HDI 2.0 versies updates en popcorn hour C200

Started by J.A.F._Doorhof, July 22, 2009, 20:48:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pbrand

Quote from: LittleNinja on July 24, 2009, 10:53:19
Toch denk ik dat je er verstandig aan doet om die analoge connectie te maken.. Het geluid zal er naar alle waarschijnlijkheid nog een aardig stukje van kunnen opknappen met HD audio formaten. ;)


Ik vraag me af of ik dat ook ga horen hoor. Ik was ooit wel een audiofreak en wil wel goede spullen hebben. Maar inmiddels ben ik mijn flac verzameling ook aan het omturnen naar VBR MP3, omdat het een hoop schijfruimte scheelt en het verschil mij stomweg gewoon niet opvalt. Ik hoor blijkbaar niet zo veel/kritisch als de echte high end audiofiel.

Bovendien vond ik het wel handig dat mijn receiver automatisch op dolby of dts schakelt als je zo'n bron aanbiedt via coax. Dat gebeurt neem ik aan niet meer als ik het analoog invoer. Want dan is het gewoon één signaal zonder onderscheidt van de bron?

neptune

Quote from: bmateijsen on July 24, 2009, 10:10:27
Daarbij is het wel jammer dat de Dune alles large uitstuurt, geen mogelijkheid heeft tot bass-management en/of levels instellen en niet aan time-alignment doet. Dus alleen wanneer de versterker de analoge ingang digitaliseert, heb je daar voordeel mee. In de andere gevallen vind ik het een flink gemis!
Welke versterker kan de analoge ingang digitaliseren en hoeveel ben je daarvoor ongeveer kwijt ?
(ik vermoed een boel ;))
Als je een nw versterker koop die gewoon digitaal alle nw formaten aankan ben je waarschijnlijk goedkoper uit? tuurlijk zit er ook verschil in welk merk je kiest, snap ik...
zet hier iets neer

bmateijsen

#27
Er zijn er maar weinig die dat doen... maar o.a. Meridian. Losse voor- en eindcombinatie.
Echter, als je het goedkoop zoekt, dan kan je beter gewoon een HDMI versterker nemen.

Quote from: neptune on July 24, 2009, 11:39:32
Welke versterker kan de analoge ingang digitaliseren en hoeveel ben je daarvoor ongeveer kwijt ?
(ik vermoed een boel ;))
Als je een nw versterker koop die gewoon digitaal alle nw formaten aankan ben je waarschijnlijk goedkoper uit? tuurlijk zit er ook verschil in welk merk je kiest, snap ik...


J.A.F._Doorhof

correct alles word als large uitgestuurd.
Voor sommige is dat minder maar ik prefereer dit vaak toch boven een DD core.
Aan de andere kant als je niet full range speakers gebruikt is vaak (lees VAAK) de set ook iets minder en zal het verschil sowieso iets minder goed te horen zijn.
NOGMAALS LEES VAAK, ik zeg niet dat mensen met small speakers automatisch een mindere set hebben, vooral de surrounds zijn vaak small namelijk.

Het liefst zou ik ook basmanagment zien, aan de andere kant zijn er gelukkig ook veel HDMI receivers op dit moment voor een appel en een ei.
En zijn er gelukkig ook zat oudere receivers die wel digitaliseren.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

bmateijsen

Naast bass-management wordt ook time-alignment gemist, ook erg jammer.
Maar goed, de Dune moet ook gewoon met HDMI aangesloten worden.

En zoveel processors/ AV receivers zijn er niet digitaliseren. ;)

Groet,

Bjorn

Quote from: J.A.F._Doorhof on July 24, 2009, 20:39:49
correct alles word als large uitgestuurd.
Voor sommige is dat minder maar ik prefereer dit vaak toch boven een DD core.
Aan de andere kant als je niet full range speakers gebruikt is vaak (lees VAAK) de set ook iets minder en zal het verschil sowieso iets minder goed te horen zijn.
NOGMAALS LEES VAAK, ik zeg niet dat mensen met small speakers automatisch een mindere set hebben, vooral de surrounds zijn vaak small namelijk.

Het liefst zou ik ook basmanagment zien, aan de andere kant zijn er gelukkig ook veel HDMI receivers op dit moment voor een appel en een ei.
En zijn er gelukkig ook zat oudere receivers die wel digitaliseren.

J.A.F._Doorhof

Time allignment helemaal gelijk in natuurlijk, niet iedereen is zo gek dat ze alles goed neer zetten alleen.
ik zie 90% van de sets nu bij mensen staan zonder time allignment, zonder level managment, en die mensen maken zich dan wel vaak zorgen om analoge uitgangen :D

In een goed ingericht HT is het zonder meer waar dat je dit soort dingen mist, JAMMER genoeg heeft echter maar een kleine groep alles echt goed staan.
Dat is onze taak :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

bmateijsen

Quote from: J.A.F._Doorhof on July 24, 2009, 20:52:56
Time allignment helemaal gelijk in natuurlijk, niet iedereen is zo gek dat ze alles goed neer zetten alleen.
ik zie 90% van de sets nu bij mensen staan zonder time allignment, zonder level managment, en die mensen maken zich dan wel vaak zorgen om analoge uitgangen :D

Tijd voor een stukje opvoeding ;) en daar is ook een forum voor.
Buiten het forum vind ik het tevens een taak aan de detaillist dit fatsoenlijk te verzorgen.

QuoteIn een goed ingericht HT is het zonder meer waar dat je dit soort dingen mist, JAMMER genoeg heeft echter maar een kleine groep alles echt goed staan.
Dat is onze taak :D

Ik vind dat de ware essentie van HD-audio zich ook pas openbaart nadat het goed en correct is ingesteld. Is het niet correct ingesteld, dan gaan we weer terug naar effectjes die zich via de verschillende kanalen openbaren tijdens het film kijken, maar wanneer correct ingesteld, dan is het geen effect meer, maar een belevenis ;).

J.A.F._Doorhof

correct, maar goed dat weet een select aantal dealers/installateurs maar sommige mensen draaien nog steeds "DD" met 2 stekkertjes of wel de rode en witte.
En sommige mensen (schrikbarend aantal) kijken "HD" via RGB scart en vinden HD dan ook een "beetje" tegenvallen, sommige van deze groep verteld mij hoe goed HD wel niet is en laat dit zien en schrikken als ik zeg dat het geen HD is :D en schrikken daarna nog harder als ik een HDMI aansluiting maak, kijk dat is HD :D

It's a jungle out there.
Gisteren met een service monteur aan de telefoon gezeten voor een TV die ik had afgekeurd, HDMI strak, RGB scart 4 pixels chroma delay.
Was volgens hem normaal voor RGB scart, dat hoort zo, daarom zie je in winkels ook nooit RGB maar of component of HDMI.... yeah sure.
TV is nu meegenomen voor onderzoek op de "zaak" maar vrees het ergste.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

quipmk

Aan J.A.F Doorhof

Komt er nu de 2.0 wordt vervangen voor de 3.0 ook een inkoop actie.
MK

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

quipmk

MK

J.A.F._Doorhof

Mail dan even met Annewiek op itctd@itccomp.nl dan kan ze je op de mailing lijst zetten voor de HDI 3.0
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Onze vlag is blauw, wit en:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview