Het Grote Sonus Faber topic!!!

Started by royal d, August 31, 2009, 22:45:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Pallenmans

jaaa ik kan me zelf hier toevoegen als Sonus Faber  eigenaar . heb sinds en paar maanden een set Soneto 5 staan op een Gato  Dia250 . Wat een heerlijke combinatie
Sonus faber sonetto 5 / gato dia 250 / Roon / Project draaitafel / kabels RIcabel

Fransosowitz

Gefeliciteerd Pallenmans. Geniet er van!

ritchard

Sonus Faber Lumina, beetje vierkant :-)

Gr. Ritchard
Mcintosh MX123, Mcintosh MC207, Hifi Rose 150B. Arcam Rphono. Thorens 125 MK2, Naim Audio CD3, Sonus Faber Olympica 3, Olympica 1, Olympica center, Venere Wall/Atmos, 2 x SVS SB-3000, MiniDSP DDRC-24, Epson EH-LS11000W, Screen INT 114 inch 4K, lg oled65g26la, Nividia Shield pro, Audioquest Mackenzie xlr.

ajbeefde

ULTIEME ITALIAANSE LUXE: MASERATI MET LUIDSPREKERS VAN SONUS FABER

"Goed nieuws voor autoliefhebbers die ook prijs stellen op goed geluid in hun auto. De Italiaanse autobouwer Maserati en de Italiaanse luidsprekerfabrikant Sonus faber hebben aangekondigd dat de Maserati MC20 supersportwagen voorzien gaat worden van luidsprekers van Sonus faber. Dat is heel goed nieuws, voor wie het kan betalen."

https://hifi.nl/artikel/29285/Ultieme-Italiaanse-luxe-Maserati-met-luidsprekers-van-Sonus-faber.html
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Jaap47

Beste mensen, ik ben van plan om een paar SF's aan te schaffen, zit te denken aan Cremona's of de Venera 3.0
Ik kan nergens iets vinden of en hoe de verschillende types met elkaar vergeleken kunnen worden.
Hoe verhouden de speakers zich tot elkaar en welke series zijn basis en dan oplopend tot de duurste.
Ik hoop hier wat inzicht te krijgen.
Alvast bedankt

Rielplayer

Hier een setje principia 7 staan als tussenpaus. Ik wil volgend jaar op mijn gemak gaan zoek naar een vervanger als ik mijn akoustiek wat beter voor elkaar heb.
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

jbls2600

Zelf heb ik een set venere 2.5 moet zeggen klingt lekker op alle soorten muziek.
Ook films hebben een goed fundament.
De 3.0 zal nog iets steviger klinken in het laag en wat opener midden.
Is zeker de moeite waard en zijn voor leuke prijzen te koop.
Ook visueel een zeer mooie en afgewerkte speaker.

Wel het laag in de gaten houden ze geven meer dan je zou verwachten van zo'n bescheiden kast maar wel een mooie en droge bas.
Ook geluidsbeeld groots en mooi los van de speakers .


toetertje

De venere 2.5 staat ook nog op mijn verlanglijstje.
Die gaan hier ooit nog wel eens auditie doen.  :D

jbls2600

Staan al voor mooie prijzen ook wel 2e hands en mooi in je kamer ;D

toetertje

Mooie set hoor.  :wub:
Ze worden inderdaad gebruikt al wat betaalbaarder.
Maar nog net niet binnen mijn audio budget.  :)

jbls2600

Hiervoor had ik de Duntech regent 400 iets groter :P maar sinds ik deze heb ben ik net zo tevreden en heb meer ruimte en licht in mijn kamer.
Net als de duntech klingt alles gewoon lekker.

Wat goed is is ook afhankelijk van je ruimte zelf van alles al gehad ook in veel duurder segment maar de venere stelt zeker niet teleur voor een prijs die super is met dito design.

Piebas

#1686
Met Sonus faber Minima Amator 2 i.c.m. Naim Supernait 3 & Naim ND5 XS2 komen we de lockdown voorlopig wel door....  ;)
Muzikale kerstdagen allemaal!

HJ2

If you always do what you always did, you always get what you always got...

ritchard

Nu 2 weken in huis de Olympica 1.
Eerder heb ik al gezegd nu ben ik klaar met me speakers maar nu geloof ik het echt :-)
De voeten van de Olympica 3 worden nagemaakt zodat het 1 geheel wordt.
Als deze klaar zijn zal ik een foto plaatsen.
De orginele stands zitten er ook bij maar in mijn geval niet echt practisch omdat ik ze als surround gebruik.
Versterker die ik gebruik is en Arcam AVR850, wat zou in mijn geval een upgrade zijn?
De versterker moet hebben, 2 x hdmi uit 4k 60 frames.

Gr. Ritchard
Mcintosh MX123, Mcintosh MC207, Hifi Rose 150B. Arcam Rphono. Thorens 125 MK2, Naim Audio CD3, Sonus Faber Olympica 3, Olympica 1, Olympica center, Venere Wall/Atmos, 2 x SVS SB-3000, MiniDSP DDRC-24, Epson EH-LS11000W, Screen INT 114 inch 4K, lg oled65g26la, Nividia Shield pro, Audioquest Mackenzie xlr.

Tabcam

Je hebt pre-outs, dus ik zou voor een stereo-eindversteker gaan, vele malen beter dan welke geïntegreerde AV-versterker dan ook. Zoek er bij voorkeur één uit met HT-pass through, kan je het stereodeel ook helemaal los gaan aansturen.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

MichielB

Mooiste vind ik zelf helemaal stereo gaan. Als de Arcam een pure stereo mode heeft zou je als compromis de Sonus Faber ook gaan aansturen met een mooie stereo eindversterker.
YN-Audio Music at its Best - bijzondere boetiek stijl merken Alare Labs, Albedo Silver, Audia Flight, Cen.grand, Coda Technologies, Ediscreation, LAB12, Signal Projects en x-odos.

Automaat

Zover ik weet, heeft de Arcam AVR850 inderdaad een pure stereo-weergave mogelijkheid.
Reading the HTForum is learning every day!!

Moxxey

Rosso Fiorentino pienza vs sonus faber minima amator ii

Iemand deze twee welleens geluisterd?

ritchard

Ik zeg klaar.....

Nu op zoek naar een eindversterker :-)

Gr. Ritchard
Mcintosh MX123, Mcintosh MC207, Hifi Rose 150B. Arcam Rphono. Thorens 125 MK2, Naim Audio CD3, Sonus Faber Olympica 3, Olympica 1, Olympica center, Venere Wall/Atmos, 2 x SVS SB-3000, MiniDSP DDRC-24, Epson EH-LS11000W, Screen INT 114 inch 4K, lg oled65g26la, Nividia Shield pro, Audioquest Mackenzie xlr.

Fransosowitz


MichielB

Zo best mooi gedaan! Al een beetje een idee wat betreft eindversterker?
YN-Audio Music at its Best - bijzondere boetiek stijl merken Alare Labs, Albedo Silver, Audia Flight, Cen.grand, Coda Technologies, Ediscreation, LAB12, Signal Projects en x-odos.

ritchard

Zelf heb ik 2 x een Mcintosh gehoord op Sonus faber.
Waarvan de laatste keer op de Olympica 1.
Tja als je dat gehoort hebt.....pfffff zo mooi.
Op dit moment volg ik een beetje, Mcintosh, Mark Levinson, Bryston en Classé.
Dan de vraag 2 kanaals of 3, en als je het goed wilt doen 5 kanaals.
Alleen ligt de laatste wel buiten budget, ik koop altijd 2de hands.
Maar voorop gesteld heb ik geen haast en ben heel tevreden dat ik de Olympica set compleet heb.
Ik heb het eerder gezegd dat ik klaar was met speakers maar nu ben ik ervan overtuigd.
Financieël kan en wil ik niet hoger :-)

Gr. Ritchard
Mcintosh MX123, Mcintosh MC207, Hifi Rose 150B. Arcam Rphono. Thorens 125 MK2, Naim Audio CD3, Sonus Faber Olympica 3, Olympica 1, Olympica center, Venere Wall/Atmos, 2 x SVS SB-3000, MiniDSP DDRC-24, Epson EH-LS11000W, Screen INT 114 inch 4K, lg oled65g26la, Nividia Shield pro, Audioquest Mackenzie xlr.

minplus

Gewoon een Mac nemen en de zaak 2-kanaals houden.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

ritchard

Het is een Mcintosh MC302 geworden.
Als ik deze aanstuur via de Arcam 850, in analoog of stereo direct is het geluid een verbetering.
Stuur ik de dac rechtstreeks in de Mcintosh dan is het geluid fantastisch.
Jammer dat de Arcam hierin een beperking is maar het is een luxe probleem :-)

Gr. Ritchard
Mcintosh MX123, Mcintosh MC207, Hifi Rose 150B. Arcam Rphono. Thorens 125 MK2, Naim Audio CD3, Sonus Faber Olympica 3, Olympica 1, Olympica center, Venere Wall/Atmos, 2 x SVS SB-3000, MiniDSP DDRC-24, Epson EH-LS11000W, Screen INT 114 inch 4K, lg oled65g26la, Nividia Shield pro, Audioquest Mackenzie xlr.

kruzer

Hoi forum!
Ik heb sinds enige tijd een leuk setje Concerto's gekocht.  Ik heb hiervoor mijn B&W CM9 verkocht.  Hoofdreden van omschakeling naar bookshelve was de fysieke plaast in de ruimte.  De vloerstaanders kon ik niet netjes plaatsen, en ik heb 2 (heel) kleine kindjes in huis lopen.
Ik moet zeggen dat ik héél tevreden ben van de omschakeling, alles wat ik in de B&W's miste, is nu aanwezig.  Helaas mis ik wel wat punch, de speakers staan in een woonkamer van 9 op 4 met plafondhoogte 3,2 opgesteld, dus er gaat wel eea verloren. 
Ik ben me aan dus het oriënteren en wil zeker het pad van SF verder bewandelen.  Vandaar even mijn post hier: is de Cremona Auditor of Venere 1.5 een upgrade, of zijn er andere aanbevelingen?  Budget 1000,- à 1500,-
Ik heb verder ook nieuwe langere kabels nodig.  Wat wordt aanbevolen icm SF (geen dure kabels aub, budget 100,- à 200,-)?
Aansturing = marantz PM11S2, dus voldoende power in huis.