Het Grote Sonus Faber topic!!!

Started by royal d, August 31, 2009, 22:45:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

ritchard

Ik heb het ook gelezen op Facebook.
Maar daarom spelen mijn speakers niet minder  8)
Soms denk ik wel eens kan het nog mooier klinken....
Begrijp wel als je ze nieuw wilt kopen je misschien even wacht.
Hier staat een Arcam 750 om ze aan te sturen.


Gr. Ritchard
Mcintosh MX123, Mcintosh MC207, Hifi Rose 150B. Arcam Rphono. Thorens 125 MK2, Naim Audio CD3, Sonus Faber Olympica 3, Olympica 1, Olympica center, Venere Wall/Atmos, 2 x SVS SB-3000, MiniDSP DDRC-24, Epson EH-LS11000W, Screen INT 114 inch 4K, lg oled65g26la, Nividia Shield pro, Audioquest Mackenzie xlr.

Alex Groningen

Iemand al ervaring met de subwoofer Gravis 1 en/of 2 van Sonus Faber?

CP010

Dit wordt aangegeven op de facebook pagina van Sonus Faber

Waiting for you at the Munich High End Show 2019 taking place May 9th to 12th. We'll be at Booth D111, Atrium 3.
Some important news are coming!

Ben wel benieuwd  :pompom: :pompom:
Chord Signature XL , Sonus Faber Novo Olympia 2.

CP010

Chord Signature XL , Sonus Faber Novo Olympia 2.

Fransosowitz

Dat ziet er erg mooi uit!
Zelf heb ik Signums en de Guarneri Memento's gehad. Maar van veel van de recente SF modellen krijg ik het niet zo warm meer; deze Minima Amator II vind ik echter wel geslaagd.

CP010

Hallo Fransosowitz,

Als trotse eigenaar van een paar Signums met de orginele stands ben ik nu op het upgrade pad. Op het oog heb ik de Olympia 2. Ben wel benieuwd wat je vond van de Signums want ben maar weinig mensen tegen gekomen die ook de Signums hebben beluisterd.
Chord Signature XL , Sonus Faber Novo Olympia 2.

Arval

Hallo als iemand heeft een Signum set laat me weten, ik heb de laatste twee setjes gemist in mp.
En een vraagje voor de ervaren: zal de signum in goede combi met een acciphase E-250? Ik luister alleen lps en mijn woonkamer is niet groot.
Ik was ook op zoek of een concertino maar volgens de recensies de signum is een grote stap.

Bedankt

CP010

Hallo Arval,

Waarschijnelijk gaan mijn Signums in november in de verkoop.  :clapping: :clapping:
Chord Signature XL , Sonus Faber Novo Olympia 2.

Fransosowitz

Quote from: CP010 on May 13, 2019, 22:42:24
Hallo Fransosowitz,

Als trotse eigenaar van een paar Signums met de orginele stands ben ik nu op het upgrade pad. Op het oog heb ik de Olympia 2. Ben wel benieuwd wat je vond van de Signums want ben maar weinig mensen tegen gekomen die ook de Signums hebben beluisterd.


De Signums heb ik altijd erg mooi gevonden: zowel klankmatig als optisch met dat mooie walnotenhout. Ik had ze in combinatie met de in hoogte verstelbare stands. In mijn herinnering waren het kleine krachtpatsertjes qua dynamiek en laag (in relatie tot het formaat). Met daarnaast de kenmerkende sound van SF in die tijd: ruimtelijk met een licht warme gloed. Erg muzikaal naar mijn smaak!


@Arval: dat specifieke Accuphase model ken ik niet. Persoonlijk zou ik een niet te warm klinkende versterker nemen voor de Signums aangezien ze al een wat warme klank hebben. Destijds heb ik o.a. Krell gecombineerd met de Signums. Een redelijk neutrale versterker met power vond ik een fijne combinatie.

CP010

Waar ik op wachten is nu bekend geworden. De Olympia lijn wordt totaal vervangen. Door de Novo Olympia. Ziet er mooi uit nu hopen dat snel geleverd kunnen worden. Mijn dealer had het al verteld maar had nog geen foto gezien. Tot nu toe
Chord Signature XL , Sonus Faber Novo Olympia 2.

AceBaran

oh

>:(


Is er een tijdsbestek bekend? Prijs?

Ik sta net op het punt iets moois te kopen  :notify:
McIntosh MA8900 - Sonus Faber Olympica Nova III - Taga Harmony Platinum 18-16c -  Audio Quest Niagara 1200 - Silent Angel N8 Swich - Furutech Power - Furutech connect

CP010

Komen uit in September en zullen wel duurder zijn dan de oude serie. De Nova Olympia 2 zal ongeveer 9000 euro per set gaan kosten.
Chord Signature XL , Sonus Faber Novo Olympia 2.

AceBaran

Quote from: CP010 on August 21, 2019, 18:35:30
Komen uit in September en zullen wel duurder zijn dan de oude serie. De Nova Olympia 2 zal ongeveer 9000 euro per set gaan kosten.

Bedankt voor de info, ik ben benieuwd wat dit betekend voor de prijzen van de huidige Olympia's.
McIntosh MA8900 - Sonus Faber Olympica Nova III - Taga Harmony Platinum 18-16c -  Audio Quest Niagara 1200 - Silent Angel N8 Swich - Furutech Power - Furutech connect

CP010

Hallo Ace,

De oude modellen worden voor een goedkopere prijs verkocht. Als je contact opneemt met een Sonus Faber dealer
kan hij er zeker meer over vertellen. :pompom: :pompom:
Chord Signature XL , Sonus Faber Novo Olympia 2.

relis

Heeft er hier al eens iemand naar de Sonetto V geluisterd? Ik kan er hier nog niet veel over vinden...
Deze zit tussen de Venere en Olympica in en wordt weer in Italië geproduceerd.
Ik ben er wel benieuwd naar

CP010

Chord Signature XL , Sonus Faber Novo Olympia 2.

twani

Quote from: CP010 on August 18, 2019, 11:58:36
Waar ik op wachten is nu bekend geworden. De Olympia lijn wordt totaal vervangen. Door de Novo Olympia. Ziet er mooi uit nu hopen dat snel geleverd kunnen worden. Mijn dealer had het al verteld maar had nog geen foto gezien. Tot nu toe


Aiaiai, wat verlang in naar de Memento, Guarneri, Cremona tijd....

xlr8


Lucky.L

Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

AceBaran

McIntosh MA8900 - Sonus Faber Olympica Nova III - Taga Harmony Platinum 18-16c -  Audio Quest Niagara 1200 - Silent Angel N8 Swich - Furutech Power - Furutech connect

Golfer

Mooie presentatie. Het is een van de weinige merken die je al mooi vindt zonder wat gehoord te hebben.
Yamaha RX-A3070(woonkamer), Parasound 2250, Rotel RB-990BX, Marantz SA8005, Sony UBP-X800M2, LG 50NANO886PB, Philips FB-825 (zitgedeelte), FB-860 (eetgedeelte), FB-821 en een Dali Zensor Vocal. Yamaha WXA-50 (keuken met no-name inbouw plafondspeakers), WXC-50 (kantoor), Rotel RB-1080 (kantoor), B&O Penta's III en JBL E50 (kantoor).

wil

Quote from: twani on September  5, 2019, 18:43:36

Aiaiai, wat verlang in naar de Memento, Guarneri, Cremona tijd....
Die tijd is er nog steeds [emoji846]


Groet, wil



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

xlr8

Quote from: Lucky.L on September  6, 2019, 05:37:52
Ik denk het uiterlijk?

Mocht dat zo zijn is dat natuurlijk zeer persoonlijk, heb de Cremona gehad maar vind de Venere 3.0 veel mooier uitzien (en lekkerder klinken).
Nu deze lijn is vervangen voor de Sonetto serie ben ik zeer happy met deze Venere 'classic'  ;D

Lucky.L

Quote from: xlr8 on September  8, 2019, 11:33:32

Nu deze lijn is vervangen voor de Sonetto serie ben ik zeer happy met deze Venere 'classic'  ;D
En terecht!
Heb nog wel [te lang] getwijfeld om voor de 3.0 te gaan aangezien ze sterk afgeprijsd waren.
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

xlr8

Niet twijfelen maar gewoon de stap nemen, soms moet je je zelfs eens kietelen want een ander zal het niet snel voor je doen  ^^

Het kan nog beter, 5 maanden oud en onder de 2k. te halen... 'tis wel niet direct om de hoek:

https://link.marktplaats.nl/m1448019053