Mac zakelijk

Started by Mauclau, September 2, 2009, 23:27:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mauclau

Hoi,
ik zit met een vraagje.
Ik stap binnenkort over naar een ander bedrijf waarbij ik zeer waarschijnlijk zelf mijn laptop kan uitzoeken.
Kleine organisatie, simpel netwerkje volgens mij en mail / internet.
Kan ik met een mac laptop MS exchange gebruiken en gewoon het netwerk benaderen?
Of is dit storend voor overige netwerk gebruikers? Kortom is alles wel uitwisselbaar?
Is er ook een soort docking station? Mijn huidige HP docking werkt erg handig, opladen, alle verbindingen (netwerk, groot scherm, muis, toetsenbord etc)

dank alvast!
Maurice

Pjotr

#1
De nieuwe MacBook en MacBook Pro worden geleverd met Snow Leopard (Mac OS X 10.6). Hiervoor heeft Apple ondersteuning ingebouwd voor Microsoft Exchange 2007. Bij Exchange 2003 kun je Entourage gebruiken (zit in Office 2008 voor Mac).

Netwerk shares op Windows servers zijn via een Mac gewoon te benaderen. Voor overige applicaties die via het netwerk werken, moet je wel even kijken. Het is niet vanzelfsprekend dat deze het ook op je Mac gaan doen. Ik bedoel hiermee, dat er niet altijd een Mac versie van een applicatie is. Je kunt wel via CrossOver (betaalde applicatie) Windows applicaties installeren op je Mac. Als het meeste applicaties die je gaat gebruiken web-based zijn, zal het niet al te veel problemen opleveren.

Docking stations zijn er in het verleden wel geweest. Echter deze zijn erg duur. Bij mij op mijn werk hebben de Apple beheerders gewoon hun MacBooks op een extern beeldscherm staan en er een los toetsenbord en muis op aangesloten. Je kunt je MacBook dan gewoon dichtklappen.
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

El Nino

Draai al ruim 2 jaar zakelijk op een Mac. In het begin met Parallels, maar dit afgelopen jaar gewoon Office voor Mac erop en werkt helemaal goed. Doordat de beeldscherm kwaliteit van Mac geweldig is werk ik gewoon vanaf m'n MacBook (Pro).

Sync met emails binnen een Windows bedrijven netwerk is geen probleem. Eerst heb ik met een Nokia E75 gewerkt en sinds kort met een iPhone. Handig als je een Mobile Me account afsluit dan sync-t alles (thuis, werk en laptop). Bovendien kun je altijd bij je bestanden via iDisk.

Ja, die jongens bij Apple hebben het wel in het snotje.

Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

garmtz

Ik werk niet (meer) met Office voor de Mac, maar met OpenOffice. Werkt uitstekend (sneller) en is gratis. Ik ben zelf trouwens geen liefhebber van Entourage, hoewel ik het echt goed geprobeerd heb.