Het Grote Sonus Faber topic!!!

Started by royal d, August 31, 2009, 22:45:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

A3-D

Quote from: Samro on July 27, 2022, 21:45:48
Thuis beluisteren op je eigen versterker is het beste. De Sonetto heeft een heel mooi open midden/hoog gebied zonder scherp te worden. Ik denk dat je wel voor de Sonetto V gaat. Ben wel nieuwsgierig wat je ervan vindt. Veel luisterplezier morgen. Mvg, Samro

Ga ik ook zeker thuis beluisteren inderdaad. De PMC's heb ik hier een aantal dagen gehad en die klonken erg zuiver en neutraal. Ik verwacht van de Sonetto dat deze net even wat muzikaler en wat warmer zal zijn.

Xander32

Volgens mij bijna twee uitersten, PMC en SF.

PMC ken ik enkel als helder en staccato, tegen het kille aan, SF juist als wat meer vloeiend en ietwat aan de warme kant van neutraal.


Een kwestie van smaak. Ik ben benieuwd waarop je gaat uitkomen.

Quote from: A3-D on July 28, 2022, 00:52:50
Ga ik ook zeker thuis beluisteren inderdaad. De PMC's heb ik hier een aantal dagen gehad en die klonken erg zuiver en neutraal. Ik verwacht van de Sonetto dat deze net even wat muzikaler en wat warmer zal zijn.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

A3-D

Quote from: Xander32 on July 28, 2022, 09:01:07
Volgens mij bijna twee uitersten, PMC en SF.

PMC ken ik enkel als helder en staccato, tegen het kille aan, SF juist als wat meer vloeiend en ietwat aan de warme kant van neutraal.

Een kwestie van smaak. Ik ben benieuwd waarop je gaat uitkomen.

De kans is vrij groot dat het de Sonetto's gaan worden. Helaas alleen de Sonetto III kunnen beluisteren, maar ik ga er vanuit dat de V wat dieper zal gaan in het laag en mogelijk net wat gedetailleerder. Nu nog even kijken waar ik de optie krijg om ze thuis te kunnen beluisteren en prijstechnisch een mooie deal te kunnen maken. Komen toch boven mijn gestelde budget uit van 3,5K

Samro

Quote from: A3-D on July 28, 2022, 14:54:17
De kans is vrij groot dat het de Sonetto's gaan worden. Helaas alleen de Sonetto III kunnen beluisteren, maar ik ga er vanuit dat de V wat dieper zal gaan in het laag en mogelijk net wat gedetailleerder. Nu nog even kijken waar ik de optie krijg om ze thuis te kunnen beluisteren en prijstechnisch een mooie deal te kunnen maken. Komen toch boven mijn gestelde budget uit van 3,5K
De Sonetto 3 lees ik in de recensies dat deze een subwoofer nodig heeft...Het klopt dus wel dat je de bas wat te weinig vindt. Zoals gezegd is het mid/hoog werkelijk heel mooi open en zeer gedetailleerd en verfijnt van de Sonetto V. Ik heb zelf de Sonetto V en de bas is ook echt wel genoeg. Ik speel met een Leema Tucana2. De versterker kan soms wel verschil uitmaken is mijn ervaring. Daarom ook inderdaad het beste om thuis uit te proberen op je eigen versterker. Als het kan zou dat mooi zijn.  :happy: Samro

WillyP

Wie van jullie heeft ervaring met modellen uit de vrij nieuwe Heritage reeks en wil daarover vertellen?

Dank,

WillyP

Kerre

Helaas niet, alhoewel een paar Serafino's  :inlove: in het wit niet zouden misstaan. Beetje zoals bij die Italiaan Mad audio.  https://m.youtube.com/watch?v=U-ESAfax10M
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

Xander32

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=102875.msg3521261#msg3521261

::)


Quote from: WillyP on August  2, 2022, 14:05:22
Wie van jullie heeft ervaring met modellen uit de vrij nieuwe Heritage reeks en wil daarover vertellen?

Dank,

WillyP
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

WillyP

#1832
@Kerre, prachtig en dan ook nog meerkanaals! Alleen voor gewone stervelingen niet weggelegd.

Xander, dankjewel! Leuk om te lezen. En dan gaat het om het kleinste model uit de serie, oneerbiedig gezegd de instapper en daar is het forumlid al erg tevreden over.

WillyP

drees62

#1833
Quote from: WillyP on August  2, 2022, 14:37:51
@Kerre, prachtig en dan ook nog meerkanaals! Alleen voor gewone stervelingen niet weggelegd.

Xander, dankjewel! Leuk om te lezen. En dan gaat het om het kleinste model uit de serie, oneerbiedig gezegd de instapper en daar is het forumlid al erg tevreden over.

WillyP

Willy, ik kan je deze speaker (Minima Amator 2) warm aanbevelen.  Muziekvrienden van mij hebben resp. een Dali Epicon 2 en Harbeth 30.2 en zijn beide ook helemaal weg van deze speaker.
Zoek vooral een speaker die bij je ruimte past qua energie en vergeet termen als instapmodel ;-)

Hier een leuke review van de grotere monitor: https://youtu.be/yYIAWzSh1pQ

drees62

Quote from: A3-D on July 28, 2022, 14:54:17
De kans is vrij groot dat het de Sonetto's gaan worden. Helaas alleen de Sonetto III kunnen beluisteren, maar ik ga er vanuit dat de V wat dieper zal gaan in het laag en mogelijk net wat gedetailleerder. Nu nog even kijken waar ik de optie krijg om ze thuis te kunnen beluisteren en prijstechnisch een mooie deal te kunnen maken. Komen toch boven mijn gestelde budget uit van 3,5K

Wellicht ook nog even luisteren naar de Lumina V? Zelfde drivers maar iets meer upfront dan de Sonetto.

A3-D

Quote from: drees62 on August  4, 2022, 18:25:28
Wellicht ook nog even luisteren naar de Lumina V? Zelfde drivers maar iets meer upfront dan de Sonetto.
Op mijn shortlist staan al een paar merken/modellen die voor mij afgevallen zijn. De Lumina heb ik niet beluisterd omdat de Sonetto mij al heel erg goed beviel tijdens de luistersessie. Op een gegeven moment zie je door de bomen het bos niet meer.

Ik heb aankomend weekend nog een luistersessie bij mij thuis met de Accoustic Energy AE320. Er werd mij geadviseerd om deze zeker eens te gaan beluisteren omdat die qua prijs/kwaliteit mij zouden moeten gaan verbazen. Ik ben dus erg benieuwd en hak na het weekend de knoop door.

KayaRahnee

Quote from: A3-D on August  5, 2022, 15:39:41
Ik heb aankomend weekend nog een luistersessie bij mij thuis met de Accoustic Energy AE320. Er werd mij geadviseerd om deze zeker eens te gaan beluisteren omdat die qua prijs/kwaliteit mij zouden moeten gaan verbazen. Ik ben dus erg benieuwd en hak na het weekend de knoop door.

En waarom de AE320 wel en de Acoustic Energy AE509 niet.
Ik ben benieuwd hoe de Acoustic Energy speakers zich verhouden tot de Sonus Faber speakers.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

A3-D

#1837
Quote from: KayaRahnee on August  5, 2022, 17:08:19
En waarom de AE320 wel en de Acoustic Energy AE509 niet.
Ik ben benieuwd hoe de Acoustic Energy speakers zich verhouden tot de Sonus Faber speakers.

Tja, die zijn mij niet geadviseerd en heb ik eerlijk gezegd ook niet naar gekeken. Ik zal ze eens vragen of het mogelijk is om die ook mee te nemen voor het vergelijk van beiden  ;)

Edit: ik zie overigens dat de kleur van onze voorkeur niet in het leveringsprogramma zit. We willen mat wit en het is allemaal hoogglans of walnoot wat er geleverd kan worden.

Kerre

Quote from: WillyP on August  2, 2022, 14:37:51
@Kerre, prachtig en dan ook nog meerkanaals! Alleen voor gewone stervelingen niet weggelegd.

Xander, dankjewel! Leuk om te lezen. En dan gaat het om het kleinste model uit de serie, oneerbiedig gezegd de instapper en daar is het forumlid al erg tevreden over.

WillyP

Klopt. Als je een paar custom wit gespoten Serafino's hebt staan, Sonetto Center II, Sonetto II als surround en 4 Sonetto on-walls als Atmos hebt staan/hangen. Dan zit het wel snor met de centjes. Had ook goedkopere speakers voor de Atmos kanalen kunnen gebruiken.
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

Samro

Quote from: KayaRahnee on August  5, 2022, 17:08:19
En waarom de AE320 wel en de Acoustic Energy AE509 niet.
Ik ben benieuwd hoe de Acoustic Energy speakers zich verhouden tot de Sonus Faber speakers.
Ik zou het niet weten. Ik denk stiekem dat de Sonus Faber nét iets beter is... :tounge:

KayaRahnee

Quote from: Samro on August  6, 2022, 19:54:56
Ik zou het niet weten. Ik denk stiekem dat de Sonus Faber nét iets beter is... :tounge:

Het is me niet echt duidelijk waarom de Acoustic Energy AE 309 word geadviseerd aan A3-D.
(Mijn reactie was gewoon een suggestie ... als men dan toch naar een dealer gaat van het merk beluister dan ook iets van een serie lager/hoger.)
Wat betreft prijs / kwaliteit is Acoustic Energy inderdaad interessant, maar m.b.t. het klankbeeld is er volgens mijn bescheiden mening geen overeenkomst, die Italianen klinken vermoedelijk helemaal anders dan de Engelse  speakers.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

A3-D

#1841
Quote from: KayaRahnee on August  6, 2022, 20:16:05
Het is me niet echt duidelijk waarom de Acoustic Energy AE 309 word geadviseerd aan A3-D.
(Mijn reactie was gewoon een suggestie ... als men dan toch naar een dealer gaat van het merk beluister dan ook iets van een serie lager/hoger.)
Wat betreft prijs / kwaliteit is Acoustic Energy inderdaad interessant, maar m.b.t. het klankbeeld is er volgens mijn bescheiden mening geen overeenkomst, die Italianen klinken vermoedelijk helemaal anders dan de Engelse  speakers.

Zal ik je uitleggen....in een ander topic op dit forum had ik aangegeven dat mijn budget max. 3K was. Ik bemerkte echter al snel dat ik met mijn shortlist aan speakers over mijn budget heen ging. Een forumgenoot gaf toen het advies om ook eens naar de AE320 te kijken/luisteren omdat dit ook een volwaardige drieweg speaker is en die qua prijs ook nog eens ruim onder mijn budget uitkwam (2K voor een paar). Ik had het geluk dat ik dichtbij huis een AE dealer vond die specifiek luisterafspraken thuis doet. De AE509 hadden ze niet op voorraad (is overigens een tweeweg) en de AE320 wel.

Die AE320 heb ik dus afgelopen zaterdag bij mij thuis kunnen beluisteren en moet zeggen dat het voor die prijs zeker okay was, maar ik mistte toch iets aan helderheid/detail in vergelijk met andere speakers op mijn shortlist. Qua laag niets mis mee, soms zelfs wat teveel wat mij betreft (baspoort achterkant en ruim halve meter van de muur af). Sterker nog, de combi van mijn 21 jaar oude Mission 782 drieweg speakers i.c.m. mijn REL Q201E vond ik zelfs wat fijner om naar te luisteren.

Ik blijf toch telkens terugkomen op de Sonetto V en de PMC twenty5.23i waarbij de Sonetto V me net even wat meer boeit qua geluid, vol en gedetailleerd, en design.

KayaRahnee

De mogelijkheid om thuis speakers te kunnen beoordelen heeft een meerwaarde.
Het lijkt erop dat je een drieweg systeem hoger inschat dan een 2 weg ... maar dat is niet zo.

Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

A3-D

#1843
.

KayaRahnee

#1844
Quote from: A3-D on August  8, 2022, 00:25:40
Waar baseer je dat op dat ik een drieweg speaker hoger inschat?

Ik zeg niet dat het zo is, maar als ik dit lees komt het voor mij zo wel over / lijkt het alsof het zo wel is.

Quote from: A3-D on August  7, 2022, 21:05:23
... Een forumgenoot gaf toen het advies om ook eens naar de AE320 te kijken/luisteren omdat dit ook een volwaardige drieweg speaker is en die qua prijs ook nog eens ruim onder mijn budget uitkwam (2K voor een paar). Ik had het geluk dat ik dichtbij huis een AE dealer vond die specifiek luisterafspraken thuis doet. De AE509 hadden ze niet op voorraad (is overigens een tweeweg) en de AE320 wel ...

Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Xander32

Twee- of drie-weg systeem, het ene is niet beter of slechter dan het andere. E.e.a. zal vooral afhankelijk zijn van het verdere ontwerp en de gebruikte materialen. Een drie-weg zal wat meer complex zijn t.o.v. een twee-weg en meer materiaal vragen. Dat maakt dat voor eenzelfde bedrag waarschijnlijk een betere twee-weg ls is te bouwen dan een drie-weg.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

A3-D

De spreekwoordelijke kogel is door de kerk. Ik heb de knoop doorgehakt en heb met ingang van aankomend weekend een set Sonetto's staan.  :headbanging:

Kan niet wachten om ze lekker in te gaan spelen en te genieten van de sound en looks  :clapping:

Kerre

Quote from: A3-D on August 23, 2022, 17:41:48
De spreekwoordelijke kogel is door de kerk. Ik heb de knoop doorgehakt en heb met ingang van aankomend weekend een set Sonetto's staan.  :headbanging:

Kan niet wachten om ze lekker in te gaan spelen en te genieten van de sound en looks  :clapping:

Welke worden het de III of de V?
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

A3-D


Samro

Quote from: A3-D on August 23, 2022, 21:14:48
De V in het satijn wit
Gefeliciteerd! Ben natuurlijk wel nieuwsgierig wat je ervan vindt. 100 uur inspelen is het advies. Als het eerst nog wat verstopt klinkt dan moet je nog wat geduld hebben dus. Komt goed.  :worship: Alvast veel luisterplezier gewenst  :pompom: