Het Grote Sonus Faber topic!!!

Started by royal d, August 31, 2009, 22:45:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tjeb

Mooi!! :worship:
Gefeliciteerd met deze beautys en veel luisterplezier ermee!!

op eigen verzoek verwijderd.

Ik vermoed en vrees dat er nog veel te halen is in de opstelling...

Ze staan nu hoever uit elkaar, een meter of vier ofzo?

Marco66

Prachtige set.
Kan je persoonlijk de Aurender N100h aanbevelen, pracht streamer met dito gebruiksgemak.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

AceBaran

Quote from: Baardmannetje on November 16, 2019, 10:03:28
Ik vermoed en vrees dat er nog veel te halen is in de opstelling...

Ze staan nu hoever uit elkaar, een meter of vier ofzo?

Klopt idd, goed gezien, de zweetspot is ook 4 meter.. ik zit wel in een driehoek.

Ik vind het nu al geweldig klinken.. Maar ik sta open voor suggesties.. Iedereen is ook welkom om te komen luisteren en mee te denken!
McIntosh MA8900 - Sonus Faber Olympica Nova III - Taga Harmony Platinum 18-16c -  Audio Quest Niagara 1200 - Silent Angel N8 Swich - Furutech Power - Furutech connect

AceBaran

Quote from: Marco66 on November 16, 2019, 13:09:03
Prachtige set.
Kan je persoonlijk de Aurender N100h aanbevelen, pracht streamer met dito gebruiksgemak.

Bedankt, ik vraag me af of ik enkel een streamer nodig heb of een streamer met dac omdat de Mcintosh ook een DAc heeft en deze klinkt al helemaal geweldig.

Ik wil wel graag enkele streamers vergelijken bij mij thuis.

Lindeman
Aurender
Lumin
McIntosh MA8900 - Sonus Faber Olympica Nova III - Taga Harmony Platinum 18-16c -  Audio Quest Niagara 1200 - Silent Angel N8 Swich - Furutech Power - Furutech connect

Kerkhoffd

Quote from: AceBaran on November 17, 2019, 10:20:38
Bedankt, ik vraag me af of ik enkel een streamer nodig heb of een streamer met dac omdat de Mcintosh ook een DAc heeft en deze klinkt al helemaal geweldig.

Ik wil wel graag enkele streamers vergelijken bij mij thuis.

Lindeman
Aurender
Lumin

DCS? Linn?
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

peed

Sonus faber cremona auditor m graphite,classe cap 151

peed

Ik heb het ook al gezet in het gezocht topic, maar dacht het ook hier te vragen,
Iemand die ik ken zoekt een setje voor in de woonkamer, niet te duur en dacht hierbij bij de toy tower serie van Sonus faber, weet iemand iets staan?
Sonus faber cremona auditor m graphite,classe cap 151

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: AceBaran on November 17, 2019, 10:17:52
Klopt idd, goed gezien, de zweetspot is ook 4 meter.. ik zit wel in een driehoek.

Ik vind het nu al geweldig klinken.. Maar ik sta open voor suggesties.. Iedereen is ook welkom om te komen luisteren en mee te denken!

Je luistert nu vooral naar je akoestiek. Sowieso natuurlijk maar als je zo ver van je speakers af zit nog meer. Nu ben ik nogal een akoesfreak en ben daarmee van mening dat een set zo goed klinkt als de ruimte waar het in staat (inclusief opstelling). Daar valt altijd heel veel te halen maar dat kost vaak wel concessies wat betreft inrichting.

Daar moet je zin in hebben... Heb je dat dan is er op dit forum een schat aan informatie te vinden.

minplus

Fraaie set. 8)
Met een goeie akoestiek is 4 meter geen enkel probleem. Met een slechte wel; dan wordt het dichtbij en niet te hard. Maar deze set vraagt erom om opengedraaid te worden.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

B-art

#1585
Nog meer foto's van die mooie set is welkom. Stijlvolle set zo (speakerdoeken zou ik er overigens af halen, staat mooier).
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

minplus

Met een of meer katten in huis laat je ze er lekker voor zitten. Ziet er ook prima uit. ;D
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

B-art

Heb mijn speakerdoek om die reden weggehaald. Katten weten er wel raad mee namelijk. Nu kunnen ze er niet bij.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

minplus

Bedoel je dat ze niet meer bij het speakerdoek kunnen maar wel bij de woofers om hun nagels te scherpen?
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

AceBaran

Quote from: B-art on November 17, 2019, 17:55:46
Nog meer foto's van die mooie set is welkom. Stijlvolle set zo (speakerdoeken zou ik er overigens af halen, staat mooier).

Weekend zal ik nog wat foto's nemen met daglicht. Ik vind met de doeken mooier 👍🏻
McIntosh MA8900 - Sonus Faber Olympica Nova III - Taga Harmony Platinum 18-16c -  Audio Quest Niagara 1200 - Silent Angel N8 Swich - Furutech Power - Furutech connect

B-art

#1590
Quote from: minplus on November 18, 2019, 18:56:42
Bedoel je dat ze niet meer bij het speakerdoek kunnen maar wel bij de woofers om hun nagels te scherpen?

Speakerdoeken kunnen ze nu niet meer bij, gebruiken ze als klimplank. Woofers zitten bij dynaudio te hoog voor ze. Onder de woofers plaat staal. Zie mijn speakers
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

jahtari

Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

AceBaran

McIntosh MA8900 - Sonus Faber Olympica Nova III - Taga Harmony Platinum 18-16c -  Audio Quest Niagara 1200 - Silent Angel N8 Swich - Furutech Power - Furutech connect

DitIsDeLeven

Advies gezocht!  :o

Ik heb nog geen jaar geleden een paar Sonus Faber Olympica III gekocht. Nog altijd erg blij mee, maar daarna is mijn hobby wel op een lager pitje komen te staan. Ik weet dat ik nu bij lange na niet het potentieel uit de Olympica's haal. Ik hoef er ook niet die 99% meer uit te halen (zie lager pitje), maar toch minimaal 80% - bij wijze van spreken.

Ik heb nu echt een allegaartje staan waar ik vanaf wil:
Olympica III wenge (front)
Venere 2.0 gloss white (rear)
Kef Q10C matt white (center)
Arendal Sub 2 gloss white (sub)

De Olympica's hebben een paar white gloss Venere 2.5 vervangen, vandaar dat ik nu met 3 witte speakers en witte sub ben overgebleven. Ik zit te denken om daar nu allemaal afscheid van te nemen, en alleen met de Olympica's te blijven spelen.

Concrete vraag 1:
1) Muziek staat op 1 bij mij. De sub voegt daar te weinig voor toe. Denken jullie dat ik de rears en center erg ga missen tijdens een Netflixje, als ik alleen een stereo-setup over houd?

Dan wil ik dus op zoek gaan naar een vervanger van mijn Anthem MRX520. Ik zoek een stereo-oplossing voor niet meer dan 5000 euro (liever (een stuk) minder), voorkeur gaat uit naar een demo-model of occasion bij een dealer maar marktplaats kan ook, ik heb alleen maar digitale ingangen nodig (streamer/tidal, tv, playstation), de apparatuur komt niet in het zicht te staan dus oud/lelijk, geïntegreerd/klein of grote monoblokken met losse pre-amp en streamer maakt me allemaal niet uit. Wil graag een toekomstbestendige oplossing (wil niet meer te veel hobbyen) .

Concrete vraag 2:
2) Hoe zou ik de Olympica's in stereo het best aan kunnen sturen, zodat ik het potentieel van de Sonus Fabers wel voor (laat zeggen) 90% benut? Ik heb alvast wat huiswerk gedaan, ben benieuwd wat jullie vinden:
- Totaaloplossingen: Lyngdorf TDAI3400 (roomperfect vind ik interessant) of Moon340i D3 + optionele dac (occasion beter aan te komen). Maar hebben deze genoeg power?
- Devialet D-Premier ('oud' beestje, altijd met veel interesse gevolgd, nu voor relatief weinig te koop)
- Nieuwe(re) voorversterker/dac met losse oudere eindbak: NAD M12 of Chord Hugo + bv. PassLab X150.5 of Krell FPB 250 Monoblokken
- Geintegreerde versterkers met nieuwe streamer: Arcam FMJ A49, een Pass Labs INT-150 of Mark levinson 383 (dit zijn goedkope oplossingen, maar ook hier: hebben ze genoeg vermogen?)

Zoals gezegd: ik zoek naar versterking die mijn speakers eer aan doen. Verder wil ik niet te veel meer stoeien met kabels, voedingen etc. Roomcorrection vind ik daarom wel een eenvoudige en doeltreffende oplossing.

Ben zeer benieuwd naar jullie meningen :)
Anthem MRX520 || SF Venere 2.5 || SF Venere 2.0 || KEF Q10c || Arendal 1723 Sub 3 || Supra Ply 3.4s

LG OLED65B6V || PS4 || Chromecast Ultra

Kerkhoffd

Ik vond destijds de combinatie van Devialet met Sonus Faber fraai klinken. Destijds eens geluisterd naar een Devialet 250 met Sonus Faber Amati Futura. Wat mij betreft een match. Prachtig, maar toen ver boven budget.

De D-Premier is te upgraden naar een 250 Pro. Had ik mijn apparatuur niet al enkele jaren geleden gekocht, was dit het moment om voor weinig heel veel kwaliteit aan te kunnen schaffen. Als je de mogelijkheid hebt, zou ik zeker eens deze combinatie beluisteren.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Tabcam

Waarom presteren de Olympia's niet? Waar staat alles, in de huiskamer? En staan ze ruim opgesteld, strak tegen de muur, etc. Ik zal wel van Bert op mijn kop krijgen maar opstelling in een luisterruimte is anders dan in een huiskamer. En heb je al een aparte stereo eindversterker?

Vaak is er al veel meer mogelijk met je huidige set dan je zelf denkt. Een andere opstelling maakt dat dezelfde luidspreker heel anders kan gaan klinken. Dat verschil is groter dan een andere versterker. Natuurlijk kan een veel betere versterker ook erg veel helpen, zeker in het geval dat er geen goede match is.

HT combineren met stereo kan wel maar is iets moeilijker. Je zou ook voorlopig voor HT in 4.1 gaan spelen en 2.0 in stereo. Subintegratie is volgens mij een vak apart. dat ontloop je dan met stereo en is met de Anthem wel mogelijk. Of de Anthem MRX520 daar de meest geschikte voor is betwijfel ik, ik vond de match met de Usher Mini Dancer 2 ook niet goed genoeg.

Ik zou ook lekker op bezoek gaan en mensen bij je thuis uitnodigen. Het laat zien en horen wat in andere ruimtes en met andere set's mogelijk is. Dat betekent niet dat je dat één-op-één naar je eigen situatie kan vertalen, wel welke richting je in zou willen gaan. En niet alleen leerzaam maar ook ontzettend leuk. je bent van harte welkom maar ik woon in 't Oosten.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

MechanicalAnimal

Quote from: DitIsDeLeven on December 10, 2019, 22:11:50

Zoals gezegd: ik zoek naar versterking die mijn speakers eer aan doen. Verder wil ik niet te veel meer stoeien met kabels, voedingen etc. Roomcorrection vind ik daarom wel een eenvoudige en doeltreffende oplossing.

Ben zeer benieuwd naar jullie meningen :)

Wat vind je van een NAD M32?
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

DitIsDeLeven

Quote from: Kerkhoffd on December 10, 2019, 23:19:17
Ik vond destijds de combinatie van Devialet met Sonus Faber fraai klinken. Destijds eens geluisterd naar een Devialet 250 met Sonus Faber Amati Futura. Wat mij betreft een match. Prachtig, maar toen ver boven budget.

De D-Premier is te upgraden naar een 250 Pro. Had ik mijn apparatuur niet al enkele jaren geleden gekocht, was dit het moment om voor weinig heel veel kwaliteit aan te kunnen schaffen. Als je de mogelijkheid hebt, zou ik zeker eens deze combinatie beluisteren.

Is zeker een interessante combinatie, dank voor de tip. Echter gaat een D-Premier nu rond voor zo'n €3000, de 250 Pro al snel voor een veelvoud daarvan (en de upgrade kits zijn volgens mij ook niet meer verkrijgbaar). Dan zou ik eerder voor de oude D-Premier gaan, al moet ik wel een streamingoplossing verzinnen dan.
Anthem MRX520 || SF Venere 2.5 || SF Venere 2.0 || KEF Q10c || Arendal 1723 Sub 3 || Supra Ply 3.4s

LG OLED65B6V || PS4 || Chromecast Ultra

DitIsDeLeven

Quote from: TabCam on December 11, 2019, 08:33:35
Waarom presteren de Olympia's niet? Waar staat alles, in de huiskamer? En staan ze ruim opgesteld, strak tegen de muur, etc. Ik zal wel van Bert op mijn kop krijgen maar opstelling in een luisterruimte is anders dan in een huiskamer. En heb je al een aparte stereo eindversterker?

Alles staat inderdaad in de woonkamer. Het is niet per se dat ze niet presteren, maar het voelt nu wel alsof ik een Ferrari heb met een Fiat-motor, daar wil ik graag nog wat evenwicht in brengen zonder te ver op te gaan in dure bekabeling, wandpanelen, etc.

Quote from: TabCam on December 11, 2019, 08:33:35
Vaak is er al veel meer mogelijk met je huidige set dan je zelf denkt. Een andere opstelling maakt dat dezelfde luidspreker heel anders kan gaan klinken. Dat verschil is groter dan een andere versterker. Natuurlijk kan een veel betere versterker ook erg veel helpen, zeker in het geval dat er geen goede match is.

Daarom vraag ik ook advies voor een goede match, ik ben me bewust van de de klankverschillen per kamer (wil over een paar jaar zelfs ook nog gaan verhuizen).

Quote from: TabCam on December 11, 2019, 08:33:35
HT combineren met stereo kan wel maar is iets moeilijker. Je zou ook voorlopig voor HT in 4.1 gaan spelen en 2.0 in stereo. Subintegratie is volgens mij een vak apart. dat ontloop je dan met stereo en is met de Anthem wel mogelijk. Of de Anthem MRX520 daar de meest geschikte voor is betwijfel ik, ik vond de match met de Usher Mini Dancer 2 ook niet goed genoeg.

Het ding is nu ook even dat er een white glossy monster in de kamer staat, met twee glossy Venere's aan de muur en twee wenge Olympica's aan de voorkant. Dat 'vloekt' ontzettend, dus ik wil er sowieso afscheid van nemen. Dacht zelf eigenlijk dat ik vooral de center speaker zou gaan missen, maar die zou jij in een 4.1 dus ook al laten varen.

Quote from: TabCam on December 11, 2019, 08:33:35
Ik zou ook lekker op bezoek gaan en mensen bij je thuis uitnodigen. Het laat zien en horen wat in andere ruimtes en met andere set's mogelijk is. Dat betekent niet dat je dat één-op-één naar je eigen situatie kan vertalen, wel welke richting je in zou willen gaan. En niet alleen leerzaam maar ook ontzettend leuk. je bent van harte welkom maar ik woon in 't Oosten.

Dat is niet bepaald in de buurt, maar wel lief van je. Ik kijk de adviezen nog even aan, maar hou je aanbod in gedachten  ;)
Anthem MRX520 || SF Venere 2.5 || SF Venere 2.0 || KEF Q10c || Arendal 1723 Sub 3 || Supra Ply 3.4s

LG OLED65B6V || PS4 || Chromecast Ultra

DitIsDeLeven

Quote from: MechanicalAnimal on December 11, 2019, 08:36:46
Wat vind je van een NAD M32?

Dat is absoluut een optie! Prachtig apparaat en past mooi binnen het budget. Past overigens wel in het rijtje Lyngdorf TDAI3400 en Moon340i D3. Welke van die drie komt doorgaans het best uit de bus?

Overigens blijft mijn vraag hiervoor wel: hebben deze jongens genoeg power? De Olympica's staan erom bekend dat ze lastig aan te sturen zijn en flink wat vermogen lusten.
Anthem MRX520 || SF Venere 2.5 || SF Venere 2.0 || KEF Q10c || Arendal 1723 Sub 3 || Supra Ply 3.4s

LG OLED65B6V || PS4 || Chromecast Ultra