Het Grote Sonus Faber topic!!!

Started by royal d, August 31, 2009, 22:45:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

stefan_82

prachtig  :pompom:
maar ietwat vreemde plaatsing  :nopompom:
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

fasteddie


xlr8

Mooi laag AV meubel :)

Lijkt zo op foto de walnoot afwerking vd Venere series  8)

Tinust

Quote from: gerzom on July 20, 2017, 15:29:10
Ik zag dit net voorbij komen op facebook........ is alles bij Sonus Faber nu "draadloos" geworden...... beetje jammer allemaal  :nopompom:
Ach je, zo ga je dus blijkbaar van Audio-merk naar Life-style dingetje.



(zelfs geen kabels aan de speakers......)

Als die dame elke luistersessie een dansje erbij komt doen ben ik om [emoji6]


Sent from my iPhone using Tapatalk
Sonus Faber Cremona Auditor - Nordost Red Dawn - Octave v70se - Siltech HF7 digitaal - Moon mind

Tinust

Quote from: argtv3v6tb on January  3, 2018, 13:49:33
Halo SF liefhebbers, hier even een update van mn setje.

Ik heb gisteren een setje mooie SF olympica 1 met stands gekocht voor de surround speakers.
Dus sinds gister ben ik eindelijk de amerikaanse koelkasten kwijt ;) (klipsch RB 81).

Ik heb nog niet veel naar films kunnen luisteren, maar als frontspeakers doen de olympica 1 het net zo lekker als de 2 (die ik momenteel als front heb draaien).






Prachtige set! Er zijn mensen die stereo luisteren op gelijkwaardig aan jouw surround speakertjes [emoji16]



Sent from my iPhone using Tapatalk
Sonus Faber Cremona Auditor - Nordost Red Dawn - Octave v70se - Siltech HF7 digitaal - Moon mind

Tinust

Dunne kabeltjes, trouwens. Of lijkt dat maar zo?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Sonus Faber Cremona Auditor - Nordost Red Dawn - Octave v70se - Siltech HF7 digitaal - Moon mind

audiotechneut

#1431
Wat een eindeloos topic is dit.
Totem Model 1, Proac Response ER one actieve sub,
Myryad MP100 voor, MA240 eind, MCD200 cd, Creek Evolution Tuner, Cambridge 851n streamer, Sony MDS-JB930 Minidisc. Bekabeling Nordost Red Dawn LS kabels en v.d.Hul interlinks

audiotechneut

Quote from: argtv3v6tb on January  3, 2018, 13:49:33
Halo SF liefhebbers, hier even een update van mn setje.

Ik heb gisteren een setje mooie SF olympica 1 met stands gekocht voor de surround speakers.
Dus sinds gister ben ik eindelijk de amerikaanse koelkasten kwijt ;) (klipsch RB 81).

Ik heb nog niet veel naar films kunnen luisteren, maar als frontspeakers doen de olympica 1 het net zo lekker als de 2 (die ik momenteel als front heb draaien).





De linker front luidspreker staat wel een beetje in de hoek gepropt. Dat komt het geluidsbeeld niet ten goede en dat is zonde. Kastje inkorten wellicht? Dan kan hij wat naar rechts.
Totem Model 1, Proac Response ER one actieve sub,
Myryad MP100 voor, MA240 eind, MCD200 cd, Creek Evolution Tuner, Cambridge 851n streamer, Sony MDS-JB930 Minidisc. Bekabeling Nordost Red Dawn LS kabels en v.d.Hul interlinks

stefan_82

vraagje...word al een tijdje verleid door de Elipsa (SE) -vloerstaander- enkel door de reviews en de aparte look. W&W heeft toevallig een paartje te koop staan...
Mijn vraag, ge ik er 'iets' bij winnen om mijn memento's in te ruilen voor de elipsa?
eerder aan te raden om verder te zoeken naar de SE versie?

ik merk op dat deze een hoge gevoelighedi hebben 90-91dB. Wil dit dan zeggen dat ze makkelijker zijn aan te sturen dan mijn memento's? en per definitie mijn ECI-5 deze moeiteloos aankan (of nog eens een mooie PrimaLuna versterker) of hier nog meer dan de memento's te voorzien van extra power?
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

stefan_82

Quote from: stefan_82 on February 11, 2018, 23:36:57
vraagje...word al een tijdje verleid door de Elipsa (SE) -vloerstaander- enkel door de reviews en de aparte look. W&W heeft toevallig een paartje te koop staan...
Mijn vraag, ge ik er 'iets' bij winnen om mijn memento's in te ruilen voor de elipsa?
eerder aan te raden om verder te zoeken naar de SE versie?

ik merk op dat deze een hoge gevoelighedi hebben 90-91dB. Wil dit dan zeggen dat ze makkelijker zijn aan te sturen dan mijn memento's? en per definitie mijn ECI-5 deze moeiteloos aankan (of nog eens een mooie PrimaLuna versterker) of hier nog meer dan de memento's te voorzien van extra power?
niemand :D ?
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

eddy135

Quote from: argtv3v6tb on January  3, 2018, 13:49:33
Halo SF liefhebbers, hier even een update...


Voor iemand die zo prat gaat op design, vind ik die kabelbende echt ongepast... :dozingoff:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

gerzom

Quote from: stefan_82 on February 18, 2018, 11:51:09
niemand :D ?
Ik heb geen ervaring met de Elipsa's, zien er wel gaaf uit (weer eens wat anders)
Slecht zal het niet zijn  ;)

Keertje luisteren bij W&W zal toch wel kunnen? (eigen versterker meenemen)
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


BJF

Quote from: eddy135 on February 18, 2018, 18:28:02
Voor iemand die zo prat gaat op design, vind ik die kabelbende echt ongepast... :dozingoff:
Iemand een zoetje?  ;)

Ik lees in die post niet dat design uitgangspunt was. En bovendien, half werk is een goed begin. Je zegt het zelf in je onderschrift  :tongue2:
NAD M10 V2
Elac FS247

eddy135

Quote from: BJF on February 19, 2018, 11:15:34
Iemand een zoetje?  ;)

Ik lees in die post niet dat design uitgangspunt was. En bovendien, half werk is een goed begin. Je zegt het zelf in je onderschrift  :tongue2:
Klopt, een eerdere post... :tongue2: :tongue2:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

audiotechneut

#1439
Leuk Topic.
Totem Model 1, Proac Response ER one actieve sub,
Myryad MP100 voor, MA240 eind, MCD200 cd, Creek Evolution Tuner, Cambridge 851n streamer, Sony MDS-JB930 Minidisc. Bekabeling Nordost Red Dawn LS kabels en v.d.Hul interlinks

audiotechneut

#1440
Alleen zocht ik het Audio Physic Topic. Foutje.
Totem Model 1, Proac Response ER one actieve sub,
Myryad MP100 voor, MA240 eind, MCD200 cd, Creek Evolution Tuner, Cambridge 851n streamer, Sony MDS-JB930 Minidisc. Bekabeling Nordost Red Dawn LS kabels en v.d.Hul interlinks

ritchard

Als het goed is ben ik volgende week de trotse eigenaar van een Sonus Faber Olympica center speaker.
Nog nooit gehoord of gezien maar gezien de recenties zal hij wel goed klinken.
En mocht hij klinken zoals ik hoop dan kan ik op zoek naar de frontspeakers.

Gr. Ritchard
Mcintosh MX123, Mcintosh MC207, Hifi Rose 150B. Arcam Rphono. Thorens 125 MK2, Naim Audio CD3, Sonus Faber Olympica 3, Olympica 1, Olympica center, Venere Wall/Atmos, 2 x SVS SB-3000, MiniDSP DDRC-24, Epson EH-LS11000W, Screen INT 114 inch 4K, lg oled65g26la, Nividia Shield pro, Audioquest Mackenzie xlr.

wil

Quote from: ritchard on March 22, 2018, 18:50:41
Als het goed is ben ik volgende week de trotse eigenaar van een Sonus Faber Olympica center speaker.
Nog nooit gehoord of gezien maar gezien de recenties zal hij wel goed klinken.
En mocht hij klinken zoals ik hoop dan kan ik op zoek naar de frontspeakers.

Gr. Ritchard
Oh jee... ga maar vast zoeken naar die fronts. Heb zelf de Domus Center gehad. In combinatie met Concertino's was dat een perfect coherent geheel. Dus ik verwacht hetzelfde met de Olympica Center. Daar horen Olympica fronts en rears bij.
Geniet ervan!

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | Pro-Ject Phono Box MkII
Funk BS2 | Nordost Blue Heaven | Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

ritchard

Soms loopt het anders als gedacht.
De Olympica 3 staan heerlijk te spelen, ze klinken zoals ze er uit zien.
En de center is vrijdag vanuit Zwitserland verstuurd en verwacht ik deze week.

Gr. Ritchard 
Mcintosh MX123, Mcintosh MC207, Hifi Rose 150B. Arcam Rphono. Thorens 125 MK2, Naim Audio CD3, Sonus Faber Olympica 3, Olympica 1, Olympica center, Venere Wall/Atmos, 2 x SVS SB-3000, MiniDSP DDRC-24, Epson EH-LS11000W, Screen INT 114 inch 4K, lg oled65g26la, Nividia Shield pro, Audioquest Mackenzie xlr.

fredenivanca

Als de center er is kom ik weer even luisteren :angel:
LG Oled 77G1~~Acurus Muse~~Mark Levinson 532H(fronts) + 535H(surround atmos)~~Lumin D1 Sbooster~~Velodyne SPL1200 Ultra~~Monitor Audio PL 300~~MA PLC 350~~MA PL 100~~Nvidia Shield pro~~Appletv 4K~~Dune HD  PRO 4K~~VU solo 4K~~Atmos: Sonus Faber ~~audioquest/inakustik WBT/VDH

WillyP

Een aantal malen nu heb ik Sonus faber gehoord uit de hogere prijsklassen (de Olympica modellen, Amati, Serafino, Guarneri). Zeer fraai klinkende luidsprekers, zeker, maar toch bekruipt me het gevoel dat ze een bepaalde kleuring hebben. Een beetje warm of een tikje donker, ik weet niet precies hoe ik dat moet omschrijven. Overigens wen je er snel aan, maar toch...

Ik heb ooit een tijdje staan praten met degene die toen de verschillende Olympica's demonstreerde. Dat was een medewerker van de importeur en hij gaf aan dat het mogelijk was om met een andere bekabeling het klankbeeld iets meer richting neutraal te laten opschuiven, maar dat waren dan geen kabels uit het assortiment van de importeur. Ik vond dat niet zo'n overtuigend verhaal.

Heb ik het mis of kloppen mijn ervaringen?

Groet,

Willy

Siddartha

Mijn veneres kleuren ook wel iets, dat vind ik juist mooi.
Met kabels de klank veranderen geloof ik ook niet zo.
Eerder met andere versterking, al is dat ook marginaal.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

ritchard

De center is goed aankomen.
Mooi spul hoor Sonus Faber en even mooi geluid.
Nu nog heel lang sparen voor de Olympica 1.

Gr. Ritchard
Mcintosh MX123, Mcintosh MC207, Hifi Rose 150B. Arcam Rphono. Thorens 125 MK2, Naim Audio CD3, Sonus Faber Olympica 3, Olympica 1, Olympica center, Venere Wall/Atmos, 2 x SVS SB-3000, MiniDSP DDRC-24, Epson EH-LS11000W, Screen INT 114 inch 4K, lg oled65g26la, Nividia Shield pro, Audioquest Mackenzie xlr.

ritchard

#1448
Nog even een foto, ja ja de kast moest ook maar vervangen.
Deze was gemaakt voor een staande center.
Het enige wat ik niet snap is dat je alle Olympica speakers kunt biampen behalve de center.
Gr. Ritchard
Mcintosh MX123, Mcintosh MC207, Hifi Rose 150B. Arcam Rphono. Thorens 125 MK2, Naim Audio CD3, Sonus Faber Olympica 3, Olympica 1, Olympica center, Venere Wall/Atmos, 2 x SVS SB-3000, MiniDSP DDRC-24, Epson EH-LS11000W, Screen INT 114 inch 4K, lg oled65g26la, Nividia Shield pro, Audioquest Mackenzie xlr.

fredenivanca

hoogstwaarschijnlijk komt dat om dat de center  daar de aansluiting niet voor heeft :angel:
LG Oled 77G1~~Acurus Muse~~Mark Levinson 532H(fronts) + 535H(surround atmos)~~Lumin D1 Sbooster~~Velodyne SPL1200 Ultra~~Monitor Audio PL 300~~MA PLC 350~~MA PL 100~~Nvidia Shield pro~~Appletv 4K~~Dune HD  PRO 4K~~VU solo 4K~~Atmos: Sonus Faber ~~audioquest/inakustik WBT/VDH