Het Grote Sonus Faber topic!!!

Started by royal d, August 31, 2009, 22:45:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Samro

Wat een prachtig mooi gemaakte speakers zijn dat!  :wub: Ook de klank zal je vast niet tegenvallen. Ik ben heel benieuwd naar wat je ervaringen ermee zijn. Alvast heel veel luisterplezier ermee.  :pompom:
Quote from: Speedy Donderball on November 18, 2022, 09:10:44
Nou, eindelijk gaat het gebeuren.  :pompom: Zoals ik aangaf op pag. 73 van dit topic zouden er een paar Olympica Nova III speakers mijn JM Lab Onyx 710 speakers na bijna 40 jaar gaan aflossen, eind augustus dit jaar. Nou, dat wordt dus zaterdag a.s. door leverings-issues. Ik weet dat ze het qua uiterlijk ruimschoots winnen van de Onyxen, al vind ik die nog altijd mooi, maar hoe gaan ze klinken? Ik krijg er ook nog een paar Audio Quest kabels bij om uit te proberen, uit de Oak serie, SingleBiWired omdat de Sonus Fabers BiWire aansluiting hebben en mijn versterker niet. Ik ben benieuwd of ik verschil ga horen met de HiDiamonds White die ik nu heb. Ik zal een foto posten volgende week, met een eerste ervaring van de speakers. Is er iemand met ervaring met die Oak-kabels? Ze zijn dik genoeg om een olifant aan een boom te binden, maar wat doen ze qua geluid?

Speedy Donderball

#1876
Inmiddels heb ik aantal uren kunnen luisteren naar de Nova's III en ondanks dat ze nog niet ingespeeld zijn kan ik toch wel stellen dat ze beter zijn dan mijn trouwe JM Labs. Ik wilde speakers hebben die een straatlengte beter zouden zijn, maar met sommige platen is het een Haagse 'Laan van Meerdervoort'-achtige lengte, zoals Woodface van Crowded House. De detaillering van de achtergrond geluiden is echt een stuk beter, of je hem voor het eerst hoort. De Oak kabels heb ik nog niet kunnen testen, de eerste poging liep vast omdat de banaanstekkers er door het gewicht en stugheid van de kabel vanzelf weer uit komen. Vrijdagavond doe ik een nieuwe poging.
Maar 1 ding is zeker: the Nova's III are here to stay. My Men in Black.....
Foto's uploaden lukt niet erg, misschien zijn ze te groot of zo? Daarom eerst maar de tekst van mijn post.

Speedy Donderball

Tweede poging

Xander32

Prachtige ls, alleen optisch al is dat genieten 👍🏻

Ik ben benieuwd wat de AQ ls kabel gaat brengen, maar wanneer deze zo moeizaam blijft zitten door een combi van gewicht en stugheid, zou ik terughoudend zijn. Voor dat je het weet beschadigd je de versterker- of ls aansluiting.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Pathos

Prachtige speakers! Gefeliciteerd met de nieuwe aankoop!
Stereo 2.2 setup:
Pathos T.T. ~ AURALiC Altair G1 ~ Spendor A7 ~ Gaia III ~ 2x REL T/5x ~ Silent Angel Bonn N8 ~ 2x Farad Super3 LPS
Bekabeling: Audiomica: Celes Excellence M1 -> Erys Excellence M2 Luxury RCA -> Arago Excellence Luxury RJ/E. AudioQuest: Niagara 1200 -> Hurricane -> Blizzard -> Monsoon -> NRG-Z3 -> Vodka RJ/E. QSA: Yellow fuses. Synergistic Research: Purple fuse.
Akoestiek: Easy Noise Control.

jahtari

#1880
Mooie speakers en upgrade. Veel plezier ermee!

Wou nog iets zeggen over een vloerkleed en demping om nog meer te halen uit al dat moois.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Kerre

Zeer mooie speakers. Bewust gekozen voor zwart ipv een van de hout kleuren? Kan me voorstellen dat die er ook fantastisch uitzien. Veel luister plezier ermee.
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

Xander32

Juist SF ls vind ik in een hout(fineer) afwerking erg fraai 👌🏻

Quote from: Kerre on November 25, 2022, 08:26:29
Zeer mooie speakers. Bewust gekozen voor zwart ipv een van de hout kleuren? Kan me voorstellen dat die er ook fantastisch uitzien. Veel luister plezier ermee.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Kerre

Quote from: Xander32 on November 25, 2022, 08:43:29
Juist SF ls vind ik in een hout(fineer) afwerking erg fraai 👌🏻

Ja, walnoten of wengé.  :inlove: Mits het in het interieur past.
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

Speedy Donderball

Dank allen voor de felicitaties, ik ben er ook niet weinig blij mee. Ik heb inderdaad bewust gekozen voor zwart, mijn JM Lab Onyx 710 speakers waren ook eerst gefineerd maar het zonlicht had daar wel zijn effect op na een aantal jaren. In heb ze toen geplamuurd en zwart laten lakken en daarna met een marmer motief laten beschilderen. Je ziet dat ook deze speakers in de zon staan, met name de rechtse, dus houtfineer was voor mij geen optie ook al vind ik die eigenlijk ook (nog) mooier. In zwart vind ik ze wel rete-strak, dat dan weer wel. Het effect van de Audio Quest kabels zal ik later nog wel posten.

drees62

Quote from: Speedy Donderball on November 24, 2022, 11:34:54
Inmiddels heb ik aantal uren kunnen luisteren naar de Nova's III en ondanks dat ze nog niet ingespeeld zijn kan ik toch wel stellen dat ze beter zijn dan mijn trouwe JM Labs. Ik wilde speakers hebben die een straatlengte beter zouden zijn, maar met sommige platen is het een Haagse 'Laan van Meerdervoort'-achtige lengte, zoals Woodface van Crowded House. De detaillering van de achtergrond geluiden is echt een stuk beter, of je hem voor het eerst hoort. De Oak kabels heb ik nog niet kunnen testen, de eerste poging liep vast omdat de banaanstekkers er door het gewicht en stugheid van de kabel vanzelf weer uit komen. Vrijdagavond doe ik een nieuwe poging.
Maar 1 ding is zeker: the Nova's III are here to stay. My Men in Black.....
Foto's uploaden lukt niet erg, misschien zijn ze te groot of zo? Daarom eerst maar de tekst van mijn post.

Mocht je op zoek zijn naar een betaalbare ls-kabel die het (ook) erg goed doet met SF, dan kan ik je de Tellurium Q Black II aanbevelen. Doen het erg goed in mijn set met de Minima Amator II en zijn verkrijgbaar voor een scherpe prijs bij onze forumsponsor HC-Hifi

A3-D

#1886
Mooie speakers hoor, heel veel luisterplezier gewenst!  :clapping:

Ik geniet nog dagelijks van mijn Sonetto V en er is in de tussentijd ook een matwitte sub toegevoegd die het geluidsbeeld helemaal compleet maakt.

Enige probleem is dat bij verjaardagen de speakers nogal wat aantrekkingskracht blijken te hebben op kleine kinderen, en ik af en toe een rolberoerte krijg zodra er een beweging gemaakt wordt richting mijn recente aanwinsten  :'(  >:D


Speedy Donderball

Quote from: A3-D on November 25, 2022, 11:51:46
Mooie speakers hoor, heel veel luisterplezier gewenst!  :clapping:

Ik geniet nog dagelijks van mijn Sonetto V en er is in de tussentijd ook een matwitte sub toegevoegd die het geluidsbeeld helemaal compleet maakt.

Enige probleem is dat bij verjaardagen de speakers nogal wat aantrekkingskracht blijken te hebben op kleine kinderen, en ik af en toe een rolberoerte krijg zodra er een beweging gemaakt wordt richting mijn recente aanwinsten  :'(  >:D


Ja, dat kan ik mij voorstellen. "Nee, de tweeter is GEEN knop waar je op kunt drukken!!" Gelukkig komen hier zelden kleine kinderen, maar ik heb prikkeldraad gereed liggen in de kelder, mocht dat nodig zijn  >:D

Samro

Wat een prachtige speakers zijn dat!  :wub: Gefeliciteerd en heel veel luisterplezier gewenst  :pompom:
Quote from: Speedy Donderball on November 24, 2022, 23:56:19
Tweede poging

wil

Quote from: A3-D on November 25, 2022, 11:51:46

Enige probleem is dat bij verjaardagen de speakers nogal wat aantrekkingskracht blijken te hebben op kleine kinderen, en ik af en toe een rolberoerte krijg zodra er een beweging gemaakt wordt richting mijn recente aanwinsten  :'(  >:D
Bewaar sowieso de stoffen hoezen. Wanneer bij ons kleine kinderen komen voor bezoekje/logeerpartijtje dan gaan de hoesjes over de speakers en geen kind die met de vingertjes er aan komt.

Veel luister (en kijk-) plezier!

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Kerre

Quote from: wil on November 26, 2022, 10:56:06
Bewaar sowieso de stoffen hoezen. Wanneer bij ons kleine kinderen komen voor bezoekje/logeerpartijtje dan gaan de hoesjes over de speakers en geen kind die met de vingertjes er aan komt.

Veel luister (en kijk-) plezier!

wil

^^ :worship: Hier exact hetzelfde. Zodra er kinderen komen, covers erop. Staan daarvoor altijd paraat in de woonkamer
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

Marco66

Gewoon deze op de voordeur  ;D

Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Speedy Donderball

#1892
Ik heb één avondje kunnen luisteren naar de Audio Quest kabels. Zoals gezegd kreeg ik die op proef, maar deze gaan zeker terug. De zwarte plug aan de versterker-kant zat er eigenlijk heel losjes in en werd op zijn plaats gehouden door de rode plug, die ook al niet heel goed vast zat. Dat is al een reden om ze niet te nemen. Ik had wel de indruk dat er verschil was, maar het zou ook gewoon nog een verschil tussen de JM Labs en de SF's kunnen zijn wat ik hoor. Conclusie: eerst maar eens een half jaartje wennen aan de huidige combinatie en dan nog maar eens proberen. Ik bemerkte op het eerste gehoor geen dramatische verbeteringen.
Ook met de huidige HiDiamond White kabels klinkt het wel fantastisch, zelfs al zijn ze amper ingespeeld. ;D

MichielB

AQ is niet zo heel bijzonder, kijk eens naar Albedo Silver, maken als een van de weinige in de wereld hun eigen legeringen. De meeste kabels zijn Monocrystal Silver. Ten opzichte van gelijk geprijsde AQ kabels een aardverschuiving (volgens een aantal die ze getest en gekocht hebben.....)

www.albedo-silver.com







YN-Audio Music at its Best - bijzondere boetiek stijl merken Alare Labs, Albedo Silver, Audia Flight, Cen.grand, Coda Technologies, Ediscreation, LAB12, Signal Projects en x-odos.

Fré

Quote from: drees62 on November 25, 2022, 11:51:34
Mocht je op zoek zijn naar een betaalbare ls-kabel die het (ook) erg goed doet met SF, dan kan ik je de Tellurium Q Black II aanbevelen. Doen het erg goed in mijn set met de Minima Amator II en zijn verkrijgbaar voor een scherpe prijs bij onze forumsponsor HC-Hifi

Hier ook een fan van Tellurium Q Black II in combinatie met Electa Amator III.  :music:
Sonus Faber  -  McIntosh  -  Lampizator  -  Aurender  -  Tellurium Q  -  Wireworld  -  IsoTek

drees62

Quote from: Fré on December  6, 2022, 17:21:22
Hier ook een fan van Tellurium Q Black II in combinatie met Electa Amator III.  :music:

Hier spelen ze met de Mimima Amator II. Deze kabel is plat en ook nog eens erg soepel.

addesmo

Van black naar deultra black vind ik een zeer grote stap vooruit ;)

drees62

Quote from: addesmo on December 26, 2022, 15:04:55
Van black naar deultra black vind ik een zeer grote stap vooruit ;)

Ik heb het over de Black II, zit daar tussen in.  ;)

Audio_Noob

Hier ook een Sonus Faber fanaat.
Na mijn eerste instap in Hifi audio met een tweedehands set Audio Physic Yara ben ik overgestapt naar een set nieuwe Sonetto II, waar ik jaren plezier van heb gehad. Ik heb sinds afgelopen zaterdag m'n upgrade in huis: de Sonetto V. En wauw, wat een verbetering! Het mid en hoog waar ik toch al gek op was, nu aangevuld met mooi strak laag. Zo blij dat m'n buizenversterker er fijn mee samen speelt.
Ben nog wat aan het pielen met de beste plaatsing en ze zijn nog niet helemaal ingespeeld, maar ik geniet met volle teugen.

Tenzij ik de lotto win, zullen dit m'n laatste speakers zijn.


A3-D

Heel veel (luister)plezier!  :clapping: