Martin's HT ruimte en stereo.

Started by DVDmartinDVD, September 5, 2009, 17:12:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DVDmartinDVD

Geachte HT-fanaten.

Om het wat overzichtelijker te maken heb ik de openingspost aangepast.





Versterkers:

MARANTZ SC11S1
MARANTZ SM-11S1

SA-CD-speler:

MARANTZ SA-11S2

Tuner

MARANTZ ST-15S1

Draaitafel

Marantz TT-15S1

Speakers:

PARADIGM - Monitor 11v6

Bekabeling:
Audioquest – Columbia
Xindak Gold XLR
Powercables van VdH en Siltech
Stekkerblok van Supra.
Speaker cables Audioquest CV-8

HT-Kamer:


JVC RS-55 isf
Lumene scherm 106 inch
Anthem D2V
Parasounds A23 en de A52
Oppo BDP-95
Sony S-5000ES
Monster power 2800

Afstandsbediening

Logitech Harmony 1100



Speakers:

Paradigm Monitor 11v6 (front)
Paradigm Monitor CC-390 (center)
Paradigm Monitor ADP-390 (surrounds 4x)
subwoofer Velodyne DD15+

Kabels:

hdmi - Kordz EVX
Audioqest - Sub-3 XLR
Audioquest - Daimondback XLR (7 stuks)
VdH en W&M powercords

Diverse foto's



















Projector is verkocht.

Groet Martin.

Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Marvin....

mooi gedaan hoor, 2 nette installatie's..  :)

LexiconLogan

Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

DVDmartinDVD

Hoi, bedankt.

Alleen waar ik nu tegenaan loopt is met de kale muren en plafond is dat ik nu soms last hebt van galm of echo.
Dit is eigenlijk alleen te horen met dialoog wat dan een beetje storend is.
Ik had eigenlijk gehoopt dat dit met de gordijnen zou verdwijnen maar volgens mij absorbeert gordijnen alleen het geluid.

groet.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

bmateijsen

Je hebt teveel gladde wanden, dus zal je ook flutterecho hebben.
Daarnaast is (voor zover ik op de foto kan zien) te weinig absorptie in de ruimte, dus een behandeling voor akoestiek (aangezien het een dedicated theater is) lijkt mij niet onverstandig ;).

Kijk anders eens in het topic van Maxxmark 8).

Groet,

Bjorn

Quote from: DVDmartinDVD on September  6, 2009, 10:26:28
Hoi, bedankt.

Alleen waar ik nu tegenaan loopt is met de kale muren en plafond is dat ik nu soms last hebt van galm of echo.
Dit is eigenlijk alleen te horen met dialoog wat dan een beetje storend is.
Ik had eigenlijk gehoopt dat dit met de gordijnen zou verdwijnen maar volgens mij absorbeert gordijnen alleen het geluid.

groet.

bmateijsen

Overigens zou een upgrade naar een projector wel veel gaver zijn. De ruimte is dedicated, dus een veel groter beeld geeft veel meer filmbeleving ;).

Overigens lang geleden dat ik je gesproken heb ;).

DVDmartinDVD

Quote from: bmateijsen on September  6, 2009, 11:08:54
Overigens zou een upgrade naar een projector wel veel gaver zijn. De ruimte is dedicated, dus een veel groter beeld geeft veel meer filmbeleving ;).

Overigens lang geleden dat ik je gesproken heb ;).

Hoi Bjorn.

Inderdaad lang geleden, we zijn nog eens naar Belgie gereden om te kijken bij Thommy's zijn HT.
Wat je zegt een projector is veel gaver, maar mijn 1,5 jaar jonge toestel voor veel te weinig opruimen zie ik nog niet zitten. In de toekomst komt hij er heus wel zo.n mooie projector.

Ik ga mij eens verdiepen in de akoestiek en wat daarbij komt.

Wel leuk voor je dat van je hobby je werk hebt gemaakt met een eigen zaak. Mocht ik een projector nodig hebben weet ik je wel te vinden ;)

Groet Martin

Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

bmateijsen

Quote from: DVDmartinDVD on September  6, 2009, 12:11:04
Hoi Bjorn.

Inderdaad lang geleden, we zijn nog eens naar Belgie gereden om te kijken bij Thommy's zijn HT.

Yep..lang geleden ;D.

QuoteWat je zegt een projector is veel gaver, maar mijn 1,5 jaar jonge toestel voor veel te weinig opruimen zie ik nog niet zitten. In de toekomst komt hij er heus wel zo.n mooie projector.

Heb je in de woonkamer geen TV meer? Of gewoon verhuizen naar de slaapkamer. ;D

QuoteIk ga mij eens verdiepen in de akoestiek en wat daarbij komt.

Er zijn verschillende implementaties, maar wel afhankelijk van wat de probleemgebieden zijn in de ruimte.

QuoteWel leuk voor je dat van je hobby je werk hebt gemaakt met een eigen zaak. Mocht ik een projector nodig hebben weet ik je wel te vinden ;)

Groet Martin

Kom eens langs in Hilversum, kunnen we even bijpraten 8). En zie je ook gelijk wat wij hebben opgebouwd. 8)

Groet,

Bjorn

DVDmartinDVD

Quote from: bmateijsen on September  6, 2009, 12:35:38
Yep..lang geleden ;D.

Heb je in de woonkamer geen TV meer? Of gewoon verhuizen naar de slaapkamer. ;D

Er zijn verschillende implementaties, maar wel afhankelijk van wat de probleemgebieden zijn in de ruimte.

Kom eens langs in Hilversum, kunnen we even bijpraten 8). En zie je ook gelijk wat wij hebben opgebouwd. 8)

Groet,

Bjorn

In de woonkamer voorlopig geen TV, we hebben na de verhuizing al 3 maanden geen TV-uitzendingen gekeken en we missen het helemaal niet. Een lekker cd'tje luisteren is ook niet verkeerd ;)

Aan de gordijn kant is echo veel minder dan aan de andere kant van de kamer, de muren zijn inderdaad glad zo ook het plafond. De echo zit dus ook in de hoger gedeelte van de kamer. Is het dan verstandig om de muren of het plafond aan te pakken?

Ik kom zeker een keer kijken in Hilversum.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

bmateijsen

Quote from: DVDmartinDVD on September  6, 2009, 12:48:57
In de woonkamer voorlopig geen TV, we hebben na de verhuizing al 3 maanden geen TV-uitzendingen gekeken en we missen het helemaal niet. Een lekker cd'tje luisteren is ook niet verkeerd ;)

Aan de gordijn kant is echo veel minder dan aan de andere kant van de kamer, de muren zijn inderdaad glad zo ook het plafond. De echo zit dus ook in de hoger gedeelte van de kamer. Is het dan verstandig om de muren of het plafond aan te pakken?

Dat is niet vreemd omdat de gordijnen natuurlijk zorgen voor absorptie voor een deel van de frequenties.
Je zou dit eigenlijk symmetrisch moeten doen, met dezelfde absorptiewaarde. Maar er komt veel meer bij kijken en dat is  niet zo maar 1,2,3 uitgelegd en zegt eigenlijk niets zonder een nulmeting ;)..

QuoteIk kom zeker een keer kijken in Hilversum.

Gezellig!

Groet,

Bjorn

erwinh

Mooi rijtje stoelen heb je zo. Ik ben ook aan het kijken of ik deze plaatsen kan. Kan jij mij aangeven wat de exacte breedte is van de complete rij (van zijleuning t/m zijleuning)
Alvast bedankt ;)
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

DVDmartinDVD

Quote from: erwinh on September  7, 2009, 00:18:36
Mooi rijtje stoelen heb je zo. Ik ben ook aan het kijken of ik deze plaatsen kan. Kan jij mij aangeven wat de exacte breedte is van de complete rij (van zijleuning t/m zijleuning)
Alvast bedankt ;)

Hoi Bedankt.
Ik heb het even opgemeten en kom uit op 252cm

gr Martin.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

erwinh

Martin,
Dank voor je moeite, ik ga meten of dat passen wil, dat wordt proppen vrees ik ???
Gr Erwin
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

DVDmartinDVD

#13
Hoi.

Door een nieuwe aanschaf van de Onkyo TX-NR5007 weer een paar nieuwe foto's.



De Onkyo TX-NR5007

Binnenkort komen er 2 nieuwe subs bij, de BK-XXLS400 in satin black.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Peerless Monster

Quote from: DVDmartinDVD on January 31, 2010, 14:23:26
Hoi.

Door een nieuwe aanschaf van de Onkyo TX-NR5007 weer een paar nieuwe foto's.



De Onkyo TX-NR5007



Binnenkort komen er 2 nieuwe subs bij, de BK-XXLS400 in satin black.

Mooi!
Gaat langzaam he dat opbouwen, maar gestaag ;).
Have fun met kijken en luisteren!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

DVDmartinDVD

#15
Bedankt.

Ach, een beamer met scherm komt nog wel.

Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

erwinh

Mooi allemaal, ik heb mede naar aanleiding van jou topic dezelfde stoelenrij. Helemaal goed. Je hebt ook wat aan je accoustiek gedaan zie ik. Heeft dat wat geholpen?
Die tv aan de muur bevestigen en een electrisch projectiedoek ervoor nooit overwogen??
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

DVDmartinDVD

Quote from: erwinh on January 31, 2010, 15:51:01
Mooi allemaal, ik heb mede naar aanleiding van jou topic dezelfde stoelenrij. Helemaal goed. Je hebt ook wat aan je accoustiek gedaan zie ik. Heeft dat wat geholpen?
Die tv aan de muur bevestigen en een electrisch projectiedoek ervoor nooit overwogen??

Hoi Erwin.

Die stoelen zijn echt wel oke'.
De akoestiek is zeker op voorruit gegaan met die noppenmatten, ik had erg last van flutter echo. Nu is het voor 70% tot 80% verminderd. Het is wel een poormans solution maar het werkt wel.

Nu dat die 3D hype zit aan te komen wil ik toch even wachten met een projector kopen, de tv gebruik ik nu echt als monitor voor films.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

erwinh

Dan moet je nog maar even zitvlees kweken in die mooie stoelen ::), gaat nog wel even duren hoor, als het er ooit echt van komt. Hoeveel 3D fims ken je....... een handjevol??? Het duurt nog jaren voordat dat wat wordt denk ik. Als het al wat wordt ;)
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

DVDmartinDVD

Even de openingspost opgeschoond en aangepast.

groet Martin.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

DVDmartinDVD

#20
Hoi,

alweer een hoop updates de laatste maandjes.
Alle Magnat speakers vervangen door Paradigm monitor
De onkyo 5007 vervangen door de 5508 processor en de 2 Parasound eindbakken.
4 vloerstaanders vervangen door 4 dipool speakers, heb nu een veel beter surround geluid.
Centerspeaker is ook een beest, breedte van 99cm.

Voor mijn stereoset een nieuwe draaitafel.

Groet Martin.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

high-q

nice upgrade!
Hoe bevalt de Onkyo met de Parasounds en wat is het grootste verschil met de vorige opstelling?
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

DVDmartinDVD

Quote from: high-q on July  7, 2011, 14:59:43
nice upgrade!
Hoe bevalt de Onkyo met de Parasounds en wat is het grootste verschil met de vorige opstelling?

De Onkyo 5508 geeft een veel meer gedetaileerd geluid dan de 5007, denk dat de XT32 van Audyssey hieraan wel een grote rol speelt.
De grootste verschil zijn toch wel de speakers met name de dipools, het geluid naast en achter je is 1 geheel.
Met de vloerstaanders hoorde je echt 4 speakers geluid geven, dit is nu wel anders.

groet Martin.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Raafie

Marantz SR6005 | Marantz PM7004 | Marantz BD7004 | KEF iQ30 | KEF iQ10 | KEF iQ60C | BK xxls400FF |  Panasonic plasma

Mijn slaapkamer setup

DVDmartinDVD

Begin post weer een beetje aangepast.

Er zitten weer nieuwe dingen aan te komen.

Onkyo PR-SC5508 wordt vervangen door de Anthem D2v
Ook beide BK-XXLS400 subs zijn verkocht, binnekort krijg ik een demo sub van Velodyne DD12+ te leen.
Projector wordt waarschijnlijk ook vervangen, maar dat is nog niet zeker.

De frontspeakers zijn pas vervangen van de Paradigm monitor 9v5 naar de monitor 11v6.
Plafond is ook pas geleden helemaal goed zwart geverfd.

wordt vervolgd.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR