Het Grote Sonus Faber topic!!!

Started by royal d, August 31, 2009, 22:45:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tompj

Aha, daar is ie eindelijk. Ik had al bijna iets anders gekocht.....

Moet even wennen aan het uiterlijk geloof ik.
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

bmateijsen

Quote from: tompj on July  4, 2010, 18:47:11
Aha, daar is ie eindelijk. Ik had al bijna iets anders gekocht.....

Moet even wennen aan het uiterlijk geloof ik.

Je bent niet de enige... voorbij de andere modellen is schoonheid blijkbaar hier aan de binnenkant te vinden ;)

Alex Groningen

Qua looks vind ik ook dit een zeer mooi Sonus Faber product, alleen jammer van de woofer op de zijkant, vind dit toch altijd minder lijken. Kan iemand mij uitleggen wat voor verbetering daar in moet zitten?

Dirk

Quote from: Alex Groningen on July  4, 2010, 20:22:36
Qua looks vind ik ook dit een zeer mooi Sonus Faber product, alleen jammer van de woofer op de zijkant, vind dit toch altijd minder lijken. Kan iemand mij uitleggen wat voor verbetering daar in moet zitten?
ik denk dat die plaatsing in 95% van de gevallen wordt gekozen om de luidsprekerzuil nog enigszins "slank" van vorm te houden.
beeld je diezelfde driver in op de voorzijde en je spreekt niet echt meer van een slanke "zuil", maar eerder van een "kast"  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Alex Groningen

Quote from: Dynky on July  4, 2010, 20:27:21
ik denk dat die plaatsing in 95% van de gevallen wordt gekozen om de luidsprekerzuil nog enigszins "slank" van vorm te houden.
beeld je diezelfde driver in op de voorzijde en je spreekt niet echt meer van een slanke "zuil", maar eerder van een "kast"  ;)

Oke, eigenlijk heel simpel, maar zo had ik nog niet gedacht. ;D

stefan_82

Binnenkort verhuis ik terug naar Belgie en pik ik mijn audio-hobby terug op :)

Daarom ga ik terug op zoek gaan naar een paartje 2n hand SF'en!

cremona auditor
of
grand piano domus -alhoewel dat mijn PL2 mss dan niet de beste match zal zijn-

als er mensen zijn die deze in de verkoop hebben...
drop me a line!

Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

garmtz

Quote from: stefan_82 on August 11, 2010, 16:22:52
grand piano domus -alhoewel dat mijn PL2 mss dan niet de beste match zal zijn-

Dat is een understatement eerste klas... :)

stefan_82

Quote from: garmtz on August 11, 2010, 17:34:37
Dat is een understatement eerste klas... :)

haha het was wel net bjorn die een jaartje geleden zei dat mijn PL2 nog net de GP's aankunnen :p

mss dan toch maar beter focussen op een setje cremona auditors
zou de concerto een betere match zijn ipv GP?
welke amp is het minimun dan voor een GP
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

jan-rotterdam

#83
De Sonus Faber - Fenice wordt tijdens de komende Top Audio Show in Milaan aangestuurd door Goldmund apparatuur

QuoteSonus Faber Chooses Goldmund Electronics for the Presentation of the Fenice at the Top Audio Show in Milano
Goldmund is proud to announce that the famous Italian high end speaker manufacturer Sonus Faber has chosen Goldmund electronics to present their latest, biggest and most luxurious speaker model at the Top Audio Show that will be held in Milano next September.

The collaboration on this project started earlier this year when Sonus Faber, interested by the Telos amplifiers technology, asked Goldmund to perform tests with Telos amplifiers and the Fenice. The result was so successful that Sonus Faber decided that Goldmund electronics were the best equipment to bring up the maximal performance of their Fenice speaker system for the show.

The numerous demonstrations that will be made at the Top Audio 2010 will prove just this and reveal the ultimate beauty of the Fenice sound.

System presented at the Top Audio Show: * Fenice speakers, * 6 Telos 1000, * Eidos 20 player, * Mimesis 32 processor, * And a Mimesis PH3 Phono preamplifier for analog lovers.

The Goldmund team will be present during the show and looks forward to meeting you there: Top Audio Milano September 16 to 19, 2010 Atahotel Quark Via Lampedusa 11 A Milano, Italy


Sonus Faber - Fenice



De apparatuur

Goldmund Eidos 20 CD speler

Goldmund Mimesis 32 universal processor

Goldmund Telos 1000 mono eindversterkers, 6 stuks in totaal !

Edit: prijskaartje van alle Goldmund apparatuur € 234.500,-  :-X


Link naar bron

Groeten Jan



garmtz

Mooi, gaan we even naar luisteren dan als we er zijn...! Thanks voor de tip!

Oud lid



Vorige week zondag deze jongens gehoord. Met Wadia 581SE en Pink Faun Power D180 einversterkers.
Klonk prima.

Erwin B

tompj

Kijk, die vind ik dan weer wel echt mooi om te zien (en te horen)...

Als ik dat zie vind ik zo'n Fenice toch echt lelijk.
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

tompj

Quote from: stefan_82 on August 11, 2010, 18:42:46


mss dan toch maar beter focussen op een setje cremona auditors
zou de concerto een betere match zijn ipv GP?
welke amp is het minimun dan voor een GP

Ik heb zowel de Cremona Auditors als de Grand Piano's gehad. Bij mij werkte een 50 watt Audio Research goed en een 180 watt Karan. Wat niet werkte op bijvoorbeeld de Cremona was een klasse A Sugden en een 25 watt Graaf.

Ik denk daarom dat ze beide wel wat stroom lusten en dat vermogen wat minder belangrijk is.
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

Oud lid

Ik heb die Cremona Auditors hier ook wel eens gehad. Volgens mij had ik toen een Primare i21 versterker. Dat ging prima samen.

Erwin B

jan-rotterdam

Quote from: garmtz on September  3, 2010, 19:50:28
Mooi, gaan we even naar luisteren dan als we er zijn...! Thanks voor de tip!

Quote from: jan-rotterdam on September  3, 2010, 19:49:05
De Sonus Faber - Fenice wordt tijdens de komende Top Audio Show in Milaan aangestuurd door Goldmund apparatuur

Sonus Faber - Fenice



De apparatuur

Goldmund Eidos 20 CD speler

Goldmund Mimesis 32 universal processor

Goldmund Telos 1000 mono eindversterkers, 6 stuks in totaal !

Edit: prijskaartje van alle Goldmund apparatuur € 234.500,-  :-X


Link naar bron

Groeten Jan


Ben benieuwd naar je bevindingen Garmt dus als je tijd hebt....  ;D

Groeten Jan


bmateijsen


jan-rotterdam

Quote from: bmateijsen on October  1, 2010, 17:04:51
Foto's van de set, zie http://www.facebook.com/album.php?aid=33690&id=100000247872304


Daar kan ik nou net niet bij......  :-\

En wat was de indruk van de prestatie's van de nieuwe luidspreker (al dan niet in combinatie met de demo apparatuur) ?

Groeten Jan

bmateijsen

Quote from: jan-rotterdam on October  1, 2010, 17:10:10
Daar kan ik nou net niet bij......  :-\

Kijk even in events op dit forum ;)

QuoteEn wat was de indruk van de prestatie's van de nieuwe luidspreker (al dan niet in combinatie met de demo apparatuur) ?

Groeten Jan


Het is een show, dus van de combi is wel iets te vertellen, met name dat het in een te kleine ruimte stond, maar van alles apart is echt niets te zeggen. Ik vond het met de beperking absoluut een paar zeer sterke punten hebben.

jan-rotterdam

Quote from: bmateijsen on October  1, 2010, 17:12:36
Kijk even in events op dit forum ;)

Het is een show, dus van de combi is wel iets te vertellen, met name dat het in een te kleine ruimte stond, maar van alles apart is echt niets te zeggen. Ik vond het met de beperking absoluut een paar zeer sterke punten hebben.

Thanks ! Het ziet er in ieder geval indrukwekkend uit



Groeten Jan


jan-rotterdam


Een foto afkomstig van de Goldmund website, luidsprekers staan wel erg ver naar binnen gedraaid !



Groeten Jan


garmtz

Quote from: jan-rotterdam on October  2, 2010, 10:50:22
Een foto afkomstig van de Goldmund website, luidsprekers staan wel erg ver naar binnen gedraaid !

Dit deden ze wel vaker op de show... RLX crossing... Zorgt voor minder zijwandreflecties en een beter gedefinieerd stereobeeld buiten de sweet spot.

garmtz

Quote from: Erwin B on September  7, 2010, 14:03:01
Ik heb die Cremona Auditors hier ook wel eens gehad. Volgens mij had ik toen een Primare i21 versterker. Dat ging prima samen.

Een Cremona AUDITOR is ook niet moeilijk, een Cremona (de vloerstaander) wel...

garmtz

Quote from: jan-rotterdam on October  1, 2010, 16:58:29
Ben benieuwd naar je bevindingen Garmt dus als je tijd hebt....  ;D

Van wat ik er van kon maken in de ruimte, klonk het nog maar net als een SF... Er waren eigenlijk geen zwakke punten te benoemen... Er was snelheid, neutraliteit, dynamiek, afbeelding (intiem en groot), etc. etc.

Volgens mij kon ik het karakter (of het gebrek daaraan) van de Goldmunds wel terugherkennen: een enorme snelheid, gemak en transparantie zonder een spoortje scherpte. Die combinatie van eigenschappen vind ik wel fraai aan Goldmund.

tompj

Alle beschikbare Fenices zijn al weer uitverkocht.....helaas. Moet ik toch iets anders gaan nemen......
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

jan-rotterdam

Quote from: garmtz on October  2, 2010, 11:54:40
Van wat ik er van kon maken in de ruimte, klonk het nog maar net als een SF... Er waren eigenlijk geen zwakke punten te benoemen... Er was snelheid, neutraliteit, dynamiek, afbeelding (intiem en groot), etc. etc.

Volgens mij kon ik het karakter (of het gebrek daaraan) van de Goldmunds wel terugherkennen: een enorme snelheid, gemak en transparantie zonder een spoortje scherpte. Die combinatie van eigenschappen vind ik wel fraai aan Goldmund.

Thanks !

Groeten Jan