatsing/scheiding in surround die de Primare heeft samen met iets meer details.

BTW er staan behoorlijke lange topics over de Anthem pre-pro op het internet dus daar zullen behoorlijk wat verschillende instellingen bij staan.  :)


Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

HTip

Leuke verslagen van een even leuke test! Een aanwezige sub (lees: plaatsbaar en hoorbaar) is naar mijn mening niet wenselijk. De kunst is juist om de sub zó te integreren dat een homogeen geluidsbeeld ontstaat. Als de Velodyne iets te weinig power geeft, dan kan je altijd een andere preset kiezen. Met muziek luister ik wel eens met Rock. De basis is dan nog steeds hetzelfde, alleen is het volume iets hoger of is de contourfrequentie iets anders.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Bas Akkerman

Interessant leesvoer Martin en vik. Wat betreft de sub. Ik denk dat vik nog verrast zou zijn als jullie hadden geluisterd naar het verschil tussen sub aan en uit. Een sub hoor je niet te horen, wel te missen. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

HTip

Quote from: Bas Akkerman on April 16, 2012, 10:20:55
Interessant leesvoer Martin en vik. Wat betreft de sub. Ik denk dat vik nog verrast zou zijn als jullie hadden geluisterd naar het verschil tussen sub aan en uit. Een sub hoor je niet te horen, wel te missen ;)
Mooi gezegd :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

vik

 :) Wat betreft de sub. Daar is absoluut niks mis mee. Die is super mooi geïntegreerd zoals ik al eerder schreef.

Dat zal vast wel een instelling zijn maar ik denk dat de room correction van de Anthem daar ook een rol in speelt.

Ik vond het hele geluidsbeeld best wel vlak en ik denk persoonlijk dat er veel meer uit het totale geluidsbeeld te halen valt.  Er zitten zoveel instellingen op de Anthem dat is niet normaal.

En het is natuurlijk een dikke plus punt als je je ruimte helemaal krijgt zoals bij Martin. Bij een kamer die dood stil is kan je genoeg aanpassen. Andersom is meteen een stuk lastiger. (ruimte die vreselijk galmt)

Bij mij thuis is mijn Fathom ook prima ingeregeld met ARO en super mooi geïntegreerd en ook net zoals bij Martin helemaal niet aan te wijzen waar de sub staat.


Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

DVDmartinDVD

Quote from: H8TER on April 15, 2012, 20:47:37
Maar zoals vertelt heb ik natuurlijk een houten vloer waardoor die lekker mee trilt en de bas dus een beste impact heeft  :headbanging:

Mijn beleving is dus ook dat de primare kwa geluid wel netter is en kwa beeld zag ik op dat donkere gedeelte geen verschil. Maar dat zou net zo goed een instelling kunnen zijn.
Jammer dat ik iets eerder weg ging/moest en dus niet alles gezien heb....

Hoe dan ook beide zeer mooie spelers. zeker in vergelijking met mijn bdp-lx71 ;)

Hoi Peter, leuk jij ook hier ;)
Laat je eigen niet gek maken hier hoor op het forum. Voordat je het weet heb je het HT virus ook te pakken  :headbanging:

Wel leuk is dat mijn oude B&W ASW2000 sub het nooit zo goed gedaan heb als bij jou. IK had wel bass maar geen trillingen in die mate die jij nu heb.

Zo zie je maar wat ruimte met je set kan doen.

Groet Martin.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

DVDmartinDVD

Quote from: vik on April 16, 2012, 08:49:44
Ik had Mike nog even op de hoogte gesteld over deze demo dag.

De nieuwe digitale upgrade voor de Oppo moet een flinke verbetering zijn en hij herkend het verschil die wij met zijn allen hebben gehoord bij Primare vs Oppo CM. (HDMI)

I never heard the player but I read about it and saw some pictures. I also know the little sound problem of the Oppo, that you described. It comes from a HF problem that is still existant with the first tuning. With the latest upgrade its gone. This is ready now.

Mijn voorspelling is dan dezelfde plaatsing/scheiding in surround die de Primare heeft samen met iets meer details.

BTW er staan behoorlijke lange topics over de Anthem pre-pro op het internet dus daar zullen behoorlijk wat verschillende instellingen bij staan.  :)




IK heb gisterenmiddag nog wat zitten tweaken met de instellingen.
Zo stonden al mijn speakers op "Small" nu op "Full" maar wel met de X-over op "ON"
Nu ben ik niet zeker of mijn Paradigm Adp-380 echte Dipool speakers zijn, ik had dit wel aangegeven in het menu, nu ze op full-range staan klinken ze ook al wat voller wel met de X-over op 80hz THX.
Ook de centerspeaker kan je "met" of "zonder" EQ spelen, de verschillen zijn echt heel klein maar het doet wel iets.
Ook de scherm/TV groote kan je in de Anthem instellen, deze heeft invloed op je centerspeaker. Ik heb deze nu op de grootste stand staan tot 2 Meter is dat geloof ik.

Wat de Velodyne DD15+ betreft je kan deze natuurlijk laten knallen als een gek, maar dat is niet de bedoeling. Om ook vrede met de buren te bewaren is dit wel oke'.

Wat ik wel met mijn set vindt is dat je hem heel hard kan zetten zonder dat het ook maar vervormd of pijn aan je oren krijgt het blijft bedeesd ook al zit je dan rond de 100 decibel.

Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

DVDmartinDVD

Ik heb een uitnodiging gehad van Cinemike om met mijn Anthem set en Primare speler naar Duitsland te gaan om te gaan kijken en luisteren natuurlijk naar de verschillen of kwaliteiten van verschillende set's.

Ik denk dat ik die uitnodiging wel aanpak, lijkt mij een erg leuke ervaring.

Cinemike zal best wel tips hebben waar ik ook weer wijzer van wordt.

Wordt vervolgd.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

H8TER

Quote from: vik on April 16, 2012, 08:38:13
Welkom  :)
;D




Quote from: DVDmartinDVD on April 16, 2012, 15:37:55
Hoi Peter, leuk jij ook hier ;)
Laat je eigen niet gek maken hier hoor op het forum. Voordat je het weet heb je het HT virus ook te pakken  :headbanging:

Wel leuk is dat mijn oude B&W ASW2000 sub het nooit zo goed gedaan heb als bij jou. IK had wel bass maar geen trillingen in die mate die jij nu heb.

Zo zie je maar wat ruimte met je set kan doen.

Groet Martin.
dat gek maken komt wel goed  ;)

en idd erg blij met me asw2000's  :pompom: :pompom:
Deze zal ik dan waarschijnlijk lang houden



Quote from: DVDmartinDVD on April 16, 2012, 15:55:17
Ik heb een uitnodiging gehad van Cinemike om met mijn Anthem set en Primare speler naar Duitsland te gaan om te gaan kijken en luisteren natuurlijk naar de verschillen of kwaliteiten van verschillende set's.

Ik denk dat ik die uitnodiging wel aanpak, lijkt mij een erg leuke ervaring.

Cinemike zal best wel tips hebben waar ik ook weer wijzer van wordt.

Wordt vervolgd.
ik w8 op de datum's  ::)
TXNR5007  BDP-105 HTS2600 Q11(4x)  IQ60c ASW2000(2x)

bmateijsen

Quote from: DVDmartinDVD on April 16, 2012, 15:50:11
IK heb gisterenmiddag nog wat zitten tweaken met de instellingen.
Zo stonden al mijn speakers op "Small" nu op "Full" maar wel met de X-over op "ON"

Volgens mij ben je nu aan het dubbelen... Dus  kan best zijn dat het voller klinkt, maar je gaat dus een deel van het laag dubbelen..

QuoteNu ben ik niet zeker of mijn Paradigm Adp-380 echte Dipool speakers zijn, ik had dit wel aangegeven in het menu, nu ze op full-range staan klinken ze ook al wat voller wel met de X-over op 80hz THX.

Die sides/rears zijn verre van full-range, waarom ze dan een full-range signaal geven?

QuoteOok de centerspeaker kan je "met" of "zonder" EQ spelen, de verschillen zijn echt heel klein maar het doet wel iets.
Ook de scherm/TV groote kan je in de Anthem instellen, deze heeft invloed op je centerspeaker. Ik heb deze nu op de grootste stand staan tot 2 Meter is dat geloof ik.

Wat de Velodyne DD15+ betreft je kan deze natuurlijk laten knallen als een gek, maar dat is niet de bedoeling. Om ook vrede met de buren te bewaren is dit wel oke'.

Jouw ruimte laat wat laag wegslippen, ik vond het echter gewoon heel precies.

QuoteWat ik wel met mijn set vindt is dat je hem heel hard kan zetten zonder dat het ook maar vervormd of pijn aan je oren krijgt het blijft bedeesd ook al zit je dan rond de 100 decibel.



;D

vik

Quote from: H8TER on April 17, 2012, 20:21:30
;D



dat gek maken komt wel goed  ;)

en idd erg blij met me asw2000's  :pompom: :pompom:
Deze zal ik dan waarschijnlijk lang houden


ik w8 op de datum's  ::)

Ik ben bezig met wat data.  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

H8TER

TXNR5007  BDP-105 HTS2600 Q11(4x)  IQ60c ASW2000(2x)

HTip

#94
Het was even zoeken, maar je topic weer gevonden ;)

Gefeliciteerd met de aankoop van de JVC RS400/X5000 :pompom: en veel plezier morgen. Ik moet nog een nachtje langer slapen :sigh:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

DVDmartinDVD

Hoi ja een beetje laten versloffen.

Zal het weer eens actueler maken

Hopelijk morgen mijn JVC RS400 op halen.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR