iTouch

Started by Erik, August 31, 2009, 19:54:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik

Ziet er leuk uit als een leuke speler, erg mooi om te zien en ook nog als ab te gebruiken :)

Maar las ik het nou goed dat je internet op kan via elk willekeurig netwerk voor plaatsbepaling. Je kan er ook mee internetten (gratis ;D ) dan? Is dat dan niet riskant omdat je logins over een publiek wifi netwerk gaan?  

Ik zag dat je er ook spellen op kon doen zijn dat dezelfde spellen die op een iphone draaien of zijn het 2 aparte bibliotheken? maw zijn ze even krachtig?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Durk

bedoel je de ipod touch?
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

donron

Plaatsbepaling wordt lastig, volgens mij heeft alleen de iPhone een GPS. Internet kan via WiFi op de iPod Touch dus dat is dan wel gratis ja. Je zal net zoals een laptop met WiFi wel toegang moeten krijgen via een AP.

Erik

Quote from: Durk on August 31, 2009, 21:12:04
bedoel je de ipod touch?
:-[ sorry je hebt gelijk dacht dat de naam iTouch was.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

Quote from: donron on August 31, 2009, 21:20:13
Plaatsbepaling wordt lastig, volgens mij heeft alleen de iPhone een GPS. Internet kan via WiFi op de iPod Touch dus dat is dan wel gratis ja. Je zal net zoals een laptop met WiFi wel toegang moeten krijgen via een AP.
Dat hele wifi / hotspots gebeuren is voor mij eigenlijk nieuw, heb altijd een kabel naar de pc gehad.
Maar ik begreep dat hij een redelijke plaatsbepaling zou kunnen doen aan de hand van telefoonmasten die op vaste plekken staan. Maar veel heb ik er nog niet over gevonden.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

hifi | Roderick

Quote from: Erik on August 31, 2009, 19:54:15
Ziet er leuk uit als een leuke speler, erg mooi om te zien en ook nog als ab te gebruiken :)

Maar las ik het nou goed dat je internet op kan via elk willekeurig netwerk voor plaatsbepaling. Je kan er ook mee internetten (gratis ;D ) dan? Is dat dan niet riskant omdat je logins over een publiek wifi netwerk gaan? 


Je kunt inloggen op elk draadloos netwerk (zonder beveiliging) en met beveiliging als je het WEP/WPA password van het wi-fi netwerk kent. Dan kun je inderdaad 'gratis' internetten.

Plaatsbepaling werkt voor de iPod Touch op basis van bekende wi-fi netwerken (uiteraard niet via gsm-masten), met de iPhone 3GS gaat dat via de ingebouwde GPS chip. Met de oudere 2G iPhone gaat het via telefoonmasten en wi-fi netwerken.

Wellicht dat de nieuwe iPod Touch (komt waarschijnlijk in september uit) ook over een GPS chip beschikt.

Quote from: Erik on August 31, 2009, 19:54:15
Ik zag dat je er ook spellen op kon doen zijn dat dezelfde spellen die op een iphone draaien of zijn het 2 aparte bibliotheken? maw zijn ze even krachtig?

Dat kan inderdaad, over 10 dagen komen er nieuwe iPods ;)


Erik

#6
O mooi dan wachten we daar zeker even op. Een update is altijd welkom :)
Wie weet wat ze dan nog meer updaten, de rest van hun computer lijn misschien?

Nog een technische vraag over dat internetten als je me toestaat. Als ik bv op een onbeveiligd netwerk inlog en dan Gmail check of op deze site inlog gaan dan mijn wachtwoorden in leesbare vorm over het netwerk cq zijn ze daarmee eventueel aftapbaar? Of is dat allemaal wel veilig?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

hifi | Roderick

Quote from: Erik on August 31, 2009, 22:08:47
O mooi dan wachten we daar zeker even op. Een update is altijd welkom :)
Wie weet wat ze dan nog meer updaten, de rest van hun computer lijn misschien?

Nog een technische vraag over dat internetten als je me toestaat. Als ik bv op een onbeveiligd netwerk inlog en dan Gmail check of op deze site inlog gaan dan mijn wachtwoorden in leesbare vorm over het netwerk cq zijn ze daarmee eventueel aftapbaar? Of is dat allemaal wel veilig?

www.macrumors.com ;D

Dat is allemaal wel redelijk veilig ;)

x.studio

Tevreden gebruiker hier. Thuis log hij automatisch in op de wifi router en Gmail hoeg je eigenlijk niet apart te checken. Als je die ingesteld hebt, zie je vanzelf op het mail-icoontje dat er post is en hoeveel berichten er zijn. Wil je buitenshuis even internetten dan is het het handigst en goedkoopste om even stout te zijn en gebruik te maken van de talloze onbeveiligde routers die er zijn. Dit werkt uiteraard niet op het platteland (afstanden te groot). Als hulpmiddeltje er voor kun je uit de store wifi-finder binnenhalen voor 0,79 euro. Al rond toerend met de auto werkt uiteraard niet, je bent binnen een halve seconde weer buiten bereik.

De spelletjes waar je naar vroeg zijn volgens mij precies dezelfde als van de iphone, net als de meeste apps/programma's. Er zijn ook vrij veel gratis apps te downloaden, internetradio is er zo een die we veel gebruiken, bv in de tuin als hij in z'n dockingstation staat. Gratis spellen zijn er ook, vaak dan wel in Lite-vorm wil je de full versie als het smaakt naar meer dan ben je bij de meeste spellen onder de 4 euro klaar.

Erik

Quote from: x.studio on August 31, 2009, 22:55:51Er zijn ook vrij veel gratis apps te downloaden, internetradio is er zo een die we veel gebruiken, bv in de tuin als hij in z'n dockingstation staat. Gratis spellen zijn er ook, vaak dan wel in Lite-vorm wil je de full versie als het smaakt naar meer dan ben je bij de meeste spellen onder de 4 euro klaar.
Het ziet er allemaal zeer mooi uit. Jammer dat er geen radio ingebouwd zit dat luister ik toch 80% van de tijd heb ik nog twee apparaten in zak. Zou het wel compleet maken als het erbij kwam.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

phmeijer

Quote from: Erik on September  1, 2009, 00:35:08
Het ziet er allemaal zeer mooi uit. Jammer dat er geen radio ingebouwd zit dat luister ik toch 80% van de tijd heb ik nog twee apparaten in zak. Zou het wel compleet maken als het erbij kwam.

Als je via WiFi met internet verbonden hebt zijn er diverse mooie apps voor te vinden!
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

Erik

#11
Quote from: phmeijer on September  1, 2009, 12:51:29
Als je via WiFi met internet verbonden hebt zijn er diverse mooie apps voor te vinden!
true maar ik ben juist veel onderweg dus dan kan het wel eens lastig worden.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

hifi | Roderick

Dan moet je een iPhone kopen ;)

Erik

#13
Quote from: AV123.nl | Roderick on September  1, 2009, 13:10:24
Dan moet je een iPhone kopen ;)
Het is goed met jou, ;D
Zonder gekheid, ik neem wel m'n zen met ingebouwde radio mee voor als ik behoefte krijg. ;D Zen is volgens mij net zo groot als die radiomodule  die bovendien niet past en erg superslecht ontvangst schijnt te hebben heeft.

Ik verwacht nog wel meer meerdere dure uitgaven binnenkort op computergebied dus ik probeer alles betaalbaar te houden iPhone incl reteduur abbo hoort daar even niet bij :)
Net toch eens even gekeken maar de prijzen zijn toch betaalbaarder dan ik eerst dacht. 30 euro pm voor een 16gs voor onbeperkt bellen valt mee.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill