Het Grote Sonus Faber topic!!!

Started by royal d, August 31, 2009, 22:45:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

Xander32

Fijne set; SF + buizen + vinyl 👍🏻

Quote from: Audio_Noob on January 19, 2023, 11:34:51Hier ook een Sonus Faber fanaat.
Na mijn eerste instap in Hifi audio met een tweedehands set Audio Physic Yara ben ik overgestapt naar een set nieuwe Sonetto II, waar ik jaren plezier van heb gehad. Ik heb sinds afgelopen zaterdag m'n upgrade in huis: de Sonetto V. En wauw, wat een verbetering! Het mid en hoog waar ik toch al gek op was, nu aangevuld met mooi strak laag. Zo blij dat m'n buizenversterker er fijn mee samen speelt.
Ben nog wat aan het pielen met de beste plaatsing en ze zijn nog niet helemaal ingespeeld, maar ik geniet met volle teugen.

Tenzij ik de lotto win, zullen dit m'n laatste speakers zijn.


Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Audio_Noob

Quote from: A3-D on January 19, 2023, 14:50:04Heel veel (luister)plezier!  :clapping:

Aangezien jij precies dezelfde hebt als ik, vraagje:
De Sonetto V heeft volgens de specs een frequency response van 38Hz - 25kHz, maar als ik met test tonen ga spelen dan hoor ik zeker lager dan 38Hz. Dit viel me bij de Sonetto II ook al op, dat ie lager gaat dan de FR op papier.
Is dat ook jouw ervaring?

Ik had deze (Duitstalige) review gelezen waarin ze ook meetresultaten tonen. Daar zie ik het volume pas bij 35Hz of zo echt gaan terugvallen. Volgens hun grafiek zou je zelfs 30Hz nog moeten kunnen horen. Ik heb ze daarover een mail gestuurd, waarop ik prompt het volgende antwoord kreeg: "Ihre Einschätzung ist richtig, bei 30 Hertz gibt es quasi keinen Pegelverlust, bei 20 Hertz sind es -5dB."
Ik kan het wel waarderen dat een fabrikant de specificaties aan de conservatieve kant op papier zet, en het product gewoon beter presteert. Dat maak ik ook vaak genoeg anders mee.

Samro

Quote from: Audio_Noob on January 19, 2023, 11:34:51Hier ook een Sonus Faber fanaat.
Na mijn eerste instap in Hifi audio met een tweedehands set Audio Physic Yara ben ik overgestapt naar een set nieuwe Sonetto II, waar ik jaren plezier van heb gehad. Ik heb sinds afgelopen zaterdag m'n upgrade in huis: de Sonetto V. En wauw, wat een verbetering! Het mid en hoog waar ik toch al gek op was, nu aangevuld met mooi strak laag. Zo blij dat m'n buizenversterker er fijn mee samen speelt.
Ben nog wat aan het pielen met de beste plaatsing en ze zijn nog niet helemaal ingespeeld, maar ik geniet met volle teugen.

Tenzij ik de lotto win, zullen dit m'n laatste speakers zijn.


100 uur inspelen dan klinken ze nog meer open. Heel veel luisterplezier ermee. Ik heb ze in zwart pianolak. Ben er ook heel blij mee. Mvg, Samro

A3-D

Quote from: Audio_Noob on January 19, 2023, 20:10:02Aangezien jij precies dezelfde hebt als ik, vraagje:
De Sonetto V heeft volgens de specs een frequency response van 38Hz - 25kHz, maar als ik met test tonen ga spelen dan hoor ik zeker lager dan 38Hz. Dit viel me bij de Sonetto II ook al op, dat ie lager gaat dan de FR op papier.
Is dat ook jouw ervaring?

Ik had deze (Duitstalige) review gelezen waarin ze ook meetresultaten tonen. Daar zie ik het volume pas bij 35Hz of zo echt gaan terugvallen. Volgens hun grafiek zou je zelfs 30Hz nog moeten kunnen horen. Ik heb ze daarover een mail gestuurd, waarop ik prompt het volgende antwoord kreeg: "Ihre Einschätzung ist richtig, bei 30 Hertz gibt es quasi keinen Pegelverlust, bei 20 Hertz sind es -5dB."
Ik kan het wel waarderen dat een fabrikant de specificaties aan de conservatieve kant op papier zet, en het product gewoon beter presteert. Dat maak ik ook vaak genoeg anders mee.
Om eerlijk te zijn test ik dergelijke zaken niet echt. Ik snap dat "meten is weten" is, echter ga ik vooral af op mijn gehoor. Ik was na diverse luistersessies bij mij thuis (met uiteenlopende merken en allen rond dezelfde prijscategorie) dusdanig onder de indruk van de Sonetto V dat die het uiteindelijk zijn geworden. En daar heb ik geen moment spijt van gehad. Ik heb overigens wel een extra sub gekocht omdat ik bij het kijken van een film net even wat meer wilde "voelen".


Rob46

De Sonus Fabers Minima Amator II luidsprekers, staande op de originele Carrara stands, ervaar ik nog steeds als een fijne combinatie met Accuphase. Voor hun formaat weten deze luidsprekers toch een muzikaal breed en groots beeld neer te zetten....
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

drees62

Quote from: Rob46 on December 30, 2023, 15:25:20De Sonus Fabers Minima Amator II luidsprekers, staande op de originele Carrara stands, ervaar ik nog steeds als een fijne combinatie met Accuphase. Voor hun formaat weten deze luidsprekers toch een muzikaal breed en groots beeld neer te zetten....

Kan ik alleen maar bevestigen, echt heerlijke, muzikale luidsprekers. Daarnaast zijn ze ook nog eens een lust voor het oog. Stuur ze nu aan met een Naim Supernait 3 ( ipv Marantz PM 14S1 SE) en dat verdienen ze ook echt. Nu laten ze pas echt horen wat ze in huis hebben. Happy listening! 👌😉

Kerre

#1907
Herinner me dat ik hier nooit nieuwe foto's heb geplaatst nadat ik de SF Sonetto center II had geïnstalleerd een dik jaar geleden... bij deze.

Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

LittleNinja

Das nog eens een knappe set. 8)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

DofN

Mooie spullen, je zit wel ver van je LS vandaan? Door de vorm van je kamer kan het haast niet anders, denk ik zo. Heb je weleens, gewoon voor de lol, je salontafel weggeschoven en daar je stoel neer gezet? Gewoon om te horen hoe dat gaat?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Kerre

Quote from: DofN on January  7, 2024, 09:09:08Mooie spullen, je zit wel ver van je LS vandaan? Door de vorm van je kamer kan het haast niet anders, denk ik zo. Heb je weleens, gewoon voor de lol, je salontafel weggeschoven en daar je stoel neer gezet? Gewoon om te horen hoe dat gaat?

Luisterpositie is op 4 meter. De ruimte in totaal is 5,6 meter lang. Maar inderdaad nooit geprobeerd..
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

Xander32

... en dan constateer je wellicht dat het op die positie beduidend beter klinkt dan op de huidige luisterplek, en dan?

Geeft dat gegeven je dan extra veel plezier in de voortzetting van de hobby, of wat anders namelijk ... 🤔

Quote from: Kerre on January  7, 2024, 09:24:58Luisterpositie is op 4 meter. De ruimte in totaal is 5,6 meter lang. Maar inderdaad nooit geprobeerd..

Quote from: DofN on January  7, 2024, 09:09:08Mooie spullen, je zit wel ver van je LS vandaan? Door de vorm van je kamer kan het haast niet anders, denk ik zo. Heb je weleens, gewoon voor de lol, je salontafel weggeschoven en daar je stoel neer gezet? Gewoon om te horen hoe dat gaat?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Kerre

Quote from: Xander32 on January  7, 2024, 09:30:00... en dan constateer je wellicht dat het op die positie beduidend beter klinkt dan op de huidige luisterplek, en dan?

Geeft dat gegeven je dan extra veel plezier in de voortzetting van de hobby, of wat anders namelijk ... 🤔

Kwestie van leuk om te weten. Meer niet. Ga de indeling daarvoor toch niet omgooien. 
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

DofN

Quote from: Xander32 on January  7, 2024, 09:30:00... en dan constateer je wellicht dat het op die positie beduidend beter klinkt dan op de huidige luisterplek, en dan?

Geeft dat gegeven je dan extra veel plezier in de voortzetting van de hobby, of wat anders namelijk ... 🤔


Ja, je wil toch uiteindelijk een situatie waarin het het beste klinkt? Als je weet hoe goed het kan klinken is dat misschien de moeite om naartoe te werken, of niet.


You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Xander32

... je gaf zelf echter ook al aan dat dit gezien de vorm van desbetreffende ruimte waarschijnlijk geen optie is 😉

Quote from: DofN on January  7, 2024, 16:49:01Ja, je wil toch uiteindelijk een situatie waarin het het beste klinkt? Als je weet hoe goed het kan klinken is dat misschien de moeite om naartoe te werken, of niet.



Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

DofN

Toch is het interessant om te horen wat je nu laat. Tenminste, dat lijkt mij. En de TS gaf zelf aan dat ook wel leuk te vinden. Ik zie het probleem niet. En niets is voor eeuwig, ook de huidige indeling niet. Of het huis.

En wie weet zijn er tijdelijke oplossingen, bijvoorbeeld als TS een weekend alleen thuis is.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Kerre

Snap het helemaal en ik ga dit zeker proberen.

Echter het kan zomaar zijn dat de hele set over een jaar of wat in ons "vakantie"huis in Zweden staat. Dus ga er niet meer teveel aan aanpassen/tweaken.

Prioriteiten liggen op dit moment ergens anders. Vakantie woning opknappen en bruiloft. Daarna kijken we wel verder.
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

Xander32

Dat begrijp ik wel, maar het zou mij enkel onrust brengen, zelf ervaren hebben dat het op een andere positie veel beter klinkt, maar met dat gegeven verder niets kunnen.

Ignorance is bliss 🤓

Quote from: DofN on January  7, 2024, 17:02:14Toch is het interessant om te horen wat je nu laat. Tenminste, dat lijkt mij. En de TS gaf zelf aan dat ook wel leuk te vinden. Ik zie het probleem niet. En niets is voor eeuwig, ook de huidige indeling niet. Of het huis.

En wie weet zijn er tijdelijke oplossingen, bijvoorbeeld als TS een weekend alleen thuis is.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

ritchard

Sonus Faber Suprema, even door sparen......
Mcintosh MX123, Mcintosh MC207, Hifi Rose 150B. Arcam Rphono. Thorens 125 MK2, Naim Audio CD3, Sonus Faber Olympica 3, Olympica 1, Olympica center, Venere Wall/Atmos, 2 x SVS SB-3000, MiniDSP DDRC-24, Epson EH-LS11000W, Screen INT 114 inch 4K, lg oled65g26la, Nividia Shield pro, Audioquest Mackenzie xlr.

Samro

Ik heb nu Transparent Super luidsprekerkabels aan mijn SF Sonetto V wat echt een verbetering is in klank! (geleend van een vriend). Met de Leema tucana een mooie combinatie. Heb  er nog een Mcintosh ma5300 versterker een poos op aangesloten gehad. Ik vind toch dat de Leema Tucana een betere en vollere strakkere bas weergave geeft op de Sonetto V. Ik vind de Mcintosh niet beter presteren dan de Leema versterker.

Mvg, Samro