foto's van je Vintage opstelling......

Started by alien1971, September 2, 2009, 07:21:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

alien1971

ben dit jaar begonnen met een luisterruimte bedoeld voor "oud" Vintage spul.  http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=91128.0
Ben begonnen met een Sansui-set uit 1977 de: AU517 en TU717.  dit aangesloten op Magnat Magnasphere Labda 3 en was verbaasd over het geluid dat mijn set produceerde!   :blink:  Bij de set kreeg ik ook een SE8 bij, ik heb hem aangesloten maar niet echt mee laten doen, ik ben niet zo'n equalizerliefhebber maar het bood me wel weer wat ingangen meer...

deze week een Sansui SR717 platenspeler binnen gekregen, was wel wat werk aan (armlift en verticaal gewicht tbv de anti-skating) maar hij doet het goed en ziet er ook nog eens mooi uit.. 13KG schoon aan de haak!!

De Labda 3 heb ik vervangen door Magnat Viva 11 waardoor het wat voller ging klinken...


ik ben ook benieuwd wat jullie aan Vintage apparatuur heb staan en wat jullie bevindingen zijn.



Sony DVP-S7700/ Sony STR DA50ES/ Classe CA150/ Audio Pro stage33/  Chario Constelation phoenix/Sansui sr555markIV/ Rotel SA06/MA06/ music hall 1.2/ Burmester 975 LEO / Onix rocket 450

Onne

#1
Op de slaapkamer wil ik het volgende setje installeren:





Yamaha CA-410 Natural sound  - 1979
Philips CD600 (de allesvreter!) - 1991
B&W DM 570  - 1986, althans dat staat op de stempel die op de woofer zit.

Wel eerder aangesloten gehad maar nu na de verhuizing weer even opnieuw aansluiten,
Je merkt eigenlijk nooit dat die oude versterkers niet zoveel vermogen hebben want zo hard draai je er niet.
Daarentegen hebben ze vaak wel het vermogen om de meest moeilijke speakers zonder problemen aan te sturen.
Dat is iets wat bij de huidige versterkers vaak ontbreekt. Als ik moet kiezen tussen een HK970 uit 2005 of de CA-410 uit 1979
dan zou ik voor de B&W DM570 de CA-410 (met 2*25 watt geloof ik) kiezen.

Doordat ik eigenlijk Emit-R tweeters gewend ben klinken de B&W's minder in het hoog, daar waar het zich afspeeld.
Daarentegen is het geluid van de B&W's wel weer in balans en je kunt er lang naar luisteren zonder moe te worden.

Ik ga binnenkort even het plaatje maken, van de oude spullen die ik heb o.a. ook nog een oude Nikko van 2 x 60 watt

alien1971

heb je ze al aangesloten? en hoe klinkt zoiets nu?  ben benieuwd :smile:
Sony DVP-S7700/ Sony STR DA50ES/ Classe CA150/ Audio Pro stage33/  Chario Constelation phoenix/Sansui sr555markIV/ Rotel SA06/MA06/ music hall 1.2/ Burmester 975 LEO / Onix rocket 450

Onne


alien1971

zo.....ziet er uit als nieuw he...... en ik ben het met je eens, zo hard moet je eigenlijk niet draaien. en wat nog belangrijker is: je moet er zeker, na een tijdje luisteren,niet moe van worden.
Mijn Viva 11 klinken wel helder hoog en heel gedetaileerd maar kan er uren naar luisteren... ;D
hopen dat ze in je slaapkamer ook zo goed klinken....

Sony DVP-S7700/ Sony STR DA50ES/ Classe CA150/ Audio Pro stage33/  Chario Constelation phoenix/Sansui sr555markIV/ Rotel SA06/MA06/ music hall 1.2/ Burmester 975 LEO / Onix rocket 450

Rob Eric Blank

Grappig dat B&W zo duidelijk terug grijpt op het oude design.

wil

Quote from: alien1971 on September  2, 2009, 07:21:04
ben dit jaar begonnen met een luisterruimte bedoeld voor "oud" Vintage spul.  http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=91128.0
Ben begonnen met een Sansui-set uit 1977 de: AU517 en TU717.  dit aangesloten op Magnat Magnasphere Labda 3 en was verbaasd over het geluid dat mijn set produceerde!   :blink:  Bij de set kreeg ik ook een SE8 bij, ik heb hem aangesloten maar niet echt mee laten doen, ik ben niet zo'n equalizerliefhebber maar het bood me wel weer wat ingangen meer...

deze week een Sansui SR717 platenspeler binnen gekregen, was wel wat werk aan (armlift en verticaal gewicht tbv de anti-skating) maar hij doet het goed en ziet er ook nog eens mooi uit.. 13KG schoon aan de haak!!

De Labda 3 heb ik vervangen door Magnat Viva 11 waardoor het wat voller ging klinken...


ik ben ook benieuwd wat jullie aan Vintage apparatuur heb staan en wat jullie bevindingen zijn.

Ik was 10-12 jaar toen ik verliefd naar Sansui apparatuur stond te kijken.  :wub:
Nu ik zo'n set weer zie, komen de kriebels toch weer boven. Belachelijk mooi spul. Vormgeving, sound (in my memories)... wow!

Quote from: Rob Eric Blank on September 15, 2009, 18:01:38

Grappig dat B&W zo duidelijk terug grijpt op het oude design.
B&W liep toen al decennia vooruit!  ;)

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | Pro-Ject Phono Box MkII
Funk BS2 | Nordost Blue Heaven | Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

SB MARANTZ

Leuk draadje en een mooie gelegenheid om wat van mijn oude rommel te laten zien:





Marantz tube gear.

Klipsch RF-7 modified by SB Marantz
classicmarantz@gmail.com

alien1971

kwijl kwijl kwijl  :worship:

wat een mooi spul! ik zag dat je de top-tuner van Sansui heb! echt een plaatje  :inlove:
Sony DVP-S7700/ Sony STR DA50ES/ Classe CA150/ Audio Pro stage33/  Chario Constelation phoenix/Sansui sr555markIV/ Rotel SA06/MA06/ music hall 1.2/ Burmester 975 LEO / Onix rocket 450

Douma

Prachtig dat Marantz spul. Volgensmij had ik jou collectie ook al eens op het Marantzforum gezien.
"Nothing lasts, but nothing is lost."

Alex Groningen

Staat toch echt mooi spul tussen. Zo ben ik wel weg van de eerste foto van deze topic, echt prachtig.

SB MARANTZ

#11
Quote from: Douma on September 18, 2009, 14:30:00
Prachtig dat Marantz spul.


We hebben er nog wel een paar..................






Marantz tube gear.

Klipsch RF-7 modified by SB Marantz
classicmarantz@gmail.com

BarcoCRT

Quote from: SB MARANTZ on September 19, 2009, 12:52:48
We hebben er nog wel een paar..................
Plaats eens wat eer foto's. Ziet er goed uit man! O0 O0
2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0

SB MARANTZ

Naaktfoto PM-8:

28 Kg / 2 x 225 Watt @ 8 Ohm (gemeten)



Marantz tube gear.

Klipsch RF-7 modified by SB Marantz
classicmarantz@gmail.com

Alex Groningen


jantje112

Quote from: SB MARANTZ on September 19, 2009, 13:01:32
Naaktfoto PM-8:

28 Kg / 2 x 225 Watt @ 8 Ohm (gemeten)





Ziet er goed uit!!

Ik heb zelf een marantz 4400 quadradial. Hoe meet je het vermogen? Enig idee waar ik nog aan onderdeeltjes kom (de tunernaald is weg)

SB MARANTZ

Het liefst aan de dummy-load (ivm de takke herrie)met een 1 Khz signaaltje erop.  :D

Dan formule toepassen en klaar ben je.

40 Vac = 100 Watt als ik het zo even uit mn hoofd doe.

Tunernaald kwijt?
Hoe krijg je dat voorelkaar?

Best een dikke receiver de 4400.
Heb er al genoeg van gerepareerd en gereviseerd.

Marantz tube gear.

Klipsch RF-7 modified by SB Marantz
classicmarantz@gmail.com

SB MARANTZ

Marantz tube gear.

Klipsch RF-7 modified by SB Marantz
classicmarantz@gmail.com

Douma

Deze staan ook al in mijn andere topic, maar voor het overzicht hier ook even geplaatst. Tijdelijke opstelling met mijn net opgeknapte Luxman L-30 versterker en Richard Allan RA8 monitoren.




"Nothing lasts, but nothing is lost."

solitaire

niet echt een 'opstelling' ... (alles zit in dozen, in afwachting op ruimte om eea. op te stellen)

volgens mij ben ik niets vergeten (afgezien wat kleine dingen als kabels ed.) ...





































Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

stone56

Goede Flipse koptelefoon. Veel mee geluisterd.
It's only rock 'n roll (but I like it)

Koen K

Wat een hoop prachtige spullen, Wolf!

Ik heb hier ook nog wat vintage dingetjes:




Harman Kardon ST7





Kontakt KT7




Philips 22AH798



En eigenlijk zou je mijn normale set ook als vintage kunnen zien... Ouwe troep dat 't is :laugh:

roeleken

vind Sansui en Marantz er geweldig uitzien
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

solitaire

#23
Quote from: stone56 on September 19, 2009, 23:43:52
Goede Flipse koptelefoon. Veel mee geluisterd.

de Flips is een Philips N6330 (= AKG K 240 Sextet), een hoofdtelefoon uit '75>, met een main-driver en 6 getunede 'passive radiators' voor basondersteuning per schelp


@ Koen: de Flips serie22 is erg mooi :inlove: (doet me ook denken aan een 708 die ooit bij me stond)



W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

stone56

De 22 AH 798 die ik ook gehad heb, had nog metalen zij-stukjes. Vond 'm erg goed toen.
It's only rock 'n roll (but I like it)