Het Grote Sonus Faber topic!!!

Started by royal d, August 31, 2009, 22:45:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

CoSo

Klopt het dat de Sonus Faber Toy nu ook met pianolak aan zijkant beschikbaar zijn.
Geld dit voor de hele Toy lijn?

stefan_82

ik zie regelmatig de 'oude' concerto monitor passeren voor een prijs rond de 1000 euro.
Zou dit een goede match zijn op mijn PL2? Of is dit 10 jaar oude ontwerp reeds achterhaald.
Ik vermoed ook dat het laag best bijgestaan wordt door een sub?
mss kan je dan voor die prijs al een paartje cremona's -vorig model- aanschaffen?
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

bbe

Quote from: CoSo on October 16, 2010, 16:18:48
Klopt het dat de Sonus Faber Toy nu ook met pianolak aan zijkant beschikbaar zijn.
Geld dit voor de hele Toy lijn?

Die zwarte gloss toy's hebben ook mijn aandacht. op de site van sonus faber is deze kleur te kiezen voor de toy tower en de toy. Echter bij de center is er deze keuze niet. Ik vraag me dan ook af of deze echt niet in het glossy zwart te krijgen is. Zou vreemd zijn als het niet was. Temeer omdat op de site te lezen is dat de toy range in glss zwart komt.

stefan_82

Voorheen had ik de cremona auditors op mijn PrimaLuna Prologue 2
maar vond dat het laag wat te kort kwam aan vermogen.

Heb nog steeds de PL2 en vroeg me af hoe de Sonus faber Minima Vintage klinkt en het zou doen met deze combinatie.
Er is niet zoveel over terug te vinden.

Een andere optie
De Toy Tower of de 'oude' concerto domus..naar wat zou jullie voorkeur uitgaan?
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

Roger Black

Blijft mij enorm trekken. Ik vind de Liuto's erg mooi, Cremora (ofc) maar ook de toy tower. Misschien moet ik maar eens een keer komen luisteren Garmtz....

Joep

Kenners/liefhebbers: Wat is een goeie versterker op de Liuto Monitor?

vanzomereng

Quote from: Joep on November 18, 2010, 16:34:42
Kenners/liefhebbers: Wat is een goeie versterker op de Liuto Monitor?

Ik zou Harman Kardon HK990 hierop smurfen
(eigenlijk uberhaupt een mooie versterkerkandidaat voor kleine monitoren  :inlove:)
- Hebben veel power
- Ingebouwde DAC
- Ingebouwde roomprocessor
- belangrijkste = speciaal ontwikkeld voor 2.2 weergave
je kunt dus later mooi uitbreiden met aparte subwoofers met basmanagement
en het mooiste is, dat je actief* kunt filteren.
* Dit zou de kwaliteit aanzienlijk kunnen opkrikken en de algehele belastbaarheid verhogen !

Moet voor ca. 1.300 euro wel ter scoren zijn (nieuw)




Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Joep

Hey thanks, Vanzomereng! Maar al die functies wil en hoef ik niet. Het gaat me puur om een 2.0 toepassing in een niet al te grote ruimte. Morgen ga ik luisteren of een Naim XS of Supernait goed klinken. Ik hoor in de Liuto dingen die ik  maar weinig tegenkom in commerciële luidsprekers en die eigenschappen vind ik erg mooi en wil hierop de best matchende versterker zoeken. De Nait 5i komt net wat juice en klankkleur tekort.

Zijn er nog Sonus Faber dealers in the house? Bjorn, Garmt, ...?

garmtz

Gaat het om de Liuto of Liuto Monitor? Ik vind NAIM een mooie match. Zowel de XS als SN gaan uitstekend op een Liuto Monitor. Die is trouwens wel erg slank afgestemd, dus gebruik hem in een kleine kamer en/of wat dichter bij de muur. De Liuto is juist weer vrij fors in het laag, dus liefst grote kamer en wat verder van de muur. Heb de Liuto Monitor ook heel mooi horen klinken op een Arcam A85 (niet meer op de markt).

vanzomereng

Met name tussen de 1.000 en 2.500 is er veel moois te koop
en ook binnen deze prijsklasse genoeg zware jongens met voldoende power.
- denk een aan Vincent SV-234 ?
- Musical Fidelity M6I
- zelf ben ik zeer gecharmeerd van de NAD C375bee (5 jr.garantie)
- Yamaha S-2000A =  :inlove:

Je eigen oren zijn je beste raadgevers  ;D

C375BEE
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

adventure

#110
Nou weer een luxe probleempje
Voor de Sonus Faber Extrema zoek ik een geïntegreerd muzikaal beest.
Ben al druk bezig maar wel prijs gebonden.
Overweeg de volgende :
Perreaux 250i (heeft prijstechnisch nu zeker de voorkeur)
Unison Unico (100 of 200) zal dan een tweedehandsje moeten worden.
Chord cpm 3300
Astin Trew AT2000 (lijkt me te iel voor deze speaker.

Ik had de " hca3500 van parasound"  met de " ls2 audio research"  maar die is afgelopen weekend naar een nieuwe eigenaar gegaan.
Er staat nog een bryston 4 bst hier, zou natuurlijk ook met een nieuwe voorversterker uitgerust kunnen worden ( copland oid).

Maar we willen liever geintegreerd.

De combi moet muzikaal zijn maar wordt  ook voor film/tv gebruikt.

Graag jullie hulp
:-\
 



tompj

Geen idee eerlijk gezegd, maar dit is wel een ongeloofelijk mooie speaker. ik heb hem 1 maal gehoord. Prachtig, een klassieker. ik zou op de versterking niet teveel beknibbelen. Deze zijn je laatste centen waard aan versterking.
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

bmateijsen

Een Extrema is ook een extreme monitor... heeft veel power nodig om echt te gaan leven. Dus ik adviseer je om in een hogere categorie te gaan zitten dan je nu aan het kijken bent... ;)

adventure

aan wat voor versterker denk je dan, die 250watt is toch geen kleine jongen???

Joep

Bedankt voor de input Garmt en Vanzomereng. Het ging inderdaad om de Liuto monitor.

Ik heb inmiddels (tijdens de stilte van het forum) de Supernait en de XS gehoord en ik moet zeggen dat ik de match met de Supernait (idd in een kleine kamer) bijzonder magisch vind. Serieus, ik was onder de indruk. En dat ben ik tegenwoordig helaas nog maar amper. Leuke ervaring dus! :)

De speakers zijn inderdaad slank afgestemd, maar klinken behoorlijk in balans. Ook het onderscheid in micro- en macrodetail is heel goed. Ze klinken in ieder geval niet alsof ze hun best doen "laag" te produceren. "Laag" is voor mij sowieso geen criterium als er geen "muziek" gemaakt wordt. Deze speakers maken meer muziek dan frequenties (en ik weet wat een goed fundament kan doen voor muziek). Ietwat cryptisch wellicht, maar de Liuto Monitor/Supernait-combi vind ik een combi die (voor mij) meer geeft dan de som der delen.
Bedankt voor het meedenken! :)

adventure

op de extrema's staat nu een krell ksa 300s ongeloofelijk.
toch niet bezuinigd op de versterker.
en belangrijker ruim voldoende vermogen en enorme muzikaliteit.
dacht hiervoor dat de kwaliteit door de leeftijd achterhaald was, absolute onzin, wat een transparantie en  muzikaliteit.
die versterker laat de speakers zingen.
nu tzt een goed pre (krc-hd(mkII)) denk ik aan.
;D

bmateijsen

KSA300 is inderdaad een leuke bak, daarmee moet het vast lukken! Met welke pre draai je nu?

Groet,

Bjorn

Erik van Voorst (in memoriam)

#117
Krell met de Extrema lijkt mij een hele goede combinatie. :yin-yang: 8)

......die Extrema vormt een enorme belasting voor een (zelfs meer dan) gemiddelde versterker.... :o

Ik zou zelf een beetje "spelen" met de keuze van de pre, het zou namelijk best wel eens een dream-team kunnen worden als je een buizen-pre in gaat zetten.... >:D

BtW
De reden voor dit advies.....de Krell KSA 300 klinkt een beetje killer/neutraler (kies zelf)  dan bv, zijn kleinere broertje de KSA 50.... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

adventure

hoi ik heb getest met een Herron VTSP-2 (voorversterker en een unico cde cd-speler) even snel neergezet en aangesloten.
Kon bijna niet meer stoppen, zo goed.
Ik zat ook al te denken aan een buizen pre ipv de krell krc-hd....
maar eest moet de verbouwing af.


garmtz

Je bent zo op weg naar een prachtset!

bmateijsen

Die Herron is prachtig... zeer mooie voorversterker, dan is de Unico nog het minste component in de keten ;)

Quote from: adventure on December  9, 2010, 08:55:37
hoi ik heb getest met een Herron VTSP-2 (voorversterker en een unico cde cd-speler) even snel neergezet en aangesloten.
Kon bijna niet meer stoppen, zo goed.
Ik zat ook al te denken aan een buizen pre ipv de krell krc-hd....
maar eest moet de verbouwing af.



solitaire

komt Franco Serblin's Ktêma ook naar NL ?

[promotie bv. http://www.monoandstereo.com/2010/09/franco-serblin-ktema-speakers-worlds.html]
Hinterm Horizont geht's weiter.

Erik van Voorst (in memoriam)

Quote from: adventure on December  9, 2010, 08:55:37
hoi ik heb getest met een Herron VTSP-2 (voorversterker en een unico cde cd-speler) even snel neergezet en aangesloten.
Kon bijna niet meer stoppen, zo goed.
Ik zat ook al te denken aan een buizen pre ipv de krell krc-hd....
maar eest moet de verbouwing af.



Wat Keith al niet kan doen met een handjevol 6922 buisjes.... :inlove:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!


Bama

Even showen